Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش شکوه وحدت و یکپارچگی در اربعین حسینی با توجه به حضور اقوام و نژادهای مختلف به صورت مسالمت آمیز و دوستانه امکان پذیر است.

خبرگزاری شبستان – مازندران؛ ثانیه ها به سرعت می گذرند و خبر از زمانی می دهند که عاشقان بسیاری برای شرکت در حماسه ای بزرگ، لحظه شماری می کنند.

 

چله نشینی را به دفعات شنیده ایم اما این بار خبر از یک چله نشینی سوزناک و عبرت آموز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چله غم عاشقان به اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، نزدیک شده و 40 روز از واقعه کربلا می گذرد.

 

به زودی (شنبه 27 مهر) خواهد آمد و اربعین حسینی، تکرار خواهد شد.

 

ارادتمندان به امام حسین(علیه السلام) و 72 تن از یاران آن حضرت از روزهای گذشته، خویش را آماده برپایی باشکوه و پر از اخلاص حماسه اربعین کرده اند.

 

شرکت در اربعین حسینی، سن و جنس نمی شناسد و حتی مکان چرا که به جز عراق نیز می توان در شهر و روستای خود با درک واقعی اهداف ثارالله(علیه السلام) در این حماسه، شرکت کرد.

 

اما کربلا، حال و هوای خاص خود را دارد که باید رفت و از نزدیک، آن را لمس و مشاهده کرد.

 

نمایش و جلوه راستین و واقعی شکوه وحدت و یکپارچگی در اربعین حسینی با توجه به حضور اقوام و نژادهای مختلف در کشور عراق به صورت مسالمت آمیز و دوستانه امکان پذیر است.

 

به گفته یکی از جامعه شناسان، زندگی مسالمت آمیز را باید از مدارس، آغاز کرد تا در آینده در محل کار و اجتماعات مختلف بتوان به بهترین صورت ممکن با یکدیگر و در کنار یکدیگر، زندگی کرد و نه فقط زنده بود.

 

تلنگر محرم بر روح و روان باید احیای ندای «هیهات منا الذله» در عمق وجودمان باشد که در هر شرایطی باید ذلت را نپذیرفت و مهم تر اینکه به کسانی که مورد ظلم و ستم، قرار می گیرند به شکل های مختلف حتی یادداشت و نوشته، یاری رساند.

 

ارادت واقعی به حضرت امام حسین(علیه السلام) و حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، عشق می خواهد و باید با درک و شناخت به ویژه نگاه درست در وادی کربلا، نجف و ...، پاگذاشت.

 

بنابراین به نظاره نشستن اربعین حسینی و بین الحرمین فقط چشم ظاهری نمی خواهد بلکه باید چشم باطنی و قلب خود را برای این وادی، آماده کرد و دل را صیقل داد.

یادداشت: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند اصفهان خراسان جنوبي زندگی مسالمت آمیز اربعین حسینی حضرت ابوالفضل ع امام حسین ع بین الحرمین وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • جلد سیزدهم کتاب «اعلام الهدایه» به زبان اردو ترجمه و منتشر شد