Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در وزارت دفاع عراق از بازداشت رئیس سابق سازمان مبارزه با تروریسم این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، این منبع که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد، سرلشکر عبدالوهاب الساعدی از سه روز پیش در بازداشت به سر می‌برد و یگان نظامی به او اجاز نمی‌دهد که وظایف نظامی خود را انجام دهد و با کسی ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الساعدی رئیس سابق سازمان مبارزه با تروریسم و از فرماندهان نظامی عراق است که در مبارزه با داعش در سال‌های گذشته مشارکت داشته و در حوزه نیروهای ویژه و ستاد مبارزه با تروریسم، پست‌های امنیتی فرماندهی متعددی را برعهده داشت.

الساعدی اواخر ماه سپتامبر برای یک کار اداری در اداره تحت امر وزارت دفاع زیر نظر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق منتقل شد؛ اقدامی که وی در اظهارات رسانه‌ای آن را توهین و مجازات خواند و گفت، دلیل این تصمیم را نمی‌داند، اما بازنشستگی را به انتقال به وزارت دفاع ترجیح می‌دهد.

تصمیم انتقال الساعدی تعدادی از حامیان او را عصبانی کرد و اعتراضاتی را برانگیخت. این تصمیم در کنار دلایل دیگر، موجی از تظاهرات را که از سال‌ها پیش در عراق بی‌سابقه بود، به راه انداخت.

در جریان این تظاهرات تصویر الساعدی در دستان معترضان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • بشار اسد: روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • روحیه جهادی و دانش‌پایه بودن نظام دفاعی عامل برتری قدرت نظامی ایران است
  • اجرای تکالیف قانون مبارزه با پولشویی وارد فاز جدیدی شد