Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@02:39:28 GMT

ریزش شاخص‌ها در بورس‌های دنیا

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۱۱۱۵

پس از اعلام تحریم‌های جدید آمریکا ضد چین، شاخص‌های بورسی در سراسر جهان با ریزش‌های سنگینی مواجه شدند.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، با وجود آن که قرار است لیو هه - معاون نخست وزیر چین - در پایان این هفته برای گفتگو با مقامات آمریکایی راهی واشنگتن شود تا مذاکرات تجاری بین دو اقتصاد نخست جهان پس از دو ماه وقفه از سر گرفته شود، آمریکا چندین شخصیت حقیقی و حقوقی چینی را به بهانه نقض حقوق مسلمانان اقلیت اویغور به فهرست تحریم‌های خود افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام تازه واشنگتن باعث شد امید معامله گران به حصول توافق تجاری مجددا کم‌رنگ شود و روز بسیار بدی برای بورس‌های جهانی رقم بخورد.

اندرو بالز - کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه " پثفیک اینوستمنت منیجمنت" - گفت: جالب خواهد بود که ببینیم این هفته بین آمریکا و چین چه پیش خواهد آمد. در حال حاضر شاهد ثبت تضعیف رشد اقتصادی دو طرف هستیم و پیش‌بینی می شود که این روند برای سال بعد نیز ادامه داشته باشد.

در وال استریت شاخص‌ها  به شدت ریزشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۱.۱۹  درصد عقب‌نشینی کرد و به ۲۶ هزار و ۱۶۴.۰۴  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۱.۵۶  درصد کاهش تا سطح ۲۸۹۳.۰۶  واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با سقوط ۱.۶۷  درصدی در سطح ۷۸۲۳.۸۷ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، روند صعودی کاملا متوقف شد تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۷۶  درصدی تا ۷۱۴۳.۱۵ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز ریزشی بودند؛ به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با سقوط ۱.۱۴ درصدی در سطح ۵۴۵۶.۶۲  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۰۵  درصدی و ایستادن در سطح ۱۱ هزار و ۹۷۰.۲۰  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۱.۱۵  درصد پایین رفت و به ۸۹۴۰.۱۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۶۶ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۴۴۵.۷۰  واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش  ۰.۸۹  درصدی به ۲۵ هزار و ۶۶۲.۳۹  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با ریزش ۰.۲۲ درصدی در سطح ۳۸۲۹.۰۹  واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۴۴  درصد کاهش  به ۵۲.۴۰  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با ریزش ۰.۴۱  درصدی به ازای ۵۸  دلار در هر بشکه مبادله شد. همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با افزایش ۰.۵۲  درصدی به ۱۵۱۲.۶۰  دلار رسید. هر اونس نقره با افزایش ۰.۶۵ درصدی به ازای ۱۷.۸۲  دلار مبادله شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر شاخص بورس های دنیا سهام چنار محمودی ایدز کامبوج مجید تخت روانچی عباس ایروانی سحر تبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سرمایه در روز‌های اخیر و پس از کاهش ریسک‌های سیستماتیک، روند رو به رشدی را آغاز کرده است و امروز برای چهارمین روز متوالی بازار بورس مثبت شد؛ به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۳۹۲۱ واحد به رقم دو میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن هم با افزایش ۴۳۲۱ واحد در عدد ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۷۳ هزار معامله در بورس به ارزش ۵۵۲۵ میلیارد تومان انجام شد.

بوعلی، فملی و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند که به جز فولاد دو نماد دیگر مثبت شدند.

از نماد‌های پرتراکنش می‌توان به ذوب، کاما و فولاد اشاره کرد.

روز دوشنبه فرابورس ایران نیز رشد کرد؛ به طوری که شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۹ واحد به رقم ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحد رسید.

بیش از ۲۰۶ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۳۹۶ هزار میلیارد تومان شد.

آریا، آریان و هرمز از نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند همچنین کرمان، فور و فصبا از نماد‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس به مدار برگشت؟