Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بسته‌بندی مناسب، ارزش افزوده‌ای را برای تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل مکرمی فر در نشست تخصصی «بسته بندی و راهکارهای تجاری سازی صنایع دستی» که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی و فروشندگان باید در فرآیند تولید و فروش علاوه بر تولید، توزیع و فروش بر بسته‌بندی مناسب نیز تمرکز کنند و برای آثار هنری ارزش بیشتری قائل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر صنایع‌دستی بسته‌بندی مناسب داشته باشد به عنوان سوغات سفر خریداری و استفاده می‌شود.


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی یادآورشد: گردش مالی زائران و گردشگران در خراسان رضوی حدود 15 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بخش زیادی از این مبلغ می‌تواند در بخش سوغات صنایع‌دستی مصرف شود که این مستلزم تجاری سازی و بسته‌بندی مناسب صنایع دستی است.


مکرمی‌فر ادامه داد: با وجود فعالیت چند هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان که پروانه فعالیت و اشتغال به کار را از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کرده‌اند، اما در بازار هنر صنایع‌دستی مشهد به چشم نمی‌آید چون بسته‌بندی مناسبی ندارد.


وی به برگزاری استارت‌آپ در زمینه بسته‌بندی اشاره کرد و گفت: سه ایده اصلی که در حوزه بسته‌بندی در استارت‌آپ ارائه شده بود خریداری شد، چرا که خلاء بسته‌بندی در صنایع‌دستی مشهود است.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر در سنگ‌های قیمتی بسته‌بندی مناسبی انجام شود این ظرفیت وجود دارد که یا جایگزین زعفران شود یا به موازات آن در حوزه سوغات به فروش رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد پررونق‌ترین موزه در این استان به‌شمار می‌رود.
پیمانه پرناک افزود: هم‌اکنون ١٧ موزه در استان وجود دارد.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد هشت موزه دولتی، چهار موزه وابسته به دستگاه‌های اجرایی و پنج موزه خصوصی و مشارکتی است.
وی گفت: موزه‌های مستقر در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر با استقبال فراوان مردم، مسافران و گردشگران روبه‌رو است.
پرناک با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی موزه‌های چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طرح حفاظت الکترونیکی موزه‌ها و تکمیل این طرح انجام شده است.
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین انجام طرح حفاظت پیشگیرانه موزه‌های چهارمحال و بختیاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ضرغامی: ورودی تمامی شهرها بازارچه صنایع‌دستی ایجاد می‌شود
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین