Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای، علی اصغر فانی، وزیر اسبق آموزش و پرورش را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش را به مناظره دعوت کرد.   متن این نامه به شرح زیر است:  جناب آقای دکتر فانی
وزیر اسبق آموزش و پرورش
سلام علیکم
عزتتان مستدام
مسئول مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
سجاد صدیقی
با صلوات بر محمد و آل محمد) ص؛ با احترام، با عنایت به لزوم پاسخگو بودن مسئولین به مطالبه‌گری‌ها و کارنامه عملکرد دوران مسئولیت خود، اخیرا جنابعالی در گفتگو با یکی ازخبرگزاریها،دوران مدیریت خود را بهترین دوره مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش عنوان کرده و همچنین تنها راه حل برون رفت از بحران کنونی این وزارتخانه را در توسعه مدارس غیردولتی و طرح خرید خدمات آموزشی دانسته اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که مسائل متعددی در زمان حضرتعالی تصمیم گیری و شروع به اجرا شده است که تاثیرات فراوانی بر نظام تعلیم و تربیت داشته و تاکنون نظام آموزشی از درد‌ها و رنج‌های آن رهایی پیدا نکرده است و متأسفانه تاکنون نیز در مقام پاسخگویی دیده نشده‌اید، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان جنابعالی را در یکی از پردیس‌ها یا مراکز دانشگاه فرهنگیان دعوت به مناظره می‌نماید تا نسبت به عملکرد دوران مسئولیت خود در فضایی شفاف و تعاملی، به بحث و گفتگو بپردازید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دعوت به مناظره طرح خرید خدمات آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق

مهدی چنگیزی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برگزاری نخستین دوره یادگیری عمیق (تعاملی) در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد که با حضور مدیران گروه‌های آموزشی در ابتدای نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در دانشکده‌های واحد اراک برگزار شد، اهمیت یادگیری عمیق در ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانشجویان تبیین و مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: عناوین آموزشی این کارگاه شامل مباحث پداگوژی و ایجاد مهارت در فرایند آموزش، آشنایی با هرم یادگیری، مبانی یادگیری عمیق (تعاملی)، آشنایی با برخی روش‌های کارگروهی، مقایسه روش‌های سنتی و نوین در فرآیند یاددهی و یادگیری، مثلث تدریس، انواع یادگیرنده‌ها و تکنیک‌ها و روش‌های تدریس به آنها، زمینه‌های یادگیری، شیوه‌های تولید محتوای آموزشی و آشنایی با برخی پلتفرم‌های تولید محتوا نظیر Camtasia بوده است.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: این طرح به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و بررسی مزایا و معایب آموزش یادگیری عمیق (تعاملی) به‌صورت پایلوت برای دروس فیزیک ۲ و ریاضی ۲ تعریف شد. بدین منظور از هر استان یک واحد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح انتخاب و پس از معرفی مدرس دروس مورد بحث به سازمان مرکزی در جلسه‌ای اهداف و جزئیات آن برای اساتید تبیین شد.

چنگیزی افزود:‌ از استان تهران، واحد تهران شمال، از استان مرکزی، واحد اراک و از استان آذربایجان شرقی واحد تبریز برای اجرای این طرح گزینش شدند و به‌منظور مقایسه دقیق اثرات یادگیری عمیق با آنچه از آن به یادگیری رایج (سنتی) یاد می‌شود، مقرر شد دو کلاس با ظرفیت ۳۵ نفر با توزیع دانشجویی، سرفصل و زمان برگزاری یکسان از رشته‌های کامپیوتر، صنایع و مکانیک ارائه شود که در یکی از آنها روش‌های یادگیری عمیق پیاده‌سازی شده و دیگری به همان شیوه رایج قبل تدریس صورت پذیرد.

وی مطرح کرد: در کلاس یادگیری عمیق (تعاملی)، استاد به‌عنوان راهنما در کنار دانشجویان حضور دارد و با مشارکت دادن آنها در مباحث درسی، تفهیم مطالب را تسهیل و تعمیق می‌بخشد.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه قبل از شروع نیمسال و برگزاری کلاس‌ها، مطالب و سرفصل دروس در قالب طرح درس به‌طور دقیق مشخص و مطالب ارائه و در هر جلسه تعیین شود، ادامه داد: برای هر جلسه، سه کاربرگ در نظر گرفته‌شده که هر هفته متناسب با مطالب درسی آن جلسه از طریق سامانه کاتب در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

چنگیزی توضیح داد:‌ کاربرگ شماره یک شامل خلاصه‌ای از درس هفته جاری بوده که به‌طور کلی اهداف و رئوس درس را بیان می‌کند. دانشجویان موظف هستند پیش از حضور در کلاس با مطالعه کاربرگ شماره یک ضمن آشنایی کلی با مبحث روز، پیش‌زمینه ذهنی برای مطالبی که در کلاس توسط استاد بیان خواهد شد، پیدا کنند. کاربرگ شماره ددو شامل نمونه‌ها و تمریناتی است که در کلاس توسط استاد مطرح و با همکاری دانشجویان حل شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. به‌منظور مشارکت بیشتر دانشجویان در مباحث درسی، بر اساس تکنیک آموزش«پازلی» دانشجویان به هفت گروه پنج نفره تقسیم شدند و فعالیت کلاسی آنها به‌صورت گروهی انجام می‌پذیرد.

وی تشریح کرد: برای سنجش تلاش و نیز معلومات هر یک از دانشجویان، به‌طور تصادفی افرادی انتخاب می‌شوند که باید نحوه حل هر سؤال را برای دیگر دانشجویان به‌طور شفاهی تشریح کند و کاربرگ شماره سه شامل تمرینات پایان هر فصل بوده که به‌عنوان کار در منزل به‌صورت گروهی به دانشجویان ارائه می‌شود تا با مشارکت یکدیگر مسائل مطرح‌شده را حل و پاسخ سؤالات را به استاد ارائه کند. پس از بررسی جواب‌ها توسط استاد، سؤالاتی که به اشتباه حل شده و یا نیازمند توضیح هستند در کلاس مطرح و پس از رفع ابهام و اشکال، به‌طور کامل حل می‌شوند.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: علاوه بر این برای هر یک از دانشجویان به انتخاب خود و تأیید استاد، یک یا چند موضوع پژوهشی مرتبط با درس در نظر گرفته می‌شود که دانشجویان ملزم به ارائه شفاهی آن در کلاس‌های بازآموزی هستند. کلاس‌ها بازآموزی در هر ماه یک جلسه برگزار خواهد شد و در آن به موضوعات مرتبط با درس و فراتر از کتاب درسی پرداخته می‌شود.

به گزارش آنا، نخستین دوره کشوری یادگیری عمیق با مشارکت استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان و آذربایجان شرقی در نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • دعوت جمعی از فرهنگیان بردسکن به مجلس شورای اسلامی
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید