Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: باید از ظرفیت حمل بار راه آهن غرب کشور برای صنایع کرمانشاه بهره‌مند شویم.

به گزارش ایسنا، کیوان کاشفی در جلسه کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با محوریت حمل بار و کالا توسط راه آهن برگزار شد اظهار کرد: راه آهن غرب که به شبکه ریلی کشور متصل است از چندی قبل در کرمانشاه افتتاح شد و هم اکنون در بحث جابجایی مسافرین در حال استفاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه یکی از اهداف خطوط حمل و نقل ریلی جابجایی کالا است، اما تا کنون از این ظرفیت در کرمانشاه استفاده نشده است

به گفته رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه، عدم بهره‌مندی از راه آهن برای جابجایی کالا در شرایطی رخ داده که حمل و نقل ریلی بعد از حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ارزانترین ناوگان حمل و نقل است.

کاشفی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای احداث بندرخشک در کرمانشاه انجام شده، یادآور شد: اگر نیاز باشد باید در کنار این بندر خشک ایستگاه‌های باری نیز برای راه آهن در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه واحدهای صنعتی بزرگی داریم که جابجایی بار و کالای آنها در طی سال به چندین تن می‌رسد و نیازمند استفاده از راه‌آهن هستند.

رئیس اتاق  بازرگانی کرمانشاه احداث خطوط آنتنی برای دسترسی بهتر صنایع را نیز ضروری دانست و تاکید کرد: برای این منظور ابتدا باید ارزیابی دقیقی از ظرفیت واحدها و برنامه هفتگی یا ماهیانه حمل بار آنها داشته باشیم.

کاشفی افزود: اگر نیاز باشد می‌توان برای تعدادی از واحدها که در یک منطقه تمرکز دارند یک خط آنتی تعریف کرد.

وی احداث این خطوط ریلی وآنتنی و فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز آن را با امکانات و بودجه محدود دولتی زمان‌بر دانست و عنوان کرد: اگر نیاز باشد می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه بر لزوم تشکیل یک کمیته کاری در حوزه راه آهن با حضور دستگاه‌های متولی تاکید کرد تا بتوان برنامه‌ریزی‌های این حوزه را با سرعت بیشتری پیش برد.

در ادامه داریوش پناهی دبیرکل اتاق کرمانشاه با اشاره به جابجایی بار نزدیک 20 تنی واحدهای تولیدی استان در سال، گفت: از این میزان 10 میلیون تن آن قابلیت حمل با سیستم ریلی را دارد.

وی ادامه داد: در محدوده شهرک‌های صنعتی جاده بیستون، واحدهای صنعتی جاده ماهیدشت و ... ظرفیت خوبی برای راه‌اندازی خطوط آنتنی برای جابجایی بار صنایع وجود دارد.

جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز بر لزوم احداث چند بارانداز برای راه آهن کرمانشاه در مسیرهای مختلف تاکید کرد و افزود: با توجه به امتداد راه آهن تا خسروی و عراق، باید در این مسیر نیز باراندازهایی در نظر گرفته شود.

وی معتقد است، راه‌اندازی خطوط ریلی برای صنایع، هزینه حمل و نقل آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در ادامه دکتر حبیبی معاون فنی و زیربنایی راه آهن نیز گفت: آمادگی لازم برای جابجایی بار از طریق خطوط ریلی در کرمانشاه وجود دارد و برخی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز استارت کار را زده‌اند.

وی افزود: در منطقه کرمانشاه (نزدیک به فرامان) محلی برای تخلیه و بارگیری کالاها در نظر گرفته شده که البته نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها است.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن عنوان کرد: در این منطقه هم واگن و هم لکوموتیو داریم، اما هنوز بارانداز احداث نشده است.

مدیران تعدادی از واحدهای صنعتی استان نیز به بیان پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه آهن رونق تولید كرمانشاه استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد

مقیمی معاون وزیر و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، درباره برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه احیای واحدهای راکد کشور، گفت: مهم ترین رویکرد این وزارتخانه در راستای ظرفیت‌بخشی به واحدهای صنعتی است که زیر ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع برای احیا و افزایش ظرفیت حدود پنج هزار و ۲۶۰ واحد راکد و با ظرفیت پایین در سال جاری برنامه ریزی شده است، افزود: سال ۱۴۰۲ در بخش احیای واحد های راکد هزار و ۸۱۱ واحد صنعتی در کشور به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اینکه طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ روند بهره برداری از واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی کشور حدود ۱۱ درصد افزایش داشت، افزود: ۴۷ هزار واحد صنعتی در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و سال ۱۴۰۲ این رقم به بهره برداری ۵۳ هزار واحد در شهرک های صنعتی افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • معرفی ظرفیت‌های کردستان بهره گیری از ظرفیت حوزه ورزش برای
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی