Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده روز دیگر تا بزرگ‌ترین راهپیمائی مذهبی جهان در روز اربیعن اباعبدالله الحسین (ع) باقی مانده و از امروز زائران و عاشقان امام حسین (ع) پیاده و یا با کاروان‌های مختلف راهی کربلا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، چند سالی است که در محورهای مواصلاتی مختلف شهرستان ملایر به همت مسئولین و خیرین نیکوکار و نوع دوست در ماه صفر موکب‌ها به منظور خدمات‌رسانی به زائران کربلا برپا شده و دلباختگان آل علی(ع) با اشتیاقی خاص به صورت شبانه‌روزی در این موکب‌ها به خدمات‌دهی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین موکب ملایر، موکب حضرت فاطمه‌الزهرا (س) واقع در مسیر در بهشت هاجر ملایر است که امسال از ۱۸ مهر ماه کار خود را آغاز می‌کند. با همراهی مردم ولایتمدار ملایر، مقدمات پذیرایی از زائرین اربعین حسینی فراهم شده و این موکب با آمادگی کامل در خدمت زوار سیدالشهدا(ع) است.

پخت ۵ هزار پرس غذای گرم در موکب فاطمه الزهرا ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از پخت روزانه بیش از 5000 پرس غذای گرم در وعده‌های شام و ناهار و تدارک 2 هزار پرس صبحانه، میان وعده و چای به صورت روزانه در این موکب خبرداد.

پژمان جعفری با اشاره به خدمات متنوع موکب فاطمه‌الزهرا ملایر، تصریح کرد: این موکب در ورودی شهر ملایر از سمت اراک جنب بهشت هاجر مستقر شده که به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا (ع) است.

وی از ارائه خدمات مرتبط با امداد خودرو، اورژانس، پزشکی، هلال احمر، پلیس، ارائه مشاوره مذهبی، شارژ موبایل، اینترنت رایگان، اسکان و غرفه کودک خبر داد و گفت: سال گذشته این موکب رتبه اول موکب‌های استان را کسب کرد که امیدواریم امسال نیز بتوانیم بهترین خدمات را برای زائران ارائه دهیم.

برپایی۶ موکب در ملایر برای خدمات دهی به زائران

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه سال گذشته ۳ موکب در سطح شهرستان ملایر برای خدمات دهی به زائرین اربعین برپا شده بود، گفت: امسال ۶ موکب در ملایر برای خدمات دهی به زائران برپا می ‌شود.

سعید کتابی خاطرنشان کرد: ملایر از نظر جغرافیایی در مسیر زوار اربعین قرار گرفته است و هرساله تعداد قابل توجه ای از زائرین اربعین از مسیر ملایر عبور می‌کنند، در همین راستا به منظور خدمات دهی به زائرین ستاد اربعین شهرستان با ۹ کمیته تخصصی زیر مجموعه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها تا ۳۰ مهرماه به زائرین اربعین خدمات‌دهی دارند، ادامه داد: موکب فاطمه الزهرا(س) در مسیر بهشت هاجر ملایر، موکب شهر زنگنه در ورودی شهر زنگنه، موکب روستای توچغاز، موکب روستای آورزمان، موکب روستای حسین آباد ناظم و موکب روستای انوج، در خدمت زوار هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این موکب برای اسکان اضطراری زائران در شب درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین موکب ملایر موکب فاطمه الزهرا(س) در مسیر بهشت هاجر ملایر است و روزانه صبحانه، ناهار، میان وعده و شام را بین زائرین توزیع می کند.

کتابی اظهارکرد: تعبیه چند دوش حمام برای زائران، نمازخانه، سرویس های بهداشتی، ویزیت پزشک در غرفه سلامت، حضور مکانیک و مشاور مذهبی و روحانی، برپایی کیوسک نیروی انتظامی و ... از جمله خدماتی است که در این موکب ارائه می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر به نقش مهم اقشار مختلف مردم و خیرین ملایری در برپایی و اداره موکب های سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: مسئولیت اصلی موکب ها و نظارت بر عملکرد آنها با فرمانداری است، همچنین خدمات اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، ادارات خدمات رسان، مخابرات، آب، برق و گاز، اورژانس و شبکه بهداشت، هلال احمر و ... قابل توجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موکب پياده روي اربعين همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مسئول اردویی و راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از احداث میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد، گفت: این میعادگاه مجموعه‌ای کامل دربردارنده یادمان و زائرسرا بوده و در آن همه امکانات موردنیاز زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس از جمله سرویس بهداشتی، حمام، نمازخانه، غذاخوری، استراحتگاه و ... احداث می‌شود.

عزت‌الله ابراهیمی  با بیان اینکه این مجموعه به استعداد ۶۰۰ نفر ساخته می‌شود، اضافه کرد: مراحل ساخت و ساز با سرعت و جدیت دنبال می‌شود به طوری که سال گذشته کلنگ زنی صورت گرفت و امسال نیز از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: این مجموعه به صورت کامل و متمرکز برای اسکان زائران مناطق عملیاتی  شمال غرب کشور در سه راهی شهدای دارلک مهاباد به عبارتی در مجاورت محل دفتر شهید کاوه در حال ساخت است.

معاون گردشگری و اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های راهیان نور یکی از دغدغه‌های جدی سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی است، ادامه داد: در این راستا و به واسطه حمایت‌هایی که صورت گرفته است در شاخص آمار و عملکرد میزبانی و اعزام کاروان‌های اردوهای راهیان نور در صدر استان‌ها قرار داریم.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد
  • نماهنگ | شوق عاشقان وصل
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد
  • اولین گروه پزشکان حج و زیارت عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • حال خوب| خوشحالی مردم «حُمِیل» از سیل جمعیت زائران اربعین
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود