Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس این گزارش، دولت روآندا با هدف تسهیل در دسترسی اقتصادی مردم این کشور و قاره آفریقا به فناوری های ارتباطی، اولین کارخانه تلفن های هوشمند را دیروز به نام "مارا" در کیگالی پایتخت روآندا راه اندازی کرد.

این کارخانه که فعالیت خود را با 200 نیرو آغاز کرد، قرار است دو مدل تلفن از سری تلفن های هوشمند "Mara X" و "Mara Z" و سیستم های "اندروید" تحت "گوگل ولید" کند که قیمت آن از 189-129 دلار خواهد بود که در مقایسه با قیمت ارانترین نوع "سامسونگ" در بازار آفریقا، خرید آن برای خانوارهای این قاره دشوار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پاول کاگامه" رئیس جمهوری روآندا در مراسم افتتاحیه این کارخانه، با بیان اینکه تولیدات کارخانه با اقساطی دو ساله به فروش رسیده و این نیز سبب سهولت در دسترسی به فناوری خواهد بود، گفت، "تلفن های هوشمند دیگر لوکس نیستند. این تلفن ها به سرعت تبدیل به نیاز مبرم روزانه مان شده است".

"آشیش تقار" مدیر کارخانه تلفن مارا نیز در گفت وگو با رویترز گفت: امروز نه تنها رویای شهروندان روآندا، بلکه رویای همه آفریقایی ها برای تولید و دسترسی به چنین فناوری تحقق یافته است.

وی افزود که این کارخانه که با 24 میلیون دلار راه اندازی شده، قادر است روزانه یک هزار و 200 تلفن هوشمند تولید کند که قطعات آن نیز تولید داخل است.

تقار از آغاز فروش تجاری آن در سطح قاره آفریقا از ماه ژوئیه (تیر - مرداد) سال آینده خبر داد و گفت که کشورش امیدوار است با امضای قراردادهای با تعرفه های ترجیحی با کشورهای آفریقایی بتواند بازار یک میلیارد 300 میلیون نفری قاره آفریقا با 54 کشور را از آن خود کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رواندا تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان

هرمزگان-جام جم انلاین-راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان شهرستان قشم راه اندازی و سایت جدید تلفن همراه اول در روستای رمکان شهرستان قشم انجام شد.   به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مخابرات منطقه هرمزگان در راستای توسعه متوازن خدمات ارتباطی و پوشش حداکثری در سطح استان و خدمت رسانی و برخورداری مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت همراه اول ، سایت همراه اول با تکنولوزی 3G در روستای رمکان شهرستان قشم نصب و راه اندازی گردید .   گفتنی است توسعه و ارتقاء زیرساخت های مخابراتی در تمام حوزه ها با هدف ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به مشتریان در دستور کار مخابرات منطقه هرمزگان می باشد.

دیگر خبرها

  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • واکاوی راه‌های توسعه تجارت با آفریقا
  • صادرات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری خراسان رضوی
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت