Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در آیین اختتامیه نمایشگاه آثار منتخب نخستین دوره مسابقه نقاشی کودکان پایتخت با موضوع «شهری که من دوست دارم» در فرهنگستان هنر اظهار داشت: نگاه هنری و هنرمندانه به شهر اساسا زاویه دید متفاوتی ایجاد می‌کند.

وی گفت: در آثاری که در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند، روح شاد کودکان را می‌توان دید؛ ترکیب رنگ و استفاده متنوع از رنگ‌ها همگی نشان دهنده شادی و نشاطی است که در وجود کودکان نهادینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی افزود: واقعیت این است که کودکان به ظرافت‌ها و ریزه کاری‌هایی توجه می‌کنند که گاه مورد غفلت بزرگسالان قرار می‌گیرد.

شهردار تهران ضمن قدردانی از توجه شرکت‌کنندگان این مسابقه به موضوع دوچرخه‌های نارنجی در شهر اظهار داشت: اگر بخواهیم کیفیت زندگی در شهر را ارتقا دهیم باید زمینه‌های آموزش و گفت و گو را برای کودکان فراهم کنیم چرا که آموزش کودکان و مجاب‌کردن آنها به افزایش کیفیت زندگی، خانواده را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثار این مسابقه نشان می‌دهند، آنچه به طور معمول به عنوان نمادهای تهران می‌شناسیم، در نگاه کودکان اصلا نشانه‌های پایتخت محسوب نمی‌شوند، افزود: به طور مثال، در تعداد کمی از آثار برج میلاد به عنوان نماد دیده می‌شد.

حناچی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم ابراز امیدواری کرد: عرصه این رقابت در آینده وسیع‌تر شود.

شهردار تهران گفت: اگر می‌خواهیم نگاهمان نسبت به شهرها تغییر کند، باید این ‌روند را از نونهالان آغاز کنیم البته در این رابطه باید بر تمام گروه‌های سنی تمرکز کنیم.

به گزارش ایرنا، فراخوان نخستین دوره مسابقه نقاشی کودکان پایتخت با موضوع شهری که من دوست دارم ویژه ۱۱ گروه سنی کودک و نوجوان ۴ تا ۱۴ سال، تابستان امسال به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ستاد مدیریت محله و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منتشر شد.

۹ هزار و ۴۰۰ اثر با مسائل و موضوعات پیرامون زندگی در کلانشهر تهران اعم از محیط زیست و فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، مباحث فرهنگی و اجتماعی، امکانات تفریحی، ورزشی و سرگرمی و... به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

در نهایت پس از داوری آثار ارسالی، یکصد و ۴۰ اثر منتخب در نمایشگاهی ارائه شد و این نمایشگاه همزمان با آغاز هفته کودک(۱۳ تا ۱۹ مهر) با حضور جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا گشایش یافت.

آیین اختتامیه نمایشگاه شهری که من دوست دارم همزمان با ۱۶ مهر روز جهانی کودک برگزار شد.

تهرام/۷۲۴۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شهردار یزد با بیان این که اولین جلسه ملاقات عمومی شهرداری یزد در محل منطقه دو شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این جلسات درخواست ها، مطالبات و مشکلات مردمی که سالیان متمادی با وجود مراجعات متعدد شهروندان به شهرداری لاینحل باقی مانده، پس از بحث و بررسی چاره اندیشی شده و مورد حل و فصل قرار می‌گیرد.   محی الدینی گفت: نحوه برگزاری ملاقات عمومی‌های شهرداری یزد بدین شکل است که شهروندان گرامی در طول هفته به دفتر ارتباطات مردمی شهرداری واقع در شهرداری مرکزی یزد مراجعه می‌کنند که بسیاری از مشکلات و مباحثی که از سوی شهروندان مطرح می‌شود در گام اول توسط مدیر ارتباطات مردمی راهنمایی و حل و فصل می‌شود.   شهردار یزد افزود: شهروندان با درخواست‌ها و پرونده‌هایی مانند تملکات و آزادسازی، اختلافات ثبتی، مباحث شهرسازی، معابر جدیدالاحداث، مباحث مالی و تقسیط بدهی‌ها و یا پیشنهاداتی در خصوص مباحث شهری، به دفتر ارتباطات مردمی مراجعه می‌کنند و در آنجا راهنمایی‌های لازم را أخذ می‌کنند.   وی اضافه کرد: مواردی که قابل حل بوده و نیاز به دستور شهردار نداشته باشد به واحد‌های مربوطه از جمله شهرداری‌های مناطق پنج گانه و سازمان‌های مربوطه ارجاع می‌شود و مواردی که درخصوص آن‌ها باید تصمیم گیری مدیریتی شود و یا نیاز به دستور شهردار دارد، برای بررسی دقیق‌تر به ملاقات مردمی ارجاع داده می‌شود.   محی الدینی با بیان این که جلسات ملاقات مردمی در بعد از ظهر روز‌های یکشنبه در شهرداری مرکز و صبح‌های یکشنبه در مناطق پنج گانه شهرداری برگزار شود، گفت: در این جلسات، مشاور حقوقی، مسئولین معاونت شهرسازی و معماری، واحد املاک و همچنین مدیران مناطق پنجگانه حضور دارند و در خصوص مشکلات مردمی تصمیم گیری می‌شود و بسیاری از آن‌ها حل و فصل می‌شود.   شهردار یزد افزود: برخی از موارد هم هستند که از نظر قانونی هیچ راهکاری ندارند که دلایل آن به همشهریان عزیز توضیح داده می‌شود.   وی با بیان این که بخشی از درخواست‌های مردمی در خصوص پرداخت عوارض سالیانه هست، گفت: از آنجایی که شهرداری نمی‌تواند در مبلغ عوارض تغییری ایجاد کند، برای سهولت در پرداخت، این بدهی را تا ۳۶ ماه تقسیط می‌کند.

دیگر خبرها

  • میزبانی از ۱۲۰۰۰۰ شهروند در جشنواره شهر رمضان
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه چند ساله شهروندان
  • مردم اولویت آسفالت ریزی شهر را مشخص کردند | رضایت رانندگان اتوبوس از آسفالت معابر شهری
  • حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند