Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه اعلام قطعی میزان آب دریافتی تالاب نیازمند بررسی است، گفت: نتایج پایش‌ها از میزان آب رسیده به تالاب را پس از تکمیل اطلاعات و داده‌ها به صورت مستند و دقیق رسانه‌ای خواهیم کرد.

حسین اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تکذیب ورود سه میلیون مترمکعب آب به تالاب گاوخونی،اظهار کرد: محیط زیست از روز رهاسازی آب از سد رودشتین تا امروز پایش‌های خود را به صورت منظم و از طریق پایش حضوری، تصویری و ایستگاه‌های پایش آنلاین انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نتایج پایش‌ها از میزان آب رسیده به تالاب را پس از تکمیل اطلاعات و داده‌ها به صورت مستند و دقیق به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد، افزود: اعلام نظر قطعی دریافتی تالاب نیازمند بررسی است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه از سد رودشتن تا تالاب گاوخونی که بیش از ۸۵ کیلومتر فاصله است، گفت: هر گونه اظهار نظر در خصوص میزان آب وارده به تالاب به دلیل تغییرات اساسی بستر رودخانه به علت جاری نبودن آب طی سال‌های گذشته، همچنین پوشش گیاهی و ایجاد موانع در مسیر و روان نبودن بستر نیازمند بررسی‌های جامع و پایش دقیق مسیر است.

اکبری تاکید کرد: هرگز آب رهاسازی شده از رودشتین نمی‌تواند همان مقدار آبی باشد که به تالاب می‌رسد و میزان کسری آن در تالاب نیازمند اندازه گیری دقیق داده‌های کمی براساس بررسی میدانی و ایستگاه پایش مستقر در مسیر است.

وی خاطرنشان کرد: آبی که می‌توان به عنوان حقابه تالاب در نظر گرفت همان مقدار آبی خواهد بود که از ایستگاه شاخ کنار به سمت تالاب جاری می شود چراکه جریان های قبل از شاخ کنار به معنای تامین و تحویل آب به تالاب نیست.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد: ساعاتی پیش مقداری آب به بند شاخ کنار ورودی تالاب گاوخونی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه با توقف تامین و توزیع آب برای کشت تابستانه کشاورزان شرق اصفهان خروجی سد رودشتین به میزان چهارمترمکعب بر ثانیه افزایش یافت و به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شد. این میزان آب طی هفته گذشته به میزان ۱۷ مترمکعب برثانیه افزایش یافته است.

روز گذشته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در مصاحبه با رسانه اعلام کرد که از ۱۰ مهرماه تاکنون میزان سه میلیون مترمکعب آب به سمت تالاب روانه شده است.

در پی این اظهارات در برخی شبکه های اجتماعی باری دیگر خبرهایی مبنی بر پر آب شدن تالاب گاوخونی منتشر شده است در حالی که ساعاتی پیش مقدار کمی آب به ورودی بند شاخ کنار رسید.

گفتنی است حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان طی مصاحبه ای با خبرنگار ایمنا در روز دوشنبه ۱۵مهرماه گفته بود آبی که از بند شاخ کنار بگذرد، محیط زیست میزان دقیق این آب را اعلام خواهد کرد زیرا در مسیر طولانی سد رودشت به سمت تالاب موانع و پرت آب وجود دارد و نمی توان مقدار و زمان دقیق رهاسازی آب را در حال جاضر اعلام کرد.

حقابه تالاب گاوخونی ۱۷۶ میلیون مترمکعب آب در سال است.

اخبار مرتبط: زاینده رود به ورزنه رسید/ برای گاوخونی معیار گذر آب از بند شاخ کنار است رهاسازی آب از سد رودشت برای تالاب گاوخونی کد خبر 392656

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گاوخونی حقابه تالاب گاوخونی زاینده رود محيط زيست شرکت آب منطقه ای اصفهان وزارت نیرو سازمان حفاظت از محیط زیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص خاموشی شب گذشته در پل خواجو اظهار کرد: خاموشی کامل پل خواجو نبوده و قسمتی از جنوب پل دچار خاموشی شده بود.

وی با بیان اینکه هنوز علت دقیق خاموشی مشخص نیست، افزود: کارکنان بخش نت شهرداری همراه با کارکنان اداره برق شهرستان در حال بررسی دقیق خاموشی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه احتمالاً ۲ کابل برق رسانی دچار آسیب شده بود، ادامه داد: این خاموشی پس از ساعتی برطرف شده است.

کد خبر 6064152

دیگر خبرها

  • توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص خاموشی پل خواجو
  • آبگیری تالاب‌های طشک و بختگان
  • تالاب گاو خونی جانی دوباره گرفت
  • ضرورت رهاسازی آب برای نجات گاوخونی و کلنی فلامینگو‌ها 
  • گلوی گاوخونی همچنان خشک است / ضرورت احیای حقابه تالاب توسط وزارت نیرو
  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • پایش ۳۸۲ نمونه سوخت در کشور
  • پرواز فلامینگوها بر فراز گاوخونی
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • فیلم | صدای زندگی در گاوخونی پیچید | فلامینگوها به اصفهان بازگشتند