Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتخاب سهامدار شرکت آذرآب و واگذاری این شرکت بیان کرد: به نمایندگی از وزیر کار به شما کارگران قول شرف می‌دهیم که اگر در آنِ واحد 9 جلسه در خصوص آذرآب در جریان باشد، حتما 9 عضو شورای اسلامی کار شرکت نیز در این جلسات حاضر باشند و در جریان تصمیم‌گیری‌های قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، کریم یاوری در جمع کارگران معترض آذرآب که طی 4 روز اخیر در محوطه کارخانه نسبت به وضعیت تولید، حقوق معوقه و عدم تعیین تکلیف سهام شرکت دست به تجمع زده‌اند، بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را کارگر کارگران می‌داند و وظیفه داریم که به کارگران خدمت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی کار کارخانه از طریق انتخابات مشخص شده‌اند، افزود: این اعضا انتخاب شده‌اند که در محافل، جلسات، فضاهایی که نیاز به پیگیری حقوق کارگران است، به نمایندگی از کارگران خواسته‌های قانونی آنان را دنبال کنند و طی روزهای اخیر اعضای شورا به نمایندگی از کارگران در جلسه‌ای که پیرامون تعیین چارچوب و شاخصه‌های انتخاب سهامدار شرکت برگزار شده است حضور داشته‌اند.

یاوری تصریح کرد: آذرآب فقط یک کارگاه نیست، بلکه یک بنگاه اقتصادی با ابزار و تجهیزات بسیار مناسب و نیروی انسانی مجرب و کارگران زبده و مهندسین خبره‌ است، بر این اساس توجه و دقت در واگذاری این شرکت به اهلش مدنظر ماست و در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز تصمیم بر این شد که این شرکت بدون کسب نظر شورای تامین استان مرکزی، واگذار نشود.

وی با اشاره به اینکه شورای تامین استان، نمایندگان کارخانه را در جلسات خود جهت تعیین شاخص‌های مدنظر برای واگذاری شرکت دعوت کرده است، گفت: مسلما اگر تعیین سهامدار دارای اهلیت زمان ببرد و کار با دقت انجام گیرد بهتر از زمانی است که کار با سرعت بالا و دقت کمتر انجام شود.

یاوری تاکید کرد: کارگران آذرآب قطعا به دنبال اهلیت داشتن سهامدار هستند، 99 درصد کارگران دنبال کسی هستند که دارای صلاحیت علمی، فنی، مالی و کاری لازم باشد و نمایندگان کارگران نیز به نمایندگی از کارگران با همین رویکرد در جلسات حاضرند.

وی با اشاره به مذاکره استاندار مرکزی با معاون اقتصادی رییس جمهوری برای اینکه شرکت نفت نیز به عرصه تحویل گرفتن سهام آذرآب وارد شود، گفت: به نمایندگی از وزیر کار به شما کارگران قول شرف می‌دهیم که اگر در آنِ واحد 9 جلسه در خصوص آذرآب در جریان باشد حتما 9 عضو شورای اسلامی کار شرکت نیز در این جلسات حاضر باشند و در جریان تصمیم‌گیری‌های قرار گیرند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بین کارگران و کارفرما قانون کار جاری است و تبعیت دوطرف از قانون امری اجتناب ناپذیر است. دوطرف مکلفند محیط و روابط کار را براساس قوانین و مقررات کار تنظیم کنند و بنده به عنوان مجری قانون کار شنوای حرف کارگران هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آذراب تجمعات کارگری استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماه با تقاضای اعمال دو فوریت جهت بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با ۱۵۲ رای موافق از مجموعه ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.   رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به واقع این نوبت دوم است که مجلس اساسنامه شرکت ملی پست را تمدید می‌کند از دولت و تقاضا داریم اصل لایحه را به مجلس داده تا این موضوع مورد بحث قرار گیرد.   وی تاکید کرد: در حال حاضر ما برنامه هفتم توسعه را نیز نمی‌توانیم کارها را در بخش صندوق پیش ببریم چرا که اساسنامه شرکت ملی پست دچار اشکال است.

دیگر خبرها

  • خرید مدل های مختلف جاروبرقی مرکزی از نمایندگی های معتبر کسری
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • الکلاسیکو باید تکرار شود
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • جلسات شورای قضایی خوزستان مسئله‌محور باشد
  • موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست
  • لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران از سال 1404 در مراحل پایانی تدوین!
  • تصمیم جدید دولت درباره تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳/ وزیر کار درباره حقوق کارگران چه گفت؟