Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@06:51:33 GMT

انقلاب صنعتی چهارم جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۱۱۸۹

انقلاب صنعتی چهارم جدی گرفته شود

برات قبادیان امروز چهارشنبه در نخستین جایزه لجستیک و زنجیره تامین که در محل دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، افزود: سازمان ملل هزاره سوم را هزاره توسعه پایدار نامید و دانشگاه برای این هدف راه سختی در پیش دارد. سازمان ملل ۱۷ هدف برای هزاره سوم تعریف کرده است که هدف نهم درباره صنعت است. 
وی گفت: آموزش و کیفیت نیز از دیگر اهداف سازمان ملل محسوب می شود تا تحولاتی که در جوامع در حال شکل گیری است، گواه انقلاب صنعتی چهارم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
معاون وزارت صمت ادامه داد: نخستین انقلاب ظهور ماشین بود و انقلاب دوم الکتریسته و برق نام گرفت. انقلاب سوم با حضور کامپیوتر رخ داد که همه آنها در زندگی بشر تاثیر شگرفی گذاشت، اما در سال ۲۰۱۲ انقلاب چهارم تحولات عجیبی در کسب و کار ایجاد کرد.
قبادیان اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال ۲۰۳۰ حدود ۴۷ درصد کسب و کارهای کنونی دیگر  وجود نداشته باشد. اتفاق هایی که در رباتیک و هوش مصنوعی در حال رخ دادن است بسیار دقیق تر از انسان ها است. این تحولات سونامی در جوامع ایجاد می کند که برای آمادگی مقابل آنها باید از دانشگاه ها کمک گرفت. 
وی با تاکید بر  نقش دانشگاه در توسعه کشور اظهار داشت: اگر انقلاب چهارم جدی گرفته نشود و دیر اقدام شود، کشور از حرکت سریع جا می ماند.
قبادیان با اشاره به برنامه های موجود برای بهره گیری از نخبگان،‌ گفت: اشتغال دانشجویان از طریق تولید و توسط خود دانشجویان باید امکان پذیر شود؛ به عبارتی قرار نیست برای هر دانشجویی که دانش آموخته می شود در کنار دانشگاه کاری به او محول شود. البته تلاش شده برای دانشجویان و اساتید نخبه یا سرباز برجسته بعد از ثبت نام در یک سامانه، کار آفرینی شود؛ زیرا برای حل همه مشکلات کشور فقط دانشگاه ها می توانند کار را به سرانجام برسانند و بقیه بخش ها باید نظارت کنند. 
قبادیان خاطرنشان کرد: بهره وری نیز در کشور شرایط خوبی ندارد و در حقیقت اسفناک است. با این حال این چنین همایش هایی درصورتی که درست هدایت شود می تواند در جهت اهداف لجستیکی تاثیر به سزایی در صنعت داشته باشد. 

دبیر جایزه ملی لجستیک: افزایش توانایی در لجستیک ضروری است 

دبیر جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین نیز در سخنانی گفت: به دلیل ضعف توانایی رقابت در این زمینه با کشورهای رقیب وجود ندارد و از این رو افزایش توانایی در لجستیک ضروری است.
بهروز کریمی افزود: ضعف دیگر نبود معیار برای زنجیره تامین است تا فعالیت ها در این زمینه ارتقاء یابد. هدف از این جشنواره تشویق صنعتگران و فرهنگ سازی برای فعالیت های لجستیکی است؛ زیرا انتقال تجربه افراد، برای ارتقاء زنجیره لجستیکی بسیار مهم است.
دبیر جشنواره ادامه داد:‌ پیش از این شرکت های مختلف بررسی و ارزیابی شدند. دانشگاه امیرکبیر نخستین دانشگاهی است که در این زمینه اقدام به جذب دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جذب کرد تا به صورت تخصصی این موضوع دنبال شود.
کریمی درباره چگونگی شکل گیری این جایزه نیز گفت:‌ در این مسیر با نهادها و وزارت خانه های مختلف گفت و گو و نظر هیات رئیسه دانشگاه جلب شد و با افزایش تعاملات هفتم مهرماه ۱۳۹۷ تفاهم نامه ای با وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت امضا شد. 
دبیر جایزه لجستیک افزود:‌ این جایزه از دو بخش توانمند سازی و نتایج تشکیل شده است. برای اعطای جوایز نیز تندیس های طلایی، نقره ای،‌ برتری به همراه تقدیرنامه های یک تا چهار ستاره در نظر گرفته شده که هر کدام از آنها امتیاز های مخصوص به خود را دارد. 
وی افزود: ۲۰۰ شرکت در جایزه لجستیک شرکت کردند که فقط چهار شرکت موفق به دریافت تندیس شدند و چهار شرکت هم گواهینامه دریافت کردند. همچنین  بیش از ۴۲ استارتاپ برای حضور در این جشنواره متقاضی شدند که در نهایت ۶ استارتاپ  به بخش پایانی جایزه راه یافتند. 
کریمی خاطر نشان کرد: مهر ماه سال ۹۹ دومین جایزه لجستیک برگزار می شود و امید  است سطح جشنواره ارتقاء یابد.

نخستین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج روز چهارم مقدماتی جام‌جهانی در آسیا

نتایج روز چهارم مقدماتی جام‌جهانی در آسیا

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • نتایج روز چهارم مقدماتی جام‌جهانی در آسیا
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند