Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:36:25 GMT

هر ایرانی سالانه چند عدد تخم مرغ می‌خورد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۵۶۷

هر ایرانی سالانه چند عدد تخم مرغ می‌خورد؟

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران گفت: مصرف سرانه تخم مرغ در کشور به بیش از ۲۰۰ عدد در سال رسیده است اما برنامه ریزی شده که مصرف این محصول به ۲۵۰ عدد در سال افزایش یابد.

به گزارش مشرق، فرزاد طلاکش دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران در نشست روز جهانی تخم مرغ اظهار کرد: از سال 1388 که کار ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ در کشور آغاز شد، سرانه مصرف این محصول در کشور 160 عدد در سال بود که اکنون به بیش از 200 عدد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی درباره علل افزایش مصرف تخم مرغ می‌گویند با توجه به افزایش قیمت مصرف سایر محصولات پروتئینی نظیر گوشت قرمز و مرغ مردم به سمت افزایش مصرف تخم مرغ رفته‌اند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که درصد کمی از مردم قیمت تخم مرغ دغدغه مصرف آنها بوده است و در صورتی که قیمت این محصول نیز افزایش یابد به خاطر خواص تخم مرغ آن را مورد استفاده قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: گرانی کالاها با وجود آب رفتگی +جدول زنگ خطر امنیت غذایی در کشور به صدا درآمد +جدول

دبیر ستاد ترویج مصرف تخم مرغ  با بیان اینکه باور غلطی درباره کلسترول تخم مرغ در جامعه پزشکی کشور وجود دارد گفت: بر اساس رایزنی‌هاییکه با جامعه پزشکی در حال انجام است امیدواریم این تصور نادرست برداشته شود.

طلاکش تصریح کرد: 24 میلیون از جمعیت کشور زیر 18 سال سن دارند که باید برای آنها پروتئینی باکیفیت و ارزان تامین کرد که تخم مرغ بهترین پیشنهاد است.

وی ادامه داد: سرانه تخم مرغ در ژاپن 350 عدد در روز است و اکنون دنبال جا انداختن مصرف روزانه دو عدد تخم مرغ در روز هستند؛ این سرانه مصرف و تشویق به استفاده از تخم مرغ در حالی در ژاپن وجود دارد که دلیلی اصلی مرگ و میر در این کشور سکته قلبی است و در صورتی که تخم مرغ کلسترول بالایی داشت مصرف آن توصیه نمی‌شد.

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران گفت: سرانه مصرف تخم مرغ در برخی از کشورهای آفریقایی حدود 30 عدد و در هندوستان 66 عدد در سال است. فائو کشورهای آفریقایی را ملزم کرده است که برای رفع گرسنگی از تخم‌مرغ بهره گیرند.

طلاکش افزود: به دنبال آن هستیم که مصرف سرانه تخم مرغ را به 250 عدد در سال برسانیم که ظرفیت تولید آن نیز در کشور وجود دارد و نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نیست.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن وزارت جهاد کشاورزی قیمت تخم مرغ تخم مرغ کلسترول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از شروع به کار دولت مردمی سیزدهم سرانه فضای ورزشی استان آذربایجان غربی ١٠ سانتی متر مربع بود که با آغاز دولت سیزدهم و برنامه ریزی های صورت گرفته در این بخش، سرانه فضای ورزشی در استان با افزایش ١٠٠ درصدی به ٢٠ سانتی متر مربع رسیده است.

وی گفت: علاوه بر افزایش ١٠٧ هزار متری فضای ورزش دانش آموزی و رسیدن تعداد سالن‌های ورزشی به ١٢٠ باب سالن، ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

مطهری کیفیت بخشی را اولویت مهم آموزش و پرورش استان در سال ١٤٠٣ خواند و گفت: کیفیت بخشی در بعدهای مختلف زیستی، ورزشی، آموزشی و پرورشی در سال ١٤٠٣ اولویت اول آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارتخانه، با تلاش همکارانمان در صف و ستاد، رشد ١٠ پله‌ای داشته و به رتبه ٧ کشوری رسیده است؛ افزایش ٢٠٥ درصدی اعزام دانش آموزان به راهیان نور و کسب رتبه اول کشور در این زمینه برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات آموزش و پرورش استان به حساب می‌آید.

کد خبر 6081539

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!