Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به سیاست‌های ترکیه درباره مناطق شمال شرقی سوریه و همچنین اعلام دولت ایالات متحده آمریکا در زمینه خروج نیروهای مسلح این کشور از مناطق شمالی سوریه، اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران از خروج آمریکا از مناطق شمال شرقی سوریه و هر منطقه دیگر استقبال می‌کند و معتقد است که لشگرکشی ترکیه به این مناطق به ضرر منطقه است و امنیت از این طریق حاصل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمود واعظی - رییس دفتر رییس جمهوری – پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تحولات اخیر منطقه و موضع کشور ترکیه درباره مناطق شمال شرق سوریه و همچنین اعلام آمریکا در خصوص خروج نیروهایش از این مناطق گفت: نظر جمهوری اسلامی ایران این است که باید همه تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات سوریه از طریق مذاکره حل شود و از طرف دیگر نیز نیروهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها که بدون هماهنگی با دولت سوریه در آنجا حضور دارند و حضورشان باعث ایجاد ناامنی شده است، این مناطق را ترک کنند.

وی با اشاره به اعلام رییس جمهوری آمریکا در خصوص برنامه‌های این کشور در زمینه‌ی خروج نیروهایش از مناطق شمال شرقی سوریه، خاطر نشان کرد: الان که آقای ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد این مناطق را ترک کند، گرچه این اعلام برای چندمین‌بار صورت گرفته است اما ما کاملا از آن استقبال می‌کنیم. همچنین استقبال می‌کنیم که آمریکایی‌ها هم از آنجا و هم از مناطق دیگری که در آنجا نیرو دارد، خارج شود.

واعظی اضافه کرد: کشورهای مختلف نیز خود می‌توانند با هم مذاکره و تفاهم کنند و اگر مشکلی دارد، مشکلات‌شان را خودشان برطرف نمایند.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره سیاست‌های دولت ترکیه در خصوص مناطق شمال شرقی سوریه که اخیرا بیان شده است، گفت: ما نگرانی‌های ترکیه را که در مرزشان با سوریه دارند، می‌دانیم و با آنها در این خصوص صحبت کرده‌ایم اما درباره این‌که بخواهند با لشگرکشی امنیت را به وجود آورند، تحلیل و شناخت ما از شرایط منطقه این است که این اقدام به ضرر منطقه است و امنیت نیز با آن به وجود نمی‌آید.

تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه‌ از دیدار برابر ایران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از بخش رسانه‌ای تیم ملی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در ترکیه به سر می‌برد، امشب در حاشیه دیدار تیم‌های آنالیا اسپور و گالاتاسرای با وینچنزو مونتلا بازیکن سابق و نامدار فوتبال ایتالیا و سرمربی فعلی تیم ملی ترکیه ملاقات کرد.

در این دیدار موضوع برگزاری بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و ترکیه پیشنهاد شد که این پیشنهاد با استقبال مونتلا روبه‌رو شد.

کد خبر 6079312

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • لشگرکشی غول‌های NBA به پاریس
  • استقبال سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه از دیدار با ایران
  • استقبال سرمربی تیم ملی ترکیه‌ از دیدار برابر ایران
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • امیرعبداللهیان: از توسعه جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم
  • کشته شدن ۴ عضو «پ.ک.ک» در حمله هوایی ترکیه به شمال عراق