Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سرویس امنیت فدرال روسیه از شناسایی و انهدام گروه‌های حامی مالی داعش در 9 منطقه در این کشور خبر داد.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که این سازمان به همراه کمیته تحقیقات روسیه فعالیت گروهی از شهروندان روسی که در حال جمع‌آوری بودجه برای گروه تروریستی «داعش» بودند را خنثی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرگزاری «تاس»، این گروه در مناطقی از تیومن، استاوروپول، کراسنودار، تاتارستان،  اینگوشتیا، قره‌چای و چرکس، کاباردینو-بالکاریا، سن‌پترزبورگ و مسکو فعالیت داشتند. اعضای این گروه از طریق اینترنت و پیام‌های تلگرامی، از دو سازمان تروریستی «داعش» و «امارت قفقاز» حمایت مالی می‌‌کردند.

امارت قفقاز یک سازمان تندروی بنیادگرا اسست که در منطقه جنوب غربی روسیه فعال است.

سرویس امنیت فدرال روسیه گفت، این گروه تحت لوای خیریه، 92 هزار دلار جمع‌آوری و برای انجام جنایات تروریستی در سوریه به خارج از کشور منتقل کردند.

این گروه بیش از صد حامی داشت و دو مظنون این گروه در یک عملیات ضد تروریستی در « کاباردینو-بالکاریا» دستگیر شدند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است

حمله تروریستی خونین به کنسرتی در مسکو با ۱۳۹ کشته و ۱۸۰ زخمی خشم مقامات روسیه را درپی داشت. گرچه گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به طور رسمی برعهده گرفت، اما کرملین انگشت اتهام خود را به سوی اوکراین نشانه گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۲ تن از مقامات ارشد روس و نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کردند بر این باورند اوکراین در حمله تروریستی خونین به کنسرتی در مسکو دست داشته است. 

نیکولای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا این حمله کار داعش بوده یا اوکراین، گفت: بی تردید کار اوکراین بوده است. شواهد زیادی دال بر دست داشتن کی یف در این حمله وجود دارد. 

الکساندر بورنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در این باره به رسانه‌ها گفت: مهاجمان پس از انجام این حمله تروریستی قصد داشتند خود را به اوکراین برسانند و افرادی در آن سوی مرز منتظر آنها بودند. به طور کلی ما بر این باوریم کی یف در این حمله دست داشته است. 

وی خاطر نشان کرد: برآورد‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد اوکراین در این حمله دست داشته است. با این حال، ما هنوز موفق به شناسایی فردی که دستور این حمله را داده است نشده ایم. 

ولادیمیر پوتین طی سخنرانی خود پس از این حادثه وعده داد تمامی افرادی که در این حمله خونین نقش داشته اند به سزای اعمال خود خواهند رسید. وی با اعلام اینکه این حمله از سوی گروه تروریستی داعش انجام شده، از تلاش این افراد برای فرار به اوکراین خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زندگی عاملان حمله به سالن کنسرت در روسیه تا آخر عمر در تابوت
  • مجازات عجیب و بی‌سابقه روسیه برای عاملان حمله به سالن کنسرت
  • مجرمان حمله تروریستی مسکو تا ابد در جایی شبیه به «تابوت» حبس می‌مانند
  • روسیه تروریست های حمله به مسکو را تا آخر عمر شکنجه می کند + عکس
  • مجرمان حمله تروریستی مسکو تا ابد در جایی شبیه به «تابوت» /حرکت فقط در حالت خمیده و دست به پشت
  • مجرمان حمله تروریستی مسکو تا ابد در جایی شبیه به «تابوت»
  • حبس ابد برای مجرمان حمله تروریستی مسکو در جایی شبیه به «تابوت»
  • عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند
  • دلایلی برای دست داشتن اوکراین در حمله به مسکو وجود دارد
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است