Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@21:56:28 GMT

ذائقه کودکان را به چیپس و پفک عادت ندهید

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۴۸۷

ذائقه کودکان را به چیپس و پفک عادت ندهید

خبرگزاری میزان- رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست ذائقه کودکان را به چیپس و پفک عادت ندهند. تاریخ انتشار: 14:14 - 17 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۰۲۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،شیرزاد احسان‌خواه با تاکید بر اینکه خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک با یک یا دو بار خوردن کودکان و نوجوانان را بیمار نمی‌کند، گفت: اگر تاکید می‌شود به کودکان و نوجوانان این نوع خوراکی‌ها را ندهیم به این دلیل است که ذائقه آن‌ها به خوردن این خوراکی‌ها که هیچ ارزش غذایی هم ندارند، عادت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان‌خواه تاکید کرد: باید افراد را از سنین کودکی با غذا‌های سالم آشنا کرده تا به خوردن غذا‌های سالم ترغیب شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه خوراکی‌های نامناسب برای کودکان و نوجوانان را شامل انواع فست‌فود‌ها عنوان کرد و افزود: چیپس و پفک، اسنک‌ها و لواشک‌هایی که آرم بهداشتی ندارند هم خوراکی‌های سالمی نیستند و مصرف آن‌ها به هیچ عنوان به کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود.

احسان‌خواه از شیر، مغزها، خرما، توت، کشمش، کشک و... به عنوان خوراکی‌های سالم یاد کرد و افزود: تاکید می‌شود کودکان و نوجوانان حتما در طول روز میان وعده‌های سالم استفاده کنند.

وی از لقمه‌های خانگی به عنوان بهترین میان‌وعده‌ها برای کودکان و نوجوانان یاد کرد و افزود: کودکان و نوجوانان در سن رشد بوده و نیاز به خوردن میان وعده دارند.

احسان‌خواه ادامه داد: کودکان و نوجوانان تقریبا نیمی از روز خود را در مدارس گذرانده و با توجه به اینکه اگر میان وعده نخورند گرسنه می‌شوند و قدرت یادگیری آن‌ها پایین می‌آید، باید حتما میان‌وعده‌های سالم در برنامه روزانه آن‌ها گنجانده شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: میزان چیپس پفک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سلامت نوجوانان و جوانان یکی از ضروریات نظام سلامت است
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند