Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:00:23 GMT

توزیع پزشکان متخصص با اولویت مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۴۲۵

توزیع پزشکان متخصص با اولویت مناطق محروم

دکتر قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشور ۲۳۰ شهر کم‌برخوردار داریم که اکنون بیش از نیمی از پزشکان طرحی و متخصص در این شهرها خدمت می کنند.
وی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، از سال ۹۲ طرحی به نام سهمیه ۳۰ درصد مازاد مناطق محروم در رشته های پزشکی و تخصصی مصوب شد که گامی مهمی برای حضور و ماندگاری پزشکان در این مناطق بود و بر اساس آن، پزشکان بومی استفاده کننده از این طرح باید ۱۲ سال در مناطق خود خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پارسال حدود ۷۰۰ پزشک سهمیه مناطق محروم در مناطق کم برخوردار کشور توزیع شد و امسال نیز همین میزان پزشک به این مناطق اعزام و به پزشکان قبلی افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود نیروی درمانی متخصص در بخش اورژانس بیمارستان اسفراین، گفت: برای افزایش رضایت مندی مردم و کاهش اعزام بیماران اورژانسی، سهمیه پزشک متخصص طب اورژانس به بیمارستان این شهرستان تخصیص خواهد یافت.

بهره‌برداری از بیمارستان تخصصی زنان اسفراین در پاییز امسال   
دکتر جان‌بابایی، با اشاره به ضرورت ساخت بیمارستان تک‌تخصصی زنان در اسفراین افزود: تجهیز این مرکز درمانی از ۲ هفته آینده آغاز می شود که با توجه به اعتبارات خوبی که در جریان سفر استانی ریاست جمهوری برای تکمیل این طرح اختصاص یافته، این بیمارستان تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مرکز درمانی می تواند علاوه بر اسفراین، بخشی از خدمات تخصصی مورد نیاز زنان شهرهای همجوار را نیز ارائه کند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

۵۱۳۲/۷۱۸۹
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین خراسان شمالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مردم در ماندگاری پزشکان در مراکز درمانی کمک کنند, ما در برخی از مراکز کمبود پزشک عمومی داریم، برای ماندگاری پزشکان بحث ترمیم حقوق در نظر گرفته شد اما این مشکل کشوری است و همچنان وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدحسین اعرابی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به هفته سلامت اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت است، اما اگر همه افراد نخواهند در جهت سلامت عمل کنند اتفاقی نمی‌افتد، مردم باید در جهت خودمراقبتی و سلامت تلاش داشته باشند.

وی افزود: سطح سواد سلامت جامعه باید بیشتر شود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان زیاد فعالیت شده، اما عمل نسبت به داشته‌ها خوب نیست، باید هر چند وقت یکبار رسانه‌ها تذکرات لازم را به مردم در جهت خود مراقبتی بدهند. شعار امسال هفته سلامت، سلامت خانواده و مردم‌سازی سلامت است، هر کجا کار به مردم واگذار شد به نحو أحسن انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به ظرفیت خیرین عنوان کرد: ظرفیت خیرین بی پایان است و اکثر مراکز درمانی خیرساز است، پاییز امسال جشن خیرین برگزار می‌شود و لیست نیازهای ما از تجهیزات و پروژه‌های عمرانی احصا شده و در قالب کتابچه به خیرین ارایه می‌شود تا در راستای نیاز سلامت جامعه کمک شود و اهداف خیرین به صورت هدفمند و در راستای حل مشکلات مردم باشد. این دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌‌گر طلبکار است که اگر پرداخت شود موجب رضایتمندی و ارایه خدمات بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستان‌های استان نسبت به متوسط سرانه کشور مناسب است، گفت: تکمیل بخش الحاقی بیمارستان هاجر از نظر عمرانی و درمانی در اولویت است و سعی می‌کنیم در نیمه اول سال فاز یک این پروژه راه‌اندازی شود و فازهای بعدی تا پایان سال جاری یا سال آینده تکمیل شود، یکی از مشکلات ما اورژانس بیمارستان هاجر است که باید جابه‌جا شود و با راه‌اندازی بخش الحاقی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم در ماندگاری پزشکان در مراکز درمانی کمک کنند، ما در برخی از مراکز کمبود پزشک عمومی داریم، برای ماندگاری پزشکان بحث ترمیم حقوق در نظر گرفته شد، اما این مشکل کشوری است و همچنان وجود دارد.

اعرابی تشریح کرد: نگاه دانشگاه علوم‌پزشکی توسعه دانشگاه و رشته‌های مبتنی بر نیاز جامعه است که دانشجویان بعد از پایان تحصیلات بیکار نباشند. همچنین در بحث نصب دستگاه‌ها نگاه دولت سیزدهم تجهیز بیمارستان‌ها با تجهیزات خوب است و بالغ بر 1500 میلیارد تومان دستگاه در استان نصب و راه‌اندازی شده است.

 وی افزود: برخی از دستگاه‌ها به دلیل نبود فضای فیزیکی لازم هنوز راه‌اندازی نشده است، علی‌رغم وجود مشکل نقدینگی و نبود اعتبارات، اولویت ما راه‌اندازی دستگاه‌ها سیتو انژیوگرافی حداکثر تا نیمه اول سال است و برخی دستگاه‌های دیگر که راه‌اندازی نشده تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و دستگاه‌های دیگر استان فعال و در حال کار است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • برخی رشته‌های تخصصی پزشکی در حال حذف شدن است
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است