Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصر ترکاشوند، سرپرست گمرک ملایر ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش اندکی داشته است.
او افزود: در مدت یاد شده ۲۰ نوع کالای صادراتی به وزن خالص حدود ۴۰ هزار تن از گمرک ملایر به کشور‌های هدف صادر شد.

سرپرست گمرک ملایر ارزش ریالی کالا‌های صادراتی را ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: صادرات کالا از گمرک این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ریالی و دلاری کاهش چشمگیری نداشته است، اما از نظر وزنی کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکاشوند با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته سیمان جزو کالا‌های صادراتی از گمرک ملایر نبود، تعهد ارزی و کاهش صادرات را دلیل عمده کاهش ناچیز ارزش دلاری و ریالی کالا‌های صادراتی از گمرک این شهرستان عنوان کرد.

او دلیل عمده کاهش وزنی کالا‌های صادراتی از گمرک ملایر را صادر نکردن سیمان اعلام کرد و افزود: در ماه‌های گذشته سیمان از گمرک ملایر صادر نشده است، اما ارزش صادرات ما از نظر دلاری و ریالی حفظ شده است.

ترکاشوند انواع کشمش آفتابی، انگوری و تیزابی، پنیر، خامه، وازلین بهداشتی و صنعتی، ماست، انواع ترشی، فروسیلیس، لوبیا، پارافین جامد، سیمان، محصولات نسجی لایه دوزی شده، البسه بیمارستانی، روغن خوراکی، گوگرد، خیارشور، کارتن، مبل استیل و راحتی را از کالا‌های صادراتی گمرک ملایر برشمرد.

سرپرست گمرک ملایر ادامه داد: این میزان کالا‌های صادراتی به کشور‌های ارمنستان، عراق، پاکستان، ترکیه، امارات، اوکراین، روسیه، رومانی، قزاقستان، سریلانکا، بلغارستان، افغانستان، بلاروس، سودان، کویت، آذربایجان، سوریه، لهستان، هند، مالزی، گرجستان، کانادا، جمهوری چک، اندونزی و اتریش صادر شده است.

ترکاشوند اظهار داشت: انواع کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی همچنان بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک ملایر را از نظر ارزش دلاری و ریالی به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ج

بیش از ۵۷ میلیون دلار کالا از گمرک ملایرصادر شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک صادرات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲