Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@22:10:00 GMT

با خواص آجیل آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۷۳۱

با خواص آجیل آشنا شوید

به گفته پزشکان، آجیل یکی از سالمترین تنقلات است که ضمن برخورداری از طعمی خوب و عامه پسند، درصد قابل توجهی از نیاز بدن به املاح و ویتامین‌ها را تأمین می‌کند، برای مثال: خوردن یک مشت آجیل در روز به افزایش قدرت ماهیچه‌ها کمک می‌کند.

همچنین آمینواسید موجود در دانه‌ها و آجیل با بیماری‌های قلبی مقابله کرده و در افزایش کارایی مغز مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از سوی دیگر آجیل با در اختیار داشتن اسید‌های چرب امگا -۳ و مقدار قابل توجهی ویتامین E. به جنگ پیری می‌رود.
به گفته پزشکان روند پیر شدن سلول‌ها پس از ۳۵ سالگی آغاز می‌شود. در این زمان پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و ماهیچه‌ها شل می‌شوند که یکی از خواص آجیل و دانه‌ها مقابله با این روند است. البته توجه داشته باشید که نباید در مصرف آجیل به خصوص آجیل‌های شور زیاده روی کرد، زیرا در این صورت به جای مقابله با پیری عمر خود را کوتاه می‌کنیم تا کاهش پیدا کند.     منبع:ایران ناز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آجیل خواص آجیل سلامت بدن افزایش طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟

 به گزارش تابناک به نقل از اعتمادآنلاین، محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آن‌ها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آن‌ها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آن‌ها مطابقت دادند.
 

محققان دانشگاه لوزان سوئیس به ارتباط بین درآمد و سرعت پیری مغز انسان دست یافته‌اند.

محققان بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدند افرادی که درآمد کمتری نسبت به دیگران داشتند، علائم پیری زودرس ماده سفید مغز آن‌ها بیشتر نمایانگر بود، این ماده کار هماهنگی بین دو کره مغز را انجام می‌دهد و در انتقال اطلاعات از قشر مغز به سایر قسمت‌های سیستم عصبی نقش دارد.

وضعیت اجزای مغز مسئول سیستم عصبی، در افراد کم‌درآمد، مانند تراکم نورون‌ها، میدان‌ها و غلظت آهن نیز شاخص‌های نسبتاً ضعیفی را نشان می‌دهد.

نتایج این تحقیق به اثبات وجود ارتباط بین عوامل اجتماعی و اقتصادی و حفظ قدرت ادراکی در مرحله پیری کمک کرد.

دیگر خبرها

  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید