Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:32:55 GMT

درآمد میلیاردی کشاورزان از تولید ذرت علوفه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۱۷۹۴

درآمد میلیاردی کشاورزان از تولید ذرت علوفه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به کشت 60 هکتار ذرت علوفه‌ای در شهرستان سربیشه طی کشت بهاره 98، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 2100 تن علوفه چاپر شده تولید شود که درآمدی بالغ بر ده میلیارد ریال نصیب کشاورزان می‌شود.

مریم جوادی بایگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی کشت بهاره سال جاری 60 هکتار از اراضی کشاورزی سطح شهرستان سربیشه در خراسان جنوبی به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رقم کشت شده شامل رقم 704 است، افزود: در حال حاضر 28 بهره‌بردار در کشت این محصول فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد: از آنجایی که شغل بخش عمده‌ای از مردم شهرستان دامداری است، اهمیت توجه به کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین نیاز دامداران سطح شهرستان و بی‌نیازی از ورود علوفه از سایر شهرستان‌ها بسیار مهم و حایز اهمیت است.

جوادی بایگی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 2100 تن علوفه چاپر شده از این سطح تولید شود که درآمدی بالغ بر ده میلیارد ریال نصیب کشاورزان می‌شود.

وی در مورد ردیابی کانون‌های سن گندم نیز گفت: سن گندم، مهم‌ترین عامل خسارت‌زای گندم و جو است.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه ادامه داد: بعد از برداشت محصول این سن‌ها از مزارع به مراتع و دامنه کوه‌ها مهاجرت می‌کنند و در زیر بوته‌های گون تاغ درمنه و در لایه سطحی خاک‌های غنی در مسیر رودها پاییز و زمستان را می‌گذرانند، به طوری که گاهی صدها سن زیر بوته دیده می‌شود.

جوادی بایگی خاطرنشان کرد: لذا لازم است کشاورزان این مناطق را رصد و به کارشناسان حفظ نباتات اطلاع دهند چراکه کنترل سن گندم در یک هکتار مکان زمستانگذران معادل دهها هکتار مبارزه در مزرعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: از ابتدای فعالیت این موسسه ۵۰ رقم گندم دیم برای افزایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور معرفی شده است.

روستایی به مناسبت روز ملی گندم افزود: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه برای مناطق سرد، ۱۲ رقم گندم دورم و ۱۱ رقم گندم دروم برای مناطق گرمسیری معرفی شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح جهش تولید، کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و دستورالعمل‌های فنی این موسسه، تولید را در مزارع ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده اند.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، تنوع زیاد ارقام گندم اصلاح شده این موسسه، موجب افزایش کیفیت تولید نان در کشور شده است.

وی افزود: با تلاش محققان و معرفی ارقام جدید، تولید گندم در کشور به پایداری رسیده و ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم به خودکفایی است به طوریکه در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور، ارقام معرفی شده این موسسه کشت می‌شود.

روستایی افزود: از ۶ میلیون هکتار هکتار اراضی زراعی دیم کشور در بیش از ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه دیم کاشته می‌شود.

در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۷ رقم بذر، معرفی و بذر آنها در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۲۰ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

دیگر خبرها

  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • خودکفایی ایران در تولید بذر اصلاح شده گندم دیم
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد