Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات علاوه برافزایش حجم تولید، حفظ و گسترش فرصت‌های شغلی در واحد‌های صنعتی استان است که به همین منظور روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز با استفاده از اعتبارات مصوب به جد دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیجانی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده در بخش صنعت استان طی سال جاری، گفت: ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۱۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ازجمله هدف‌های این بخش در سال جاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: در همین راستا بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۹۱ فرصت شغلی جدید با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در استان محقق شده است.

سیجانی ادامه داد: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی استان نیز خوشه‌های فرش، کفش ماشینی، سنگ، پسته، انگشتر سازی، پوشاک، سیمان، سوهان، فناوری اطلاعات، محصولات پلاستیکی و مبلمان و چوب شناسایی‌شده‌است که از این میان خوشه‌های فرش، کفش ماشینی، سنگ، مبلمان و چوب و سوهان در حال فعالیت هستند.

او گفت: همچنین ۲۵۲ میلیون دلار صادرات کالا از استان قم طی سال جاری هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار آن محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ واحد صنعتی راکد قم با اشتغال ۱۰۹ نفر در زمینهٔ تولید صنایع غذایی، کفش و دمپایی، محصولات پلاستیکی، صنایع معدنی و شیمیایی فعال شد و به چرخه تولید بازگشت.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحد‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ح

۷۲۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت قم مصوب شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت