Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

اگرچه کارشناسان مدافع بازارگاه‌های اینترنتی آنها را بستری برای تعامل، مذاکره و انجام معامله آنلاین بین ارائه‌دهندگان و متقاضیان خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای کالا می‌دانند اما برخی فعالان این حوزه نیز ضمن رد این ادعا معتقدند این بازراگاه‌ها بیشتر مشکل‌سازند تا چاره‌کار.

به گزارش تین نیوز، در کنار دیدگاه‌های افرادی که معتقدند این بازارگاه‌ها با هدف ضابطه‌مند شدن بخش خصوصی در حوزه فعالیت کسب‌ و کارهای اینترنتی در حمل‌ و نقل کالا، افزایش کیفیت خدمات و برقراری ارتباط بهتر و سریع‌تر در بخش حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده‌اند، هستند افرادی که براین باورند که بازارگاه‌ها نتوانسته‌اند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بازارگاه‌های اینترنتی «تقابل» شرکت‌ها و کامیونداران را پایان می‌دهد؟ واکنش به ایجاد شرکت اعلام‌ بار مجازی در استان‌ها

در این زمینه یک فعال حمل و نقلی با طرح چند پرسش، نقش این بازارگاه‌ها را در بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای مورد پرسش قرار داد و گفت: شرایط ظهور این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر تابع چندین عامل بود که کشور ما هنوز به آن شرایط دست نیافته است.

وی افزود: یکی از بسترهای راه‌اندازی این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر، رشد اقتصادی آنها بود که این رشد دلالت بر افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی دارد.

این کاربر تین نیوز، تاکید کرد: اگر تولید کالاها یا خدمات به هر وسیله ممکن در یک کشور افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که در آن کشور، رشد اقتصادی اتفاق افتاده‌ است.

وی همچنین با توجه به ضریب جینی کشورهایی که از این امکانات در بخش حمل و نقل جاده‌ای خود بهره‌مند هستند، بیان کرد: شاخص جینی یا ضریب جینی شاخصی اقتصادی برای محاسبهٔ توزیع ثروت در میان مردم است.

او گفت: بالا بودن این ضریب در یک کشور معمولاً به عنوان شاخصی از بالا بودن اختلاف طبقاتی و نابرابری درآمدی در این کشور در نظر گرفته می‌شود که در کشور ما این شاخص مطلوب نبوده و رقم بالایی است.

این کاربر تین نیوز، افزود: درآمد ناخالص ملی ما چقدر است؟ درآمد ناخالص ملی عبارت است از ارزش ریالی سالانه تمامی کالاها و خدمات نهایی تولید شده به قیمت‌های جاری (بازار) در اقتصاد ملی.

وی با اشاره به میزان بیکاری و میزان شکاف طبقاتی موجود به مشکل دیگری که در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: سن ناوگان که ارتباط مستقیم با هزینه تعمیر و نگهداری دارد در کشور ما چقدر است؟

او تاکید کرد: مقایسه دیگری که باید در مورد اجرای این طرح‌ها در کشور ما و دیگر کشورها انجام داد، وضعیت تعداد ناوگان، میزان ساعات کاری و تناژ کالا قابل حمل در سال است.

به گفته وی یکی دیگر از شرایط ظهور این بازارگاه‌ها در کشورهای دیگر مربوط به وضعیت تعداد ناوگان آنهاست که در کشور ما وضعیت تعداد ناوگان نیز مطلوب نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راننده کامیون حمل و نقل جاده ای کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گفتگو با رادیو فرهنگ درباره تصویب برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در آستانه تصویب در شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

امامی به بررسی پیش نویس این سند در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیّت راهبردی ادبیات فارسی و به ویژه ادبیات کهن در زندگی روزمره مردم و فرهنگ عمومی ایرانیان، پس از کارشناسی دقیق، طرح جامعی را با عنوان «برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی» آماده کردیم که در هشتصد و هفدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضای اصلی شورا و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارائه شد و بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی همچنین گفت: در این نشست مقرر شد نظرات تکمیلی و اصلاحات پیشنهاد‌های دستگاه‌های فرهنگی رسمی و عمومی کشور، پژوهشگران، گروه‌های دغدغه‌مند و فعال در این حوزه اخذ شود تا به تصویب نهایی برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: در این زمینه برای نخستین در زمینه انس و ارتباط مردم با ادبیات فارسی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نظرسنجی ملی انجام دادیم که نتایج آن به مناسبت روز سعدی و بزرگداشت نثر فارسی بزودی در قالب یک گزارش راهبردی به همت مرکز رصد فرهنگی کشور منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

امامی افزود: نگاه ما به ادبیات فارسی باید مبتنی بر تحولات فرهنگی جدید در عرصه سبک زندگی باشد و دغدغه اصلی ایجاد جریان عمومی تعامل با میراث کهن فارسی در زندگی روزمره است. مخصوصاً در گروه‌های نسلی جدید یعنی نوجوانان و جوانان نیازمند استفاده و اقتباس از آثار ادبیات فارسی در محصولات هنری نظیر تولیدات سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، تئاتر و سایر صنایع فرهنگی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی هستیم.

وی همچنین گفت: منظور ما از انس عمومی، حضور جدی شخصیت‌های کهن فارسی و معانی بلند در صنایع فرهنگی و مصرف فرهنگی جامعه است.

امامی این را هم گفت که پس از تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی در شورای فرهنگ عمومی، برای طرح و تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است/قدردانی شریف از رئیسی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • نرخ بالای هدررفت آب در سیلاب‌ها / تعارض منافع مانع اجرای آبخیزداری در کشور
  • بیانیه انجمن اقتصاد ایران در مخالفت با تعطیلیِ پنجشنبه‌ها: به گوشه‌گیری و گسترش فقر رای ندهید!