Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@16:39:05 GMT

سازمان ملل: پول نداریم حقوق کارمندان را بدهیم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۲۹۹۹

سازمان ملل: پول نداریم حقوق کارمندان را بدهیم

سوال: چگونه سازمان ملل بیش از 200 میلیون را صرف کرده و مقروض می‌شود؟ پاسخ: بسیاری از کشورها عضو مانند آمریکا تعهدات و کمک‌های مالی خود را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بودجه عملیاتی سازمان ملل در سال 2019 چندین میلیارد دلار است و همه چیز  مانند "فعالیت‌های بشردوستانه" یا "خلع سلاح" را پوشش می‌دهد اما اینک این سازمان، نگران پرداخت حقوق ماه بعد کارمندان خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز قبل "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: این سازمان با بدترین بحران پولی در دهه‌های اخیر مواجه شده است.

"آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد: این نهاد جهانی در وضعیت سخت جهانی قرار دارد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

وی اخطار داد: سازمان ملل متحد با خطر اتمام ذخایر نقدی جاری تا پایان ماه روبه‌روست و پیش‌‌فرضی برای پرداخت دستمزد کارمندان و کارگران خود ندارد.

 چند کشور عضو این سازمان از پرداخت به موقع تعهدات بازمانده‌اند. با وجود اینکه سازمان ملل نامی از کشورهای متعهد نبرده است، منابع آگاه در پاسخ به خبرگزاری فرانسه از کشورهای آمریکا آرژانتین، برزیل، مکزیک و ایران نام برده‌اند.

در کل 64 کشور جهان به سازمان ملل مقروض هستند. در لیست خاطیان مالی سازمان ملل اسامی ونزوئلا، کره شمالی، کره جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو، اسرائیل و عربستان سعودی نیز دیده می‌‌شود.

"استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: آخرین کشوری که تعهدات مالی خود را پرداخت کرده سوریه‌ی درگیر جنگ است.

در نامه ارسالی روز دوشنبه "گوترش" به 37 هزار کارمند سازمان ملل که به دست خبرگزاری فرانسه نیز رسیده است، گوترش از کمبود بودجه 230 میلیون دلاری تا پایان ماه سپتامبر خبر داده است.

وی افزود: اگر سازمان ملل از ابتدای سال ابتکار عمل برای کاهش هزینه‌ها را به خرج نمی‌داد، این شکاف در ماه اکتبر به عدد احتمالی 600 میلیون دلار می‌رسید. این کسری می‌توانست روی مجمع عمومی سران کشورهای جهان در ماه گذشته اثرگذار باشد.

سخنرانی "دونالد ترامپ" در مجمع عمومی ماه سپتامبر سازمان ملل/ ایالات متحده بزرگترین تامین کننده بودجه سازمان ملل است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

گوترش در بیانیه اخیر خود از 129 کشور که تعهدات خود را پرداخت کرده‌اند تشکر کرده و از دیگر کشورها خواسته سریعا و به طور کامل پرداخت‌های خود را انجام دهند.

دبیر کل سازمان ملل برای مدیریت هزینه‌ها از اکنون تا پایان سال برخی از همایش‌ها و کنفرانس‌ها را با تاخیر برگزار خواهد کرد و سفرهای رسمی و اساسی را کاهش داده و خدمات‌دهی را محدود کرده است.

یک مقام سازمان ملل متحد به شرط ناشناس ماندن گفت: گوترش در اوایل بهار سال گذشته مشکلات بودجه را با کشورهای عضو مطرح کرده و از آنها خواسته به تعهدات مالی خود در قبال سازمان ملل رسیدگی کند.

بودجه عملیاتی 2018- 2019  سازمان ملل حدود 5.4 میلیارد دلار است که 22 درصد آن را آمریکا می‌پردازد.

کل بدهی به سازمان ملل اینک حدود 1.4 میلیون دلار اعلام شده است.

واشنگتن بزرگترین سهم را در پرداخت پروژه‌های صلح آمیز سازمان ملل دارد.

اینک دولت دونالد ترامپ روند سخت‌گیرانه‌ای را برای حمایت از سازمان ملل در پیش گرفته و خواهان صرفه جویی و کاهش سهمیه خود در حمایت از این سازمان است.

سازمان ملل سهم کمک هر یک از کشورهای عضو را بر اساس شاخص‌های اقتصادی از جمله "درآمد ناخالص ملی" و "توان پرداخت" آنها مورد بازنگری قرار داده است.

به گزارش شینهوا،  آمریکا در سال 2018 بزرگترین تامین کننده بودجه سازمان ملل باقی می‌ماند و  چین دومین جایگاه را برای تامین بودجه سازمان ملل به خود اختصاص داده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل کسری بودجه حقوق کارمندان صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش گوترش به عملیات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حمله‌های پهپادی و موشکی بامداد امروز جمهوری اسلامی به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق، گفت که جهان توان تحمل یک جنگ دیگر را ندارد.

گوترش تاکید کرد: عمیقاً درباره خطر بسیار حقیقی تشدید تنش ویرانگر در منطقه نگران هستم. از تمام طرفین می‌خواهم تا با نهایت خویشتنداری، از هرگونه اقدام منجر به رویارویی گسترده نظامی در جبهه‌های مختلف خاورمیانه اجتناب کنند.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: بارها تاکید کرده‌ام که نه منطقه و نه جهان توان تحمل یک جنگ دیگر را ندارند.

گیلاد اردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی است که حملات اخیر ایران، نقض منشور سازمان ملل است. در عین حال، نمایندگی ایران در این نهاد بین‌المللی تاکید کرد که حمله تهران پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در سوریه بود و مطابق با منشور سازمان ملل ذیل ماده دفاع مشروع از خود صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گفتگوی امیرعبداللهیان و گوترش درباره حمله ایران
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • ویدئویی از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی حمله تنبیهی ایران
  • گوترش: زمان کاهش تنش فرا رسیده است
  • جلسه شورای امنیت درباره اوضاع در منطقه
  • منطقه و جهان توان تحمل جنگ بیشتر را ندارند
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • مأموریت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است
  • واکنش گوترش به عملیات تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی
  • ابلاغ نرخ حق بیمه درمان کارمندان، کارگران و بازنشستگان