Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@15:56:54 GMT

اپوزیسیون آلمان خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۹۷۶۸

اپوزیسیون آلمان خواستار اخراج ترکیه از ناتو شد

اپوزیسیون آلمان در واکنش به تصمیم آنکارا برای دخالت نظامی در شمال سوریه از دولت آلمان درخواست کردند که فشارها بر آنکارا را افزایش دهد و همچنین خواستار اخراج این کشور از ناتو شدند. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترکیه بر تصمیم خود برای مداحله نظامی در شمال سوریه تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم آنکارا با واکنش های انتقاد آمیز بسیاری احزاب و سیاستمداران آلمانی مواجه شده است.

در همین راستا "دیتمار بارتش"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان از دولت این کشور خواسته است که فشارها بر آنکارا را افزایش دهد.

بارتش که در گفتگو با یک رسانه آلمانی سخن می گفت  تاکید کرده است که در صورت حمله ترکیه به شمال سوریه این کشور باید از ناتو اخراج شود. وی اعلام کرد که ترکیه یک نقض آشکار قوانین بین الملی را اعلام کرده که باورنکردنی است و با اساسنامه ناتو ناسازگار است.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ آلمان تاکید کرد که آلمان باید حالا با دیگر شرکای خود در ناتو بر ترکیه فشار حداکثری ایجاد کرده و از جمله عضویت این کشور در ناتو را زیر سوال قرار دهد.

"سم ازمیر"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم اتحادیه دفاعی ناتو را در شرایط فعلی گرفتار بحران جدی ارزیابی کرده و تاکید کرد که ترکیه شریک قابل اعتمادی برای ناتو نبوده و این تنها به نزدیکی وی به پوتین مربوط نمی شود.

وی اقدام آنکارا برای حمله به شمال سوریه را تنها یک نشانه دیگر برای بحران ناتو دانسته و تاکید کرد که سیاست های ترامپ و اردوغان به نفع پوتین و اسد است.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم با توجه به حمله قریب الوقوع ترکیه به شمال سوریه درباره افزایش چشمگیر شمار پناهندگان در اروپا هشدار داده و سخنگوی سیاست خارجی این حزب ضمن هشدار درباره این خطر درباره تاثیراتی که این اقدام ترکیه بر بی ثباتی منطقه می گذارد هشدار داده است. وی از دولت آلمان خواسته است که در برابر این اقدامات خرابکارانه آنکارا خود را بی تفاوت نشان ندهد.

وی تاکید کرد که با وجود اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از مدتها قبل مشخص شده بود اما نه اتحادیه اروپا و نه آلمان هیچ ابتکار عملی برای رفع این خطر را مد نظر قرار ندادند. حالا یک فرصت سیاسی از دست رفته است و من صادقانه باید بگویم که به ندرت کسی بتواند اوضاع را تغییر دهد.

همراهی ارتش ترکیه و مخالفین مسلح دمشق در شمال سوریهمصاحبه| افقهی: ترکیه با حمله به شمال سوریه در دام آمریکا می‌افتد/ باتلاق یمن برای عربستان در انتظار ترکیه در سوریه استپنتاگون: ترامپ درباره حمله احتمالی ترکیه به شمال شرق سوریه با مقامات نظامی مشورت کرده است

 حزب سبز آلمان هم در واکنش به این مسئله خواستار تجدید نظر برلین در ادامه عملیات ارتش آلمان در ائتلاف ضد داعش در شمال سوریه شد. این حزب اعلام کرد که تصاویر شناسایی که توسط تورنادوهای آلمانی مستقر در اردن برای ناتو گرفته می شود نباید دیگر در اختیار ترکیه قرار گیرد.

 ترکیه تصمیم دارد با دخالت نظامی در شمال سوریه یک منطقه حفاظت شده در این منطقه تاسیس کرده و پناهندگان سوری را از ترکیه به این کشور بازگرداند.

"امید نوری پور"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم در این باره گفته است که حداقل اکنون زمان آن است که ما تحویل تصاویری به ترکیه را که با آن این کشور می تواند جنگی تشدید کننده و غیر قانونی را در سوریه هدایت کند خاتمه دهیم.

وی تاکید کرد که در صورت عدم کنترل برای دسترسی ترکیه به تصاویر شناسایی گرفته شده توسط تورنادوهای آلمانی این عملیات باید لغو شود.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در دیداری که هفته آینده برگزار خواهد شد به این موضوع خواهند پرداخت.

یک سخنگوی دولت آلمان هم به ترکیه درباره دخالت نظامی در سوریه هشدار داده و گفته است که مداخله نظامی در سوریه به تشدید بیشتراوضاع این کشور منجر می شود. وی در عین حال منافع امنیتی ترکیه در منطقه را قابل درک دانسته است.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار ترکیه اتحادیه اروپا اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که این ائتلاف نظامی هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای نظامی به اوکراین ندارد، اما برخی از اعضای ناتو مشاوران نظامی را به کی‌یف اعزام کردند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گف: هیچ برنامه‌ای برای حضور ناتو برای ایفای نقش جنگی وجود ندارد، اما البته برخی از متحدان ناتو مردان و زنانی را در سفارتخانه های خود دارند که یونیفورم پوشیده اند تا مشاوره و غیره ارائه دهند.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: فکر می کنم بین افرادی که لباس نظامی پوشیده‌اند و آنجا (اوکراین) حضور دارند و نیروهای رزمی تفاوت وجود دارد، این نوع حضور برنامه ریزی نشده است.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه گفت که رهبران و سران غربی در حال گفتگو در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین هستند و او اذعان داشت که هنوز اجماع حاصل نشده است، اما به گفته وی، «هیچ چیزی را نمی توان رد کرد.

دبیرکل ناتو هفته پیش نیز اعلام کرد که شاید اوکراین مجبور شود برای پایان دادن به جنگ، در نهایت با روسیه به نوعی توافق دست یابد. وی دراین‌باره گفت: حتی اگر باور و امیدواری ما این باشد که جنگ در آینده نزدیک تمام شود، باز هم غرب باید در بلندمدت از اوکراین حمایت کند. کشورهای غربی باید در توانمندی‌های دفاعی کی‌یف سرمایه‌گذاری کنند تا این کشور در صورت جنگ‌های آتی، مقاوم‌تر شود.

استولتنبرگ در عین حال، به این نکته اشاره کرد که زمان و شروط صلح با مسکو، به اوکراین بستگی دارد. وی اذعان کرد: در نهایت، اوکراین باید درباره نوع توافق و مصالحه با روسیه تصمیم‌گیری کند. نقش غرب این است که به کی‌یف برای قرار گرفتن در موقعیت مذاکره و رسیدن به نتیجه مطلوب، کمک کند.

با این حال، وی مدعی شد که «کی‌یف را به سمت هیچ امتیاز و باج‌دهی سوق نمی‌دهد» و در ادامه نیز مدعی شد که صلح واقعی تنها از طریق پیروزی اوکراین قابل دستیابی است.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی روسیه، چین و ایران، گفت که غرب با «ائتلاف اقتدارگرایان» مواجه شده است. دبیرکل ناتو مدعی شد: چین اقتصاد جنگی روسیه را با ارسال قطعات اصلی صنایع دفاعی به این کشور تقویت می‌کند و در عوض مسکو آینده خود را در رهن پکن گذاشته است! روسیه همچنین در ازای مهمات و تجهیزات نظامی، برای ایران و کره شمالی فناوری فراهم می‌کند!

وی از اعضای ناتو و سایر کشورها صرف نظر از موقعیت جغرافیایی همچون ژاپن و کره جنوبی خواست تا برابر «این ائتلاف توانمند قدرت‌های اقتدارگرا بایستند.»

استولتنبرگ، پیش‌تر با درخواست از کشورهای غربی برای حمایت بلندمدت از کی‌یف، گفته بود که اعضای ناتو باید «وابستگی به کمک‌های داوطلبانه را کاهش داده و بیشتر و بیشتر بر تعهدات‌شان به عنوان عضو ناتو تکیه کنند.» براساس گزارش‌ها، استولتنبرگ پیشنهاد بسته کمک نظامی پنج ساله به ارزش ۱۰۷ میلیارد دلار برای اوکراین را مطرح کرده است.

کد خبر 6084972

دیگر خبرها

  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت