Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:45:28 GMT

مهارت زندگی به دانش آموزان بیاموزیم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۱۸۰

مهارت زندگی به دانش آموزان بیاموزیم

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: در کنار آموزش‌های علمی، فرهنگی و هنری، یادگیری مهارت‌های زندگی، شناخت از خود و اهداف زندگی برای برنامه‌ریزی و هدفمندی و یادگیری چگونگی مفید و اثربخش بودن، از ضروریات است.

به گزارش ایسنا، نفیسه نخعی، در نشست صمیمی با دانش‌آموزان مدارس دخترانه شهرستان سربیشه، گفت: دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی باید سعی کنند مهارت‌های بهتر زیستن و ارتباط موثر را در خود تقویت کرده و در راستای شکوفایی استعدادهای بی‌نظیری که خداوند در درون آنان قرار داده، تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کنار آموزش‌های علمی، فرهنگی و هنری، یادگیری مهارت‌های زندگی، شناخت از خود و اهداف زندگی برای برنامه‌ریزی و هدفمندی و یادگیری چگونگی مفید و اثربخش بودن، از ضروریات است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان بخش زیادی از وقت خود را در مدارس سپری می‌کنند، روشن است که این فضاها تأثیرات مهمی بر سلامت روانی دانش‌آموزان در آینده دارد.

نخعی از نوجوانی به عنوان یکی از مراحل مهم و برجسته رشد و تکامل اجتماعی و روانی افراد نام برد و یادآور شد: نقش آموزش و پرورش در ارائه آموزش و کسب مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در ارتقای توانایی‌های روانی و اجتماعی نوجوانان برای پاسخگویی به نیازهای آتی آن‌ها در جامعه مهم و ضروری است تا در کنار کسب دانش، موضوع پرورش صحیح آن‌ها نیز جدی گرفته شود.

در این مراسم، مشکلات مدارس و خوابگاه‌های دخترانه شهرستان بررسی و از سوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قول مساعد برای رفع آن‌ها داده شد و در پایان مراسم نیز هدایایی در قالب بسته‌های فرهنگی و آموزشی به دانش‌آموزان اعطا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانش آموزان مهارت زندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال