Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم عباسیان گفت: موکب سیزده ساله کربلا در ورودی مرز مهران قبل از پل زائر به مدت ده روز از زائرین با نان سنتی «عباسعلی» آران و بیدگل پذیرایی می کند.

«ابراهیم عباسیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: امسال برای نخستین بار، موکب سیزده ساله کربلا با همیاری خیّرین آران و بیدگلی در ورودی مرز مهران قبل از پل زائر به مدت ده روز از زائرین با نان سنتی «عباسعلی» پذیرایی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسؤول موکب «سیزده ساله کربلا» آران و بیدگل افزود: این موکب، یک هفته قبل از اربعین حسینی فعال می شود و تا سه روز پس از اربعین در مسیر زوار در مهران خدمت رسانی خواهد کرد.

 

عباسیان افزود: تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آرد برای پخت این نان تهیه شده است و پیش بینی می شود روزانه به صورت سه شیفت نان محلی و سنتی عباسعلی پخت و در مجموع به تعداد ۱۰۰ هزار قرص نان بین زائران توزیع شود.

 

مسؤول موکب «سیزده ساله کربلا» آران و بیدگل بیان داشت: نان عباسعلی که مختص شهرستان آران و بیدگل است از ۱۴ ماده مغذّی شامل آرد، شکر، کنجد، سیاه دانه، زعفران، زرد چوبه، زنجبیل، روغن و... تشکیل شده است.

 

عباسیان افزود: یک قرص نان شیرین عباسعلی به دلیل مواد ترکیبی، انرژی و کالری و ماندگاری بالای آن یک وعده غذایی کامل و بهترین و سالم ترین غذا برای مسافرین و زائرین است. پخت این نان در تمام ایام سال و کیفیت مطلوب آن موجب شده که به عنوان مهم ترین سوغات شهرستان آران و بیدگل محسوب شود.

 

آیین پخت «نان عباسعلی» آران و بیدگل در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به شماره ۱۲۰۰ در فهرست آثار معنوی و ناملموس کشور به ثبت رسیده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی خراسان جنوبی کانون های مساجد خراسان جنوبي بیرجند مواکب الاتحاد شهرستان آران و بیدگل اربعین حسینی اربعین آران و بیدگل پیاده روی اربعین میراث ناملموس مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

 رییس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل از تعطیلی مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در روز چهارشنبه پنج اردیبهشت ماه خبر داد.

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی