Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:21:06 GMT

۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر توسط راهداری کشور

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۳۵۱

۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر توسط راهداری کشور

به گزارش ایرنا، محمد تیموری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز که در کرج برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های مرتبط با حمل و نقل ریلی و هوایی گسترش نداشته ، امروز بیشترین حجم انتقال بار و مسافر برعهده ناوگان راهداری کشور است .

وی ادامه داد: اکنون در بخش حمل و نقل  کشور بیش از ۶۰۰ هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند بوده و بیش از ۴۶۰ هزار  خودرو در ناوگان حمل و نقل در قالب ۳۰۰ شرکت حمل و نقل بار و مسافر عهده‌دار جابه جایی کالا و مسافر در راه‌های کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان راهداری کشور  با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۲ بخش تعریف شده، ‌گفت: در بخش نگهداری راه‌ها، ۲۱۷ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که ایمن‌سازی آنها انجام میشود.  

تیموری، ارزش ریالی راه‌های کشور را بیش از۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نگهداری از این سرمایه‌های ملی بر عهده سازمان راهداری در سراسر کشور است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: در تمام ایام سال و در همه حوادث غیر مترقبه کشور، سازمان راهداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات لازم را به مسافران و گردشگران ‌ارائه می‌دهد.

به گفته وی، ‌امسال همزمان با بارش‌های فروردین ماه بیش از ۱۵ هزار کیلومتر ابنیه و راه‌ها کشور آسیب دید که در این ایام نیروهای راهداری برای رفع  خرابی‌ها تلاش‌های فراوانی انجام دادند.

تیموری با اشاره به اهمیت ترانزیتی راه های استان البرز خاطرنشان کرد: راه‌های این  استان برای کشور از اهمیت بالایی برخودار هستند و اگر مشکلی  در این  راه‌ها به وجود بیاید، تاثیر آن کشوری است.

وی بیان داشت: بیشترین کمک‌ها در بحث نوسازی ماشین آلات و تجهیزات راهداری به استان البرز شده به طوری که سال گذشته هشت برابر اعتبارات استانی به راهداری البرز اختصاص یافت.

در این آیین از خدمات ۲ ساله مهرداد جهانی قدردانی و گودرز محمودی به عنوان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز معرفی شد.

استان البرز دارای یک هزارو۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است.

۷۴۱۰/  ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری البرز معارفه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از افزوده‌شدن یک مسیر اتوبوس به مسیرهای درون‌شهری برای تأمین رفاه شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمدباقر سلطانی با اشاره به بازدید محسن تویسرکانی شهردار کرمان، از مرکز نابینایان «نگاه آفتاب مهر» واقع در بلوار هزار و وعده وی برای حل مشکل ایاب و ذهاب نابینایان به این مرکز، اظهار کرد: مسیر اتوبوس بلوار هزار در شهرک شهید مطهری به مسیرهای حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شد.

وی به ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌منظور جلب رضایت شهروندان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، اشاره کرد و افزود: اهالی شهرک شهید مطهری و بلوار هزار، درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد مسیر اتوبوس درون‌شهری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارسال کردند که پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده و تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز و برنامه‌ریزی لازم، توانستیم این مسیر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان تصریح کرد: درخواست‌های دیگری از برخی محله‌ها رسیده که در حال بررسی آن‌ها هستیم و پس از کارشناسی و با توجه به امکانات و مقدورات سازمان، برای راه‌اندازی مسیر اتوبوس برای ساکنان این محله‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر 746074

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • بازگشایی محورهای مسدود شده بر اثر سیل در نقاط سیل زده کشور
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • سال گذشته حدود ۱۲میلیون و ۶۸۵هزار مسافر در فرودگاه مهرآباد پذیرش شدند
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • ۱۳ میلیون تن آسفالت راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد