Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@11:08:52 GMT

دنیای متفاوت من را بشناس

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۳۶۳

دنیای متفاوت من را بشناس

اسنپ با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در مورد اختلال اتیسم با انجمن اتیسم ایران همکاری می‌کند. در این همکاری با هدف فرهنگسازی و افزایش آگاهی جامعه در مورد اختلال اتیسم اطلاع‌رسانی می‌شود. «اتیسم، دنیای متفاوت من» شعار کمپین مشترک اسنپ و انجمن اتیسم است. اسنپ به عنوان پلتفرم ارتباط‌دهنده بین مسافر و راننده همواره دغدغه شکل‌گیری تعامل صحیح بین کاربرانش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو در همکاری با انجمن اتیسم می‌کوشد به کمرنگ‌‌سازی و حذف سوبرداشت‌های ارتباطی این جامعه کمک کند.
اتیسم چیست؟


اتیسم یک اختلال رشدی عصبی با علايم روان‌شناختی است که در سه سال اول زندگی بروز می‌کند. این اختلال بر رشد طبیعی مغز، پردازش اطلاعات مغزی و در نتیجه عملکرد آن در حوزه‌های تعاملات اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی و شناختی تاثیر می‌گذارد. شاخصه اصلی اتیسم نقص در ارتباط، تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای، علایق و فعالیت‌های تکراری و محدود است. در حقیقت اتیسم بر درک افراد از دنیا و تعامل با دیگران اثر می‌گذارد. افراد دارای اتیسم، دنیا را متفاوت از بقیه می‌بینند، می‌شنوند و حس می‌کنند. نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که اتیسم یک بیماری نیست و درمان قطعی و دارویی نیز ندارد، اما با توانبخشی فرد دارای اتیسم می‌تواند مهارت کسب کرده و زندگی مستقلی داشته باشد. اختلال اتیسم علت واحدی ندارد و دلیل قطعی آن هم تا به امروز مشخص نشده اما پژوهشگران معتقدند که احتمالا چندین ژن و ترکیب آن با عوامل محیطی می‌تواند در ایجاد اتیسم دخیل باشد.


مشکلات حمل‌و‌نقل افراد دارای اتیسم
چالش حمل‌و‌نقل برای کسانی که مبتلا به اتیسم هستند یک مسئله اساسی است. افراد معدودی از این جامعه قادر به رانندگی هستند و در حال حاضر بسیاری از افراد مبتلا به اتیسم برای جابه‌‌جایی و حمل‌و‌نقل به مراقبان خود وابسته هستند. بنابر اعلام خانواده‌های این افراد، سیستم حمل‌و‌نقل عمومی نیز به دلیل مشکلات بسیار جوابگوی نیازهای آنان نیست.


به همین دلیل افزایش آگاهی عمومی و آموزش رانندگان می‌تواند به حل معضل حمل‌و‌نقل این افراد کمک به‌سزایی داشته باشد. با انجام راهکارهای ساده‌ای مانند کم کردن صدای محیط که شامل کم یا قطع کردن آهنگ داخل ماشین هم می‌شود گام موثری در افزایش کیفیت سفرهای افراد دارای اتیسم برداشت.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتیسم می‌توانید به انجمن اتیسم ایران و یا کانال‌های اطلاع‌رسانی اسنپ مراجعه کنید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتیسم اسنپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی

تین نیوز

از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی  افزایش پیدا کرد که همچنان پرحاشیه ترین افزایش  مربوط به کرایه تاکسی هاست؛ این در حالی است که  رانندگان تاکسی معتقدند افزایش 45 درصدی کرایه ها تناسبی با نرخ تورم ندارد و با وجود تحمیل هزینه هایی مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس قوانین سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی موظف به تبعیت از ضوابط و محدودیت ها و نیز پرداخت هزینه هایی هستند که برایشان مصوب شده این در حالی است که رانندگان تاکسی های اینترنتی تابع این قوانین و مقررات نیستند. در این شرایط رانندگان تاکسی معتقدند مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

 به گفته دست اندرکاران این صنف، تاکسیرانان با هزینه هایی مواجه اند که رانندگان تاکسی های اینترنتی مجبور به پرداخت آن نیستند و تحمیل این هزینه ها، معیشت را برای تاکسیرانان سخت تر می کند و نوعی بی عدالتی و اجحاف در حق این صنف زحمتکش است.

مطلب مرتبط را بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!

شما قضاوت کنید آیا این عدالت است؟

براساس نموداری که انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران از شرایط و قوانین برای فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور منتشر کرده رانندگان تاکسی خطی، تلفنی و گردشی در شهر تهران موظف به پرداخت هزینه هایی هستند که تاکسی های اینترنتی از پرداخت این هزینه ها معافند.

 

بنابر اعلام انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران مقایسه شرایط و قوانین مصوب به منظور فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور و شرایط فعالیت استارت آپ های مسافربر، بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های نوظهوری ا ست که با چشم پوشی متولیان امر به روی قوانین جاری کشور توانسته اند سالها به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه دهند.

اینکه این شرکت ها کار حمل ونقلی انجام می دهند شکی نیست، اما ما هرگز خواستار از بین رفتن آنها نیستیم، بلکه تنها خواهان یکپارچه سازی قوانین حمل و نقل بین کلیه فعالان این حوزه هستیم. این مهم رقابت سالم را بوجود آورده و رقابت سالم باعث رشد و خلاقیت می شود که نوآوری در حوزه حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • توصیه جالب حجت کریمی؛ مدیران فعلی را با اسنپ پس بفرستید/ موافق عزل نکونام حالا حامی او شده است!
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید
  • مدیران فعلی استقلال را با اسنپ پس بفرستید!
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی