Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@17:50:25 GMT

بودجه خرید واکسن ۴۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۱۷۵۴

بودجه خرید واکسن ۴۰ درصد افزایش یافت

مومنی با بیان اینکه بودجه سازمان دامپزشکی برای خرید واکسن ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: متاسفانه ۴۲ درصد از پست های سازمان خالی است و اگر بخش خصوصی به کمک ما نیاید،به صراحت می گویم که سازمان دامپزشکی توان کنترل بیماری ها را در کشور ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا مومنی» امروز چهارشنبه (17 مهر) در همایش روز ملی دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: هفته دامپزشکی با هفته نیروی انتظامی همراه شده است؛ هر دو نهاد وظیفه تامین امنیت مردم را بر عهده دارند که تامین امنیت جان و مال بر عهده نیروی انتظامی و تامین امنیت غذایی بر عهده دامپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بحث تامین امنیت غذا و سلامت مردم به صورت کامل بر عهده سازمان دامپزشکی است، ادامه داد: سازمان دامپزشکی باید از مزرعه تا سفره امنیت زنجیره غذایی را تامین کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 96 با بحرانی به نام آنفولانزای فوق حاد پرندگان مواجه شدیم، افزود: آثار آن تا پایان سال 96 ادامه داشت و 450 میلیارد تومان طی سال 96 خسارت پرداخت کردیم و با یک ریسک جدید بحث واکسيناسيون آنفولانزا را انجام دادیم و حدود 4 ماه می گذرد که کشور از وجود آنفولانزا پاک شده است.

 

مومنی با توجه به اینکه 850 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: طی چند سال گذشته سه نوع بیماری به مرز فوق حاد در کشور کشید و 45 مورد بیماری را توانستیم کنترل کنیم؛ در سال 96 چندین جلسه مدیریت بحران به خاطر حساسیت موضوع آنفولانزای فوق حاد برگزار کردیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گلایه کرد: در مجلس شورای اسلامی فقط سه دامپزشک داریم و سال گذشته به وزارت بهداشت گفتیم که اگر 5 درصد از یارانه سلامت را به سازمان دامپزشکی بدهید قطعا ما می توانیم 25 درصد از بیماری ها را کاهش دهیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

 

وی اظهار داشت: در این سازمان بخش دامدار و ضعیف جامعه با ما رو به رو هستند و قیمت برخی از واکسن ها بسیار زیاد است و ما نمی توانیم این نوع واکسن ها را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهیمY در این زمینه ما فقط 70 میلیارد تومان بدهکار موسسه رازی هستیم و با تمام تلاش هایی که داشتیم بودجه سازمان برای خرید واکسن 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

مومنی با بیان اینکه متاسفانه 42 درصد از پست های سازمان دامپزشکی خالی است، گفت: اگر fخش خصوصی به کمک ما نمی آمد به صراحت می گویم که سازمان دامپزشکی توان کنترل بیماری ها را در کشور نداشت.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی پاک در سال 96 از وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان بود، افزود: این موضوع نشان دهنده این است که همکاری های خوبی بین سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی و دولتی این استان وجود دارد.

 

وی در پایان با توجه به اینکه 27درصد بحث تب مالت در سطح کشور طی سال 97 کاهش پیدا کرد، گفت: سال سختی را امسال برای حوزه مالی پیشرو داریم و امیدواریم با همت بالای همکارن سامان دامپزشکی بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را ارائه دهیم.           

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی اصفهان بیرجند مجلس آنفولانزای فوق حاد پرندگان امنیت غذایی دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال جاری اظهارنظری درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو نداشته است.   به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه کشور در پی انتشار اخباری طی روزهای اخیر به نقل از «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تخصیص ارز به واردات خودرو، اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال جاری اظهارنظری درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو نداشته است.   داود منظور همچنین با تکذیب هرگونه اظهار نظر منتسب به خود در سال جدید درباره واردات خودرو، در پیامی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ضمن تکذیب هرگونه اظهار نظر منتسب به اینجانب در سال جاری درباره واردات خودرو، تأکید می‌نمایم مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی می‌شود.»    

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • درآمد سال ۱۴۰۲ البرز بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بود
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم