Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@13:40:28 GMT

اعدام دو تبعه دیگر پاکستان در عربستان

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۱۰۸۸

منابع پاکستانی گفتند: غلام قمر و محمد اکبر دو تبعه پاکستانی پس از ثابت شدن جرم قاچاق موادمخدر، به مجازات اعدام محکوم شدند.

اخبار بین‌الملل- روزنامه پاکستانی «اکسپرس» نوشت: دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که عربستان تا ماه سپتامبر سال جاری میلادی ۲۱ پاکستانی را اعدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های پاکستان  دراین زمینه گزارش دادند: به رغم تعهد سعودی ها برای کاهش مجازات اعدام در این کشور، همانند سال ۲۰۱۸ میلادی که ۱۴۹ نفر اعدام شدند، در سال جاری نیز گردن زدن افراد ادامه یافت.

روزنامه نیوز پاکستان نیز نوشت: جلادهای سعودی گردن خردسالان، متهمان سیاسی، روحانیون، روزنامه نگاران و فعالان حقوق بشر را از تن جدا کردند.

اواخر فروردین ماه امسال نیز دولت سعودی یک زوج پاکستانی را به جرم حمل موادمخدر اعدام کرد، اقدامی که از سوی فعالان اجتماعی پاکستان مورد سرزنش قرار گرفت.

فعالان حقوقی و اجتماعی در پاکستان از دولت خواستار پیشبرد تلاش های دیپلماتیک، برای جلوگیری از از تداوم اعدام اتباع پاکستانی در عربستان جلوگیری هستند.

عربستان، محافظه کار ترین کشور دنیا است که آمار اعدام زندانیان در این کشور بالاتر از دیگر کشورهای جهان می باشد.

تقریبا اوایل فروردین ماه امسال عربستان حکم اعدام دو زندانی پاکستانی را در شهر مکه اجرا کرد. ولیعهد سعودی اواخر بهمن ماه سال گذشته سفر دو روزه رسمی به پاکستان انجام داد و اعلام کرد که حکومت سعودی با آزادی بیش از دو هزار زندانی پاکستانی در عربستان موافقت کرده است.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، به رغم ادعای ولیعهد سعودی تاکنون پیشرفتی درخصوص آزادی  زندانیان پاکستانی و یا بازگشت آنان به کشور مشاهده نشده است.

طبق آماری که وزارت امور خارجه پاکستان سال گذشته میلادی منتشر کرد، ۶۲ پاکستانی در عربستان بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ اعدام شدند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق بشر عربستان پاکستان وزارت امور خارجه پاکستان سازمان های بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، اطعام روزه داران در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برای مسلمانان پاکستانی برخوردار است و در ماه مبارک همه در این کشور در تلاش برای سهیم شدن در این سنت حسنه می‌باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مردم در پاکستان نه تنها در مساجد و منازل خود میزبان روزه داران هستند، بلکه یکی از آیین‌های رایج برای آنها پهن کردن سفره‌های خیابانی افطار است.

به هنگام افطار در جای جای خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر این سفره‌های خیابانی توجه رهگذران را جلب می‌کند و این روش پسندیده از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

در بسیاری از مکان‌ها این سفره‌های خیابانی با نام سفره امام حسن مجتبی علیه السلام شهرت دارد که هر شب میزبان رهگذران، اقشار کم درآمد و نیازمندان است.

این سنت حسنه در بین پاکستانی‌ها به‌عنوان «سفره رحمت» شناخته می‌شود و بیشتر این سفره‌ها به طور خودجوش راه‌اندازی می‌شود.

اظهارات:
نفر اول: فعال اجتماعی در پاکستان
نفر دوم: خیر پاکستانی
نفر سوم: دانشجو پاکستانی
نفر چهارم: دانشجو پاکستانی

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • آزار یک دختر ۱۲ ساله توسط مولوی پاکستانی + فیلم
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • سفره‌های خیابانی افطار در پاکستان