Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه "هندو" روز چهارشنبه نوشت: این همکاری  به صورت ایجاد یک مرکز هواشناسی منطقه ای میان هند، پاکستان و چین انجام خواهد شد.

ام مهاباهترا، رییس سازمان هواشناسی هند در این زمینه به رسانه ها گفت: از منطقه هندوکش و رشته کوه های هیمالیا به عنوان قطب سوم (پس از قطب شمال و جنوب) در زمین یاد می شود. این امر به دلیل نقش این منطقه در تغییرات جوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود جمع آوری و اشتراک گذاری داده ها در این منطقه ضعیف است. ما در حال مذاکره با کشورهای منطقه برای ایجاد سیستمی جهت اشتراک گذاری اطلاعات هوا شناسی هستیم. این سیستم به پیشبینی بهتر جو کمک خواهد کرد.

هندوکُش  و هیمالیا  شامل افغانستان، بنگلادش، بوتان، چین، هند، قرقیزستان، مغولستان، میانمار، نپال، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان است. این منطقه  حدود ۵ میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد و  یک جمعیت بزرگ با فرهنگی متنوع  را در خود جای داده است. "قطب سوم زمین" دارای منابع وسیع  آبهای زیر زمینی است وهمچنین بزرگترین حجم برف و یخ در جهان را  خارج از قطب های شمال و جنوب در اختیار دارد.

هندوکش به تنهایی ‌ ۸۰۰ کیلومتر از نواحی مرزی افغانستان و پاکستان را دربر می گیرد. این رشته‌کوه به دنباله رشته کوه‌های هیمالیا از نواحی پامیر داخل افغانستان می‌باشد که از جنوب بدخشان گذشته در دره بامیان که آغاز کوه دیگری است به نام کوه بابا، ختم می‌گردد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین می توانند تاثیرات مخربی بر زندگی مردم در این مناطق داشته باشند. در صورت ادامه گرمایش زمین  و افزایش بارش ها، سیل در حوزه رودخانه های بزرگی چون اینداس، گنگ و براهماپوترا افزایش خواهد یافت و در نتیجه زندگی میلیون ها نفر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 سازمان های بین المللی ناظر بر رخدادهای زیست محیطی در منطقه  پیش بینی کردندکه تا پایان قرن ۲۱ شدت سیل و دیگر بلایای طبیعی در منطقه هندوکش و هیمالیا افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان تغییرات اقلیمی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با اجرای ‌طرح مقابله با بی‌حجابی همکاری کنند

استاندار بوشهر گفت: در طرح مقابله با بی حجابی و بدحجابی در راستای صیانت از کیان خانواده‌ها اجرایی شده و امیدواریم مردم مومن استان بوشهر، همکاری لازم را داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر صبح امروز در نشست شورای تأمین استان بوشهر با تاکید بر آمادگی کامل پدافندی استان بوشهر، اظهار کرد: نیروهای نظامی استان بوشهر در برابر هر گونه تهدیدی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی افزود: ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و عملیات وعده صادق، نشان داد که نظام اسلامی، وعده‌های خود را عملی می‌کند.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم استان بوشهر، مردمانی مؤمن و معتقد و مقیّد هستند، خاطرنشان کرد: مردم این خطّه در طول تاریخ، اصالت خود را نشان داده‌اند و زنان و دختران این سرزمین نیز همواره باحیا و باحجاب و دارای عفت، بوده و هستند.

وی بر لزوم مقابله با مظاهر بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه تاکید کرد و گفت: طرح مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی در راستای صیانت از کیان خانواده‌ها اجرایی شده و امیدوارم مردم مؤمن استان بوشهر، همکاری لازم را داشته باشند.

محمدی‌زاده ابراز داشت: متولیان امر مقابله با مظاهر بدحجابی، از شیوه‌های ایجابی و توجیهی استفاده نمی‌کنند و شیوه سلبی و قهری را به کارگیری خواهند کرد.
در این نشست، فرماندهان نظامی استان نیز گزارشی از آخرین وضعیت دفاعی و پدافندی استان را بیان کردند.

منبع: فارس

کد خبر 745212

دیگر خبرها

  • مردم با اجرای ‌طرح مقابله با بی‌حجابی همکاری کنند
  • محافظت از شهرها در برابر تغییرات آب‌وهوا با معماری اقلیمی
  • استقرار دستگاه‌ها و ادوات برای مقابله با سیل احتمالی در جنوب کرمان
  • تغییرات اقلیمی چگونه سبب تغییر طول و کیفیت فصل‌ها می‌شود؟
  • جهان فقط دو سال فرصت دارد؟
  • تاب‌آوری اقلیمی چیست؟
  • آیا تغییرات اقلیمی در افزایش حساسیت بهاری نقش دارد؟
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ های سکته ای شود
  • تغییرات اقلیمی ممکن است باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سکته شود
  • قتل ۹ مرد به دست مردان مسلح در جنوب غرب پاکستان