Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:22:21 GMT

افزایش 15 درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال‌جاری

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۰۱۵

افزایش 15 درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال‌جاری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش 15 درصدی حقوق مستمری بگیران در سالجاری، گفت: این افزایش از شهریورماه سال جاری اعمال شده و معوقات ماه‌های گذشته نیز به همراه حقوق شهریور به حساب مستمری بگیران واریز شده است.

به گزارش ایسنا، محمد نظری در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به روند ایجاد صندوق بیمه‌ی اجتماعی، گفت: براساس مصوبه سال 1384 هیأت دولت و با استناد به اصل 29 قانون اساسی قرار شد، با مشارکت دولت، روستاییان و عشایر کشور زیر چتر بیمه ای قرار گرفته و از مزایای آن برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح وضعیت فعلی صندوق در استان، اظهار کرد: از 284 هزار سهمیه اختصاصی به آذربایجان شرقی، تاکنون 190 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند که این میزان، 67 درصد جمعیت مشمول استان بوده است و برهمین اساس آذربایجان شرقی رتبه اول کشوری را داراست.

وی با بیان این‌که شهرستان سراب از لحاظ درصد بیمه شدگان در جایگاه سوم استانی قرار دارد، گفت: شرکت تعاونی تولید روستایی ایوق به عنوان یکی از سه کارگزاری فعال شهرستان سراب،  13هزار و 900 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، سرپرستان خانوار و افراد بالای 18 سال کامل ساکن در روستاها، عشایر و کشاورزان، قالیبافان، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و رانندگان بین شهری ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و کشاورزان غیرساکن روستاها، شاغلین صنایع دستی و زنان سرپرست تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را جزو مشمولان تحت پوشش صندوق برشمرد.

وی مجموع مستمری بگیران صندوق در استان را 16 هزار و 712 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هفت هزار و 867 نفر بازنشسته پیش از موعد، 476 نفر از کار افتاده کلی و هشت هزار و 369 خانواده بیمه شدگان متوفی هستند.

وی بیان کرد: تعداد مستمری بگیران شهرستان سراب نیز در حال حاضر، یک هزار و 733 نفر است.

نظری با بیان این‌که حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان براساس، 15 درصد درآمد بیمه شده محاسبه می‌شود، گفت: یک سوم حق بیمه را بیمه شدگان و دو سوم دیگر را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.

وی از توسعه سبد محصولات صندوق خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات به کارگزاران و بیمه شدگان صندوق به‌ویژه مستمری بگیران از برنامه‌های آتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسینی گفت: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی از مرز یک میلیون و ۷۳ هزار نفر فراتر رفت و به عنوان پنجمین استان کشور بالاترین پوشش بیمه‌ای را در کشور داریم.
او عنوان کرد: جمعیت کارگری استان از ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر به ۲۴۹ هزار و ۲۰۱ نفر رسیده که هفت و ۱۷ دهم درصد افزایش بیمه شدگان اجباری و یا کارگری را شاهد هستیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی در خصوص کاهش مقرری بگیران بیمۀ بیکاری نیز گفت: کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری از سه هزار و ۲۸۸ نفر مشمول به حدود سه هزار نفر ناشی از اشتغال این افراد است.
حسینی از افزایش هزار کارگاه‌های فعال در سال گذشته خبر داد و افزود: اقدامات دولت در کنار تلاش صنعتگران و نیز اقدامات حمایتی صورت گرفته در اداره کل تأمین اجتماعی استان، موجب شد تا کارگاه‌هایی که به دلایلی کارگران خود را بیمه نکرده بودند، شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این امر ناشی از ارتقاء بازرسی‌ها بوده است.
مدیر‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در سال جهش تولید، سعی خواهیم کرد که مجموعۀ اقدامات ما در راستای حمایت از چرخۀ تولید کشور قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان