Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:07:13 GMT

ملت ایران امروز سرآمد ملل دنیاست

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۶۷۴

ملت ایران امروز سرآمد ملل دنیاست

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد تأسیس این مجمع صبح امروز، چهارشنبه 17 مهر، در سالن همایش موزه شهدا برگزار شد.

آیت‌الله اراکی در ابتدای نشست از نقش رسانه‌ها در رساندن پیام وحدت تشکر و گفت: یاد پرچمداران مقاومت کشور را که در دوران دفاع مقدس برای ایران و امت اسلامی عزت رقم زدند و امنیت ما را بیمه کردند گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار جبهه وحدت و مقاومت گفت: اگر نظام و مجمع تقریب دستاوردی دارد به واسطه رهنمودهای حکیمانه ایشان است؛ مدیریت حکیمانه ایشان در این سی سال منشأ شگفتی همه اهل سیاست و مدیریت است.؛ ایشان با راهنمایی‌های خویش ما را هدایت و اصول کلی وحدت را تبیین کردند و راه وحدت را برای ما هموار ساختند. از خداوند برای ایشان طول عمر و دوام عزت را مسئلت داریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با گرامیداشت یاد امام راحل(ره) گفت: ایشان راه همگرایی و وحدت را به امت اسلام نشان دادند و جهان اسلام را از پراکنده‌گرایی به سمت همگرایی رهنمون کردند و راه پیروزمندی و عزت را به ما آموختند؛ امروز جمهوری اسلامی سربلند است که در جهان پرچم عزت را برافراشته و در منطقه دست ابرقدرت‌ها را از منافع ملت‌ها بریده است.‌

آیت‌الله اراکی اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت مستحکم است و توانسته در برابر ابرقدرت‌هایی که خون ملت‌ها را مکیدند، سرنوشت ملت‌ها را در دست گرفتند و تمدنی مبتنی بر سرمایه‌داری و دیگرکشی برپا ساختند، بایستد و آن‌ها را به عقب براند.

وی با بیان اینکه امروز می‌بینیم این تمدن خونخوار بر روی اسکلت میلیون‌ها انسان برپا شده، تصریح کرد: آن‌ها در برابر جنایات در فلسطین، یمن و افغانستان نه تنها چشم می‌پوشند و سکوت می‌کنند بلکه از جنایتکاران حمایت می‌کنند و در سخت‌ترین لحظاتی که بر ملت یمن و غزه می‌گذرد، محاصره همه جانبه آن‌ها را حتی در غذا و دارو بیشتر می‌کنند و سعی دارند در سایه تحریم‌ها، ملت‌ها را به حالت مرگ تدریجی برسانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: امام(ره) راه عزت را پیش روی ملت‌ها گشود و ملت ایران به برکت امام(ره)، انقلاب و رهبری ملتی سربلند و ضرب‌المثل مقاومت و عزت است.

آیت‌الله اراکی با تشکر از ملت ایران گفت: ملت ما در بین همه ملل جهان سرآمد شده و توانسته در طول ساله‌ای سخت مقاومت در دفاع مقدس و پس از آن دوران جنگ نرم بایستد.

ادامه دارد...

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله محسن اراکی مجمع جهانی تقریب مذاهب نشست خبری ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رئیس جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

رئیسی با بیان اینکه اگر همه کشورها و ملل اسلامی با یکدیگر وحدت داشتند، رژیم صهیونیستی نمی‌توانست تا این حد به فلسطینیان مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع غزه ظلم کند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، لذا در برابر راهبرد دشمن برای تداوم اختلاف میان امت اسلامی، راهبرد ما وحدت است.

«محمد اسحاق‌دار» نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس جمهور، رهبری جمهوری اسلامی ایران برای امت اسلامی به خصوص در مسئله فلسطین را حائز اهمیت ویژه دانست و تصریح کرد: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های گسترده و سازنده با ایران خاطرنشان کرد: امت اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و تقویت همبستگی دارد.

دیگر خبرها

  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط تاریخی است/ اسحاق‌دار: امت اسلامی به رهبرانی همچون رهبر جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست
  • روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است