Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:55:06 GMT

بودجه نقشه برداری مغز به بی راهه رفته است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۹۵۴

بودجه نقشه برداری مغز به بی راهه رفته است

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، مجتبی زارعی روز چهارشنبه در ششمین همایش نقشه برداری مغز اظهار داشت: نقشه برداری مغز علم جدیدی شامل تکنیک‌ها و روش‌هایی است که با استفاده از آن می توان مغز را مطالعه کرد و ساختمان و عملکرد مغز را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: نقشه برداری مغز فعالیت الکتریکی مغز را نشان می‌دهد و در حال حاضر بیشتر کاربردهای تحقیقاتی و کمتر استفاده بالینی دارد همچنین به طور کلی می توان از این روش جهت تشخیص بهتر بیماری ها و درمان موفقیت آمیز آن از طریق تاثیر بیماری روی عملکرد مغز اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ششمین همایش نقشه برداری مغز گفت: بیشترین فعالیت و تحقیقات را در زمینه نقشه برداری مغز در کشور داریم و بیشترین تعداد متخصصین این رشته را از خارج از کشور به دانشگاه جذب کرده ایم. این درحالی است که هیچ کمک مالی از سوی دولت دریافت نکرده ایم و علت آن اینگونه بیان شده که باید با ستاد علوم شناختی و آزمایشگاه آنها در دانشگاه تهران همکاری کنیم.  

زارعی خاطرنشان کرد: به دلیل همین سیاسی‌کاری ها علم نقشه برداری مغز در کشور پیشرفت جدی در چند سال اخیر نداشته است و در عوض عده ای پزشک و غیرپزشک تحت همین عنوان یا با عنوان متخصص علوم اعصاب، متخصص علوم شناختی و امثال آن از اسم نقشه برداری مغز استفاده کرده و خدماتی را به مردم می فروشند که از لحاظ علمی ثابت نشده و بی ارزش است. 

رئیس ششمین همایش نقشه برداری مغز گفت: معتقدیم سیاسیون نباید در علم دخالت کنند و علم و عالم و دانشگاه باید بر اساس شایسته سالاری اداره شود وگرنه صدمات آن دامنه همه را گرفتار می کند. 

ششمین همایش نقشه برداری مغز تا  ۱۹ مهر در مرکز همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی- تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها میان دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی اردیبهشت 1403 در تهران برگزار می‌شود.

این همایش از یک سو تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی به مدت سه روز از ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در این رویداد بین المللی موضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز- رایانه و فناری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برگزاری این همایش می‌تواند به توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا بصورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه؛ تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

در مدت برپایی این همایش چندین غرفه در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر و پوستر‌هایی نیز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد