Web Analytics Made Easy - Statcounter

موکب وحدت خرم‌آباد در شهر کربلا با چاپ و نشر بروشور پیوند شیعه و سنی و هم‌قدم شدن دل‌ها در مسیر اربعین را به‌نمایش می‌گذارد. ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، هرساله موسم اربعین که می‌شود دل‌ها بیقرار رفتن در مسیر عاشقی می‌شود، مسیری که همه دل از پا نمی‌شناسند تا با برپایی مواکب به زائران اباعبدالله در هر مسلک و آیینی خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موکب وحدت خرم‌آباد که در شهر کربلا مدرسه عبدالله ابن عباس واقع شده‌است با چاپ و نشر نشریات و بروشورها پیوند شیعی و سنی در مسیر اربعین را به‌نمایش می‌گذارد و هم‌چنین با برپایی ایستگاه صلواتی روزانه از 12 تا 15 هزار زائر حسینی پذیرایی می‌کند.

مسعود رضایی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: موکب وحدت با همکاری 18نفر از اعضای دو مسجد صاحب‌الزمان(عج) خیابان رازی و مسجد ثامن‌الحجج کوی بسیجیان خرم‌آباد اداره می‌شود، هم‌چنین برخی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیز در این موکب حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: این موکب در شهر کربلا و مدرسه عبدالله بن عباس برپا می‌شود و با آب، چای، دمنوش و شربت از زائران حسینی پذیرایی می‌کند.

پیوند شیعه و سنی

مسئول موکب وحدت خرم‌آباد عنوان کرد: امسال دومین سالی‌ست که ما در کربلا موکب برپا می‌کنیم و بنا داریم که در ایام اربعین به چاپ و نشر بروشورها و نشریاتی در رابطه با وحدت شیعه و سنی بپردازیم و برنامه ما برای سال آینده هم این است که علاوه‌بر خدمات تغذیه‌ای، در بحث اسکان زائران نیز ورود کنیم.

موکب تسنیم لرستان| روایتی از موکب «دلدادگان» ‌در کربلا / همدلی مثال‌زدنی خادمان ایرانی و عراقیاخبار اربعین 98| کرمانشاهی‌ها 16 موکب برای خدمات رسانی به زائران در عراق برپا کردنداخبار اربعین 98| موکب‌های سپاه در مرز‌های منتهی به عراق ظرفیت اسکان 20 هزار زائر را دارد

وی بیان کرد: ما همواره در تمام مراسمات و اعیاد مذهبی اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در استان لرستان می‌کردیم که با شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین تصمیم گرفتیم مشابه همین ایستگاه صلواتی را به نیت فرج امام زمان(عج) در کربلا دایر کنیم تا به کاروانی که از تمام جهان به کربلا تشریف می‌آورند، خدمت‌رسانی کنیم.

رضایی‌تبار با بیان اینکه این موکب نه تنها در ایام اربعین بلکه در هر زمانی که احتیاج باشد آماده خدمت‌رسانی‌ست، گفت: همان‌طور که در حادثه سیل پلدختر همراه با سایر مواکب در کنار سیل‌زدگان بودیم البته در آنجا به پاک‌سازی منازل مردم از گل‌ولای مشغول بودیم و ایستگاه صلواتی نداشتیم.

مسئول موکب وحدت خرم‌آباد با بیان اینکه در اربعین 97 ما روزانه پذیرای بیش‌از 12هزار نفر بودیم، خاطرنشان کرد: منابع مالی ما از محل نذورات و کمک‌های مردم و خیّرین تأمین‌شده و طی چند روز آینده برنامه‌ریزی‌های لازم برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم انجام می‌شود.

رضایی‌تبار اتحاد شیعه و سنی را یکی از دستاوردهای مهم فعالیت مواکب ایرانی در کربلا دانست و اظهار داشت: امید است که این تجمع بزرگ شیعیان به کوری چشم صهیونیست‌ها با قدرت ادامه پیدا کند تا جایی که یک رژه نظامی را در کشور عراق برگزار کنیم.

مشکلات موکب‌ها در عراق

وی در رابطه با مشکلاتی که مواکب دارند، افزود: یکی از مواردی که سال قبل برای ما ایجاد مشکل کرد این بود که ارزش پول عراق 13 برابر پول ایران بود و پول ایرانی آنقدر برایشان بی‌ارزش بود که آن را قبول نمی‌کردند.

رضایی‌تبار افزود: واقعاً برای ما و خیلی از ایرانی‌ها سؤال بود که چرا حتی پول کشورهایی مثل سوریه، عراق و افغانستان که درگیر جنگ هستند هم باید از پول ما با ارزش‌تر باشد؟ بنابر این انتظار داریم که دولت ایران تدابیری بیندیشد و ارزش پول ما را به کشور عراق نزدیک کند یا حداقل در ایام اربعین، قراردادی بین 2 کشور بسته شود تا پول ایرانی هم در آنجا ارزش پیدا کند و آن را بپذیرند.

مسئول موکب وحدت خرم‌آباد عنوان کرد: ما یک سری اقلام و مواد غذایی مثل قند وشکر، چای و لیوان یکبار مصرف را از ایران می‌خریم اما برخی از کالاها مثل یخ را باید در عراق خریداری کنیم و در سال گذشته روزانه به 20 قالب یخ احتیاج داشتیم در حالی‌که قیمت هر قالب یخ 90 هزار تومان بود، حتی یک آب معدنی کوچک که در ایران هزار تومان قیمت دارد در عراق 12هزار تومان بود.

وی بیان کرد: ما با زحمت مثلاً 30 میلیون تومان کمک مردمی جمع می‌کنیم و بعد به‎خاطر مشکل بی‌ارزش بودن پول کشورمان تقریباً تمام آن مبلغ را باید فقط  صرف خرید یخ کنیم از طرفی کرایه‌های ایاب و ذهاب در کشور عراق هم بسیار بالاست، در ایام اربعین و با ازدحام جمعیت که امکان تردد تاکسی‌ها در آن محل وجود ندارد مجبور بودیم با موتور سه‌چرخ برای خرید یخ برویم که آنها هم برای هر کیلومتر 40 تا 50 هزار تومان کرایه می‌گرفتند.

رضایی‌تبار گفت: اگر امکانی فراهم شود که اجازه دهند ماشین‌های شخصی‌مان را با خودمان ببریم خیلی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

مسئول موکب وحدت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از آنجایی که آب کربلا قابل آشامیدن نیست باید در هر بار استفاده قرص‌هایی برای ضدعفونی‌کردن به آن اضافه شود که این کار هزینه‌بر بوده و به‌جای آن بهتر است از طریق خودرو‌های حمل آب و تانکرها آب موکب‌ها را تأمین کنند.  

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پل کیلومتر (۵۶) واقع در مسیر ایلام - مهران بازدید کرد در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: اعتبارات این پل از محل اربعین تامین شده و تا پایان خردادماه سال‌جاری تکمیل می‌شود.

بهرام‌نیا افزود: پیمانکار این پروژه از پیمانکاران توانمند است که در اربعین همواره بیشترین تلاش را داشتند.

کد خبر 6081649

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • اولتیماتوم ۲ ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان