Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@00:07:34 GMT

79 میلیون لیتر بنزین پاک در کشور تولید می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۲۵۵

علیرضا صادق‌آبادی در «پنجمین کنگره نفت و نیرو» که امروز 17 مهرماه برگزار شد، با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت سوختی که تولید می‌شود، تنها عامل آلایندگی هوا است، اظهار داشت: در این زمینه باید با تکیه بر آمار و ارقام صحبت کرد. شاخصه‌های مختلفی در زمینه تشخیص آلایندگی وجود دارد. به طور مثال درصد گوگرد، یکی از عوامل مؤثر بر ایجاد آلایندگی است که رقم وجود چنین آلاینده‌ای در سوخت‌های تولیدی کل کشور به میزان قابل توجهی کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به اینکه میزان تولید آلایندگی در سوخت‌های مصرفی کشور به میزان قابل توجهی از نوع احتراق بستگی دارد، افزود: البته نمی‌توان تأثیر کیفیت سوخت در ایجاد یا عدم ایجاد آلودگی را کتمان کرد.
به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اگر یک نوع سوخت را در دو خودروی متفاوت (استاندارد بالا ـ استاندارد پایین) مورد استفاده قرار دهیم، خواهیم دید که میزان تولید آلایندگی نهایی از این دو خودرو که از یک سوخت استفاده کرده‌اند، یکسان نیست درحالی‌که کیفیت بنزین تولیدی کشور را بسیاری از سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط‌زیست تحت نظارت و پایش منظم دارند.
صادق‌آبادی میزان تولید بنزین یورو 5 پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را 45 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و ادامه داد: میزان ذرات آلاینده این نوع بنزین تولیدی در این پالایشگاه نیم پی‌پی‌اِم است که این میزان در سطح بین‌الملل تا 10 پی‌پی‌ام نیز مجاز است.
وی تولید بنزین پاک در پالایشگاه اراک را 17، پالایشگاه اصفهان 12 و تبریز را 3 میلیون لیتر دانست و توضیح داد: در حال حاضر حدود 79 میلیون لیتر بنزین پاک در کشور تولید می‌شود که این حجم تولید از استانداردهای یورو تبعیت می‌کند، بنابراین نمی‌توان کیفیت پایین را برای این بنزین تولیدی معتبر دانست.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علت حل نشدن چالش آلودگی هوا را تشخیص اشتباه بیماری، عنوان و تصریح کرد: از آنجایی که علت بیماری را اشتباه تشخیص می‌دهیم، راه درمان را نیز اشتباه می‌رویم. اگر تأثیر نوع و میزان احتراق موتور خودروها را جدی بگیریم، متوجه مشکلات پیش‌آمده می‌شویم.
صادق‌آبادی تأکید کرد: پیش از این ذرات معلق موجود در 25 میلیون لیتر از نفت و گاز تولیدی کشور 10 هزار پی‌پی‌ام است که اکنون به 10 پی‌پی‌ام کاهش یافته است.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Fjb برچسب ها: بنزین ، بنزین پاک ، انرژی ، سوخت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنزین بنزین پاک انرژی سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ عرب فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند. 

سرهنگ عرب اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق