Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:05:42 GMT

رئیس جمهوری عراق بر اصلاح کابینه تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۶۸۴

رئیس جمهوری عراق بر اصلاح کابینه تاکید کرد

به گزارش شبکه خبری "روسیا الیوم"، رئیس جمهوری عراق در سخنانی در روز چهارشنبه تاکید کرد: وظیفه ما اجرای اصلاحات و فراهم کردن زندگی آزاد و کراتمندانه برای شهروندان عراقی است و تظاهرات مسالمت آمیز برای تمامی اقشار مردم بدون اینکه خون کسی ریخته شود و یا به اموال عمومی آسیبی برسد، حق آنان است .

وی اضافه کرد که ریاست جمهوری عراق از جبران خسارت های وارد شده به شهروندان در اعتراضات اخیر این کشور حمایت کرده و مجرمین و ناقضان قوانین که به سوی معترضین شلیک کرده اند، باز خواست خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری عراق بر ضرورت اصلاح کابینه برای بهبود عمکرد دولت به منظور خدمات رسانی مطلوب تر، اشتغال بیکاران و محقق کردن عدالت اجتماعی حمایت می کند.

صالح دیشب نیز در نطق تلویزیونی با تاکید بر اینکه تظاهرات مسالمت آمیز در قانون اساسی عراق ذکر شده، از نیروهای امنیتی این کشور در استان های مختلف خواست تا حقوق همه شهروندان حفظ شود و  زمینه گفت و گوهای ملی بدون دخالت خارجی فراهم گردد.

وی افزود که مجرمینی که به سوی شهروندان و نیروهای امنیتی شلیک کرده اند، دشمنان این کشور و دشمنان ملت عراق هستند، چرا که دستگاه امنتی تاکید کردند که دستوری برای شلیک به سوی عترضان از سوی دولت و این دستگاه نداشته و این به این معنی است که کسانی که این عمل را مرتکب شده اند، مجرم و ناقض قانون هستند.

رئیس جمهوری عراق با حمایت از اصلاحات کابینه خواستار اجرایی شدن اصلاحات بخصوص اصلاح قانون انتخابات از سوی پارلمان شد تا خواسته معترضین برآورده شود.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر عراق نیز از قوه قضائیه و قوه مقننه این کشور خواست برای تحقق اصلاحات با دولت همکاری کنند.

او از همه ائتلاف‌های سیاسی بزرگ عراق دعوت کرد که با دولت فعلی این کشور جهت فراهم کردن همه شرایط اصلاحات همکاری داشته باشند.

"عادل عبدالمهدی" گفت که دولت او ملزم به اجرای بالاترین سطح شفاف‌سازی است و موضع مرجعیت در قبال حوادث اخیر نشان داد که مرجعیت عراق منبع مورد اعتمادی است که راه هدایت را در زمان سختی و مشکلات ترسیم می‌کند.

بغداد و سپس بسیاری از استان های جنوبی و مرکزی عراق از سه شنبه گذشته به مدت چند روز صحنه اعتراضات بعضا همراه با درگیری، تخریب و خونریزی بود که بر اساس آمار رسمی طی آن  ۱۱۰ نفر از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی کشته و ۶ هزار تن دیگر زخمی شده اند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برهم صالح دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق

شماری از سران قبایل وعشایر عراقی از مناطق مختلف این کشور ضمن دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عراق، عملیات وعده صادق را مایه افتخار جهان اسلام و مسلمانان دانستند.

 بر اساس آنچه که سفارت ایران در عراق اعلام کرده است، سران عشایر در این دیدار همچنین نسبت به سکوت جامعه جهانی در برابر تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در نوار غزه ابراز تاسف کردند.

این نشست با حضور بیش از ۴۰ تن از سران عشایر و قبایل از مناطق مختلف عراق در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار از نقش موثر عشایر در دفاع از کشور عراق در مراحل مختلف به ویژه نقش برجسته آنان در برابر تهاجم داعش و ورود به صحنه با فتوای آیت الله العظمی سیستانی مرجعیت شیعه در عراق تقدیر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • اردوغان وارد عراق شد
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • هاآرتص: کابینه جنگ اسرائیل کنترل امور را از دست داده است
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق