Web Analytics Made Easy - Statcounter

با داوری پوران درخشنده و مهرداد اسکویی برندگان بخش‌های مختلف رقابتی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه معرفی شدند و رضا میرکریمی جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه، مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه با حضور «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق، مهدی شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه، «فؤاد جلال» رئیس کمپانی سینمایی «مستی فیلم» و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه، پوران درخشنده کارگردان سرشناس سینمای ایران و داور بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» (بین‌الملل)، مهرداد اسکویی مستندساز ایران و داور بخش رقابتی مستند «سینمای جهان» و «سینمای کُردی»، «دانر عمر فارس» مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه، کیومرث پوراحمد کارگردان باتجربه سینمای ایران، مستانه مهاجر تدوینگر و تهیه‌کننده سینمای ایران، زهرا ربی طراح صحنه و لباس سینمای ایران، شعله شریعتی فیلمنامه‌نویس ایرانی، سید مالک هاشمی رایزن فرهنگی کنسولگری ایران در سلیمانیه، داوران بخش‌های مختلف رقابتی جشنواره، کارگردانان کشورهای مختلف جهان، نماینده جشنواره‌های جهانی فیلم و علاقمندان به هنر سینما، با اجرای خانم «لینا رضا»  در تالار هنر ۲۰۰۰ نفری شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر اقلیم کردستان عراق برگزار شد در تالار هنر شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق برگزار شد و برندگان بخش‌های مختلف رقابتی «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» این رویداد سینمایی معرفی شدند و جایزه صنوبر زرین و لوح تقدیر به آنان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش رقابتی اصلی فیلم‌های بلند «سینمای جهان»:

اعضای داوران بخش رقابتی اصلی فیلم‌های سینمایی «سینمای جهان»، شامل آثار بین‌الملل و ملی چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه که عبارت بودند از: «هینز هرمانس» Heinz Hermanns دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم CEO و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه برلین ـ رئیس هیئت داوران از کشور آلمان، خانم پوران درخشنده فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده از کشور ایران، «آدریان بیلچ» Adrian Belic ـ کارگردان، مدیرفیلمبرداری و تهیه‌کننده از کشور آمریکا، «یوهانی آلنن» Juhani Alanen ـ مدیر اجرایی جشنواره بین‌المللی فیلم «تمپره» Tampere از کشور فنلاند و خانم «زلفیه آکولاک» Zülfiye Akkulak ـ مدیر فیلم و رسانه از کشور آلمان برندگان این بخش از جشنواره را به شرح زیر معرفی کردند:

جایزه ویژه هیئت داوران: 

جایزه صنوبر نقره‌ای این بخش از جشنواره به فیلم سینمایی «راننده اسکریو» Screwdriver به کارگردانی «بسام جبراوی» Bassam Jarbawi از کشور فلسطین اهدا شد.

بهترین فیلم:

جایزه صنوبر زرین این بخش از جشنواره به فیلم سینمایی «داستان سه خواهر» A Tale of Three Sisters به کارگردانی «امین آلپر» Emin Alper از کشور ترکیه اهدا شد.

بهترین کارگردانی:

جایزه صنوبر نقره‌ای این بخش، توسط پوران درخشنده داور بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» (بین‌الملل) چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه به رضا میرکریمی برای کارگردانی فیلم سینمایی «قصر شیرین» Castle of Dreams از کشور ایران اهدا شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه رییس فراکسیون مستقلین مجلس، در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارنظرهای مطرح شده اخیر با محتوای «تغییر دکترین نظامی کشور و یا اشاره به انجام آزمایش در حوزه تسلیحاتی که غیرمستقیم اشاره به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای دارد»، گفت: با توجه به نیاز کشور در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز و تحت نظارت مستمر و داوطلبانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش می‌رود.

وی در گفتگو با ایلنا، تصریح کرد: اگر یک زمانی اظهاراتی برخلاف این مساله صورت گیرد به نظر می‌رسد یا از روی بی اطلاعی است یا از عدم اشراف به موضوع حرام بودن شرعی و اخلاقی استفاده از این فناوری برای مصرف تسلیحاتی.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: معتقدم که فناوری هسته‌ای در کشور ما در مسیر صلح آمیز و با هدف رفع نیازهای داخلی کشور در توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف در حال فعالیت است و قطعا هم کشورهای دوست و همسایه از نعمات این دستاوردهای قابل توجه و ارزنده ای که کشور ما دارد و خواهد داشت در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در جهت تامین امنیت غذایی یا تامین داروها و درمان های بر پایه پزشکی هسته ای این فعالیت را دنبال می کند و الان هم صنعت هسته‌ای خیلی کاربردی بوده و بخش کاربری این صنعت هم به سرعت دارد توسعه پیدا می‌کند و حتما هم به کشور کمک خواهد کرد، همه این فعالیت ها در کشور ما در مسیر صلح آمیز است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به هر حال یک سری بدخواهان در دنیا هستند که توسعه و پیشرفت ایران را بر نمی تابند و سعی می کنند از هر فرصت و بهانه ای برای تحت فشار قراردادن کشور ما استفاده کنند؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و برای جامعه بین‌الملل قابل قبول است شاید نگاه و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فعالیت های کشور ما تحت نظارت آن ها است و صلح آمیز بودن صنعت هسته ای ما را تایید می کنند.

نوری قزلجه در پاسخ به این سوال که «این نوع اظهارنظرها چه آسیب و خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور وارد می‌کند؟»، گفت: من معتقدم که اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد و کار دستگاه دیپلماسی کشور را برای دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران با سختی مواجه می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898989

دیگر خبرها

  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • واکنشی به ادعاهای عجیب هسته‌ای کریمی قدوسی
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد