Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: تمامی زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تامین سلامت عزاداران اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در سال جاری به صورت آماده باش قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: تمامی زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور تأمین سلامت عزاداران اربعین حسینی (ع) در سال جاری اقدامات لازم را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در بخش اورژانس پیش بیمارستانی، تعداد ۱۰ دستگاه خودروی آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی تعمیرگاه سیار و خودروی ارتباطات به همراه ۲۸ نفر نیروی انسانی به صورت آماده باش هستند تا به زودی به سمت مرزهای کشور که در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) قرار دارند اعزام شوند.

وی افزود: در حوزه درمان نیز نیروهای متخصص در شاخه های پزشکی آماده باش هستند تا در صورت نیاز وزارت بهداشت به یکی از مرزهای ایلام، خوزستان و یا کرمانشاه اعزام شوند.

راستین خاطرنشان کرد: تا پایان مهرماه تمامی پایگاه های اورژانس استان و مراکز درمانی برای ارائه خدمات آماده باش کامل هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت نیز با هماهنگی های انجام شده کارشناسان داوطلب بهداشت محیط در کنار عوامل موکب دار همراه با سایر تیم های درمانی بر تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت کامل خواهند داشت.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: در حوزه آموزش هم پک آموزشی کامل با محتوای کمک های اولیه، پیشگیری از بیماری ها، بیماری های خاص قلبی و عروقی و واکسیناسیون در قالب سی دی به سازمانهای مرتبط و موکب داران ارسال شده است؛ همچنین اقدامات لازم برای حضور کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی به منظور آموزش داوطلبان حوزه دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

غفور راستین گفت: تهیه گزارش و برنامه سیب سلامتی با محوریت پوشش سلامت مراسم اربعین حسینی در صدا و سیما نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشبنه در دیدار رئیس، معاونان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم و راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل اولین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده توسط اطبا تاکید و تصریح کرد: مسئله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل و فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملاً قابل درمان است.

این مسئول بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در رابطه با مراکز درمانی گلایه‌هایی داشتند و انجمن داروخانه نیز حرف و حدیث‌هایی در رابطه با واگذاری داشتند که باید به آن پرداخته شود.

وی غربالگری در حوزه جمعیت را مهم برشمرد و گفت: بعد اخلاقی و آرامش نیز برای جوانی جمعیت مدنظر ماست، برای درمان نازایی نیز تمهیداتی باید صورت بگیرد تا گران نباشد.

کد خبر 6084672

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت گیلان
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است