Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از پورتال بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، در سال‌های اخیر به‌تدریج بستر قانونی و مقرراتی استفاده از ابزارهای نوین بانکداری اسلامی (کارت‌های اعتباری، حد اعتباری و صکوک بانکی) فراهم شده است. با این حال شبکه بانکی کشور، تاکنون، به‌دلایل مختلف نتوانسته است به‌شیوه صحیح از این ابزارهای جدید استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره تلاش می‌شود با تلفیق مبانی نظری و اجرایی، به‌تبیین ماهیت، مدل‌های عملیاتی و ظرفیت‌های ابزارهای نوین بانکداری اسلامی پرداخته شود.

سرفصل مطالب:

· کارت اعتباری مرابحه (ماهیت و ظرفیت‌های فقهی- حقوقی، تبیین تجارب بین‌المللی، مدل‌های عملیاتی جدید کارت اعتباری مرابحه، راهکارهای جایگزینی کارت اعتباری مرابحه با تسهیلات خرد فعلی، پاسخگویی به شبهات قابل طرح در رابطه با کارت اعتباری مرابحه)

· حد‌ اعتباری (ماهیت و ظرفیت‌های فقهی- حقوقی، تبیین تجارت بین‌المللی، مدل‌های عملیاتی ارائه تسهیلات حد اعتباری با استفاده از عقود اسلامی، حد اعتباری در بانکداری بدون ربای ایران)

· صکوک بانکی (ماهیت و کارکردهای صکوک بانکی، تفاوت صکوک بانکی با صکوک بازار سرمایه، نقش صکوک بانکی در بهبود کیفیت ترازنامه شبکه بانکی و آزادسازی مطالبات بانک‌ها، انواع مدل‌های عملیاتی صکوک بانکی، چالش‌های عملیاتی استفاده از صکوک بانکی)

این کارگاه در  روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، ۲۱، ۲۳، ۲۸ و ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ساعت ۱۴ تا ۱۷ به مدت ۱۲ ساعت در پژوهشکده پولی و بانکی به نشانی میدان آرژانتین، ابتدای آفریقا، پلاک ۱۰ برگزار خواهد شد.

هزینه شرکت در این دوره ششصد هزار تومان است.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به این نشانی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا پژوهشکده پولی و بانکی کارگاه بانکداری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نودهی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم اختتامیه دوره آموزشی متنا یا معماران تمدن نوین اسلامی در شهرستان علی آباد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی متنا را با رویکرد تربیتی فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: این دوره در سال گذشته در قالب ۸۰ ساعت طی ۶ ماه در مدرسه علمیه بیت الهدی شهرستان علی آباد برگزار شد.

مسؤول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستان گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده در اختتامیه این مراسم به افرادی که این دوره را گذراندند گواهینامه آموزشی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در دوره آموزشی متنا ۶۰ نفر آموزش دیدند.

کد خبر 6085469

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • رتبه نخست شهرستان کبودراهنگ در فرزندآوری استان همدان
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟