Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:55:29 GMT

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زیارت قبور شهدا رفت

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۳۷۴۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زیارت قبور شهدا رفت

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از ظهر چهارشنبه در نخستین روز از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیراز، صالحی پس از ورود به این شهر، در قطعه شهدای دارالرحمه حضور یافت و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدو ورود به فرودگاه شیراز در جمع خبرنگاران، گفت: در آستانه یادروز حافظ که انه تنها افتخار شیراز و فارس است بلکه فخر انسان و جهان می باشدو توانسته با نگاه بلند در قالب نقد، اندیشه خود را ارایه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس صالحی ادامه داد: در این سفر افزون بر شرکت در مراسم بزرگداشت حافظ، تفاهم نامه ای برای گسترش فضاهای فرهنگی طی دوره ای ۲ ساله با استانداری فارس امضا خواهد شد.

وی این تفاهم نامه را ایجاد فرصتی برای نقشه راه فرهنگی استان در دوسال آینده ارزیابی کرد و گفت: همچنین گفت و گوهایی با اصحاب فرهنگ و هنر استان خواهم داشت و در قالب سفری به شهرستان مرودشت با اهالی فرهنگ و هنر این خطه به تبادل نظر می پردازم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیدار با ۲ نفر از فرهنگوران پیشکسوت شیراز خبر داد و افزود: این دیدارها کمک می کند که فضای فرهنگی استان مورد توجه قرار گیرد و نکات مشترک مطرح شود.

وی ابراز امیدواری کرد در طول سفر خود به استان فارس و شیراز فرصت ها و برنامه های جدیدی برای استان با نگاه به آینده دوساله پدیدی بیاید.

وزیر ارشاد پس از  دیدار با تولیت آستان احمدی و محمدی(ص) و آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و حضور در شورای فرهنگ عمومی، تفاهم نامه ای با استانداری فارس امضا خواهد کرد.

صالحی در ادامه این سفر صبح پنج‌شنبه ١٨ مهرماه جاری پس از دیدار با کارکنان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دیدار استاد فقیری خواهد رفت سپس با هنرمندان، فرهنگوران و اهالی رسانه‏، رؤسای شهرستان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، رؤسای انجمن‌های فرهنگی، هنری دیدار خواهد داشت و ملاقات با استاد علی اصغر تجویدی هنرمند پیشکسوت نگارگری و نقاشی از دیگر برنامه‌های اعلامی می باشد که برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است.

وزیر ارشاد صبح جمعه ١٩ مهر با عزیمت به شهرستان مرودشت، در جمع اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان حضور پیدا می‌کند و پس از حضور در منزل پدر شهید خبرنگار این شهرستان(شهید مصیب درستکار) برای حضور در آیین بزرگداشت سالروز حافظ به شیراز باز می‌گردد.

ویژه برنامه های یادروز حافظ از ۱۹ مهرماه با برپایی نمایشگاه آثار نگارگری با موضوع حافظ در محوطه تالار حافظ ساعت ۱۵ آغاز سپس با حضور محمد معتمدی، خواننده موسیقی سنتی از ساعت ۱۹ در آرامگاه لسان الغیب ادامه خواهد داشت.

این در حالیست که سلسله نشست های علمی یادروز حافظ از ساعت ۸ صبح ۲۰ مهرماه با حضور استادان و حافظ پژوهان در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس آغاز خواهد شد.

همچنین به مناسبت یادروز حافظ نمایشگاه گروهی استادان انجمن خوشنویسان ایران شعبه فارس با عنوان «مژده وصال» و موضوع اشعار حافظ ساعت ۱۹ روز ۲۰ مهرماه در نگارخانه مهستان آغاز بکار می کند.

نگارخانه مانی هم به مناسبت یادروز حافظ میزبان آثار هنرمندان خوشنویس، نقاش، عکاس نگارگر و... است که ۲۰ تا ۲۵ مهرماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 4741495

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عباس صالحی یادروز حافظ اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی در آئین گشایش نمایشگاه ملی خوشنویسی محفل انس که عصر جمعه همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته جهانی گرامیداشت سعدی شیرازی با حضور یدالله کابلی خوانساری پیشکسوت خوشنویسی کشور، کوروش کمالی سروستانی چهره شاخص ادبی و مدیر مرکز سعدی‌شناسی برگزار شد گفت: رویدادهای این چنینی باید در تمام سال بر پا شود تا این هنر گرانبها که میراث نیاکان ما است فراموش نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت عظیم فارس و شیراز در حوزه خوشنویسی قول برپایی و راه‌اندازی دوسالانه خوشنویسی شیراز را به کمک انجمن خوشنویسان داد و گفت: این رویداد ملی و مهم باید به گونه‌ای انجام شود که در خور شأن و نام شیراز صورت گیرد و مکتب مهم خوشنویسی شیراز نیز احیا شود.

وی در خصوص نمایشگاه محفل انس نیز گفت: نمایشگاه فعلی با حضور آثار خوشنویسان برتر به مناسبت هفته سعدی برگزار شده و تا پایان این رویداد جهانی برپا خواهد بود و تلاشی برای معرفی آثار شاخص این هنر و قدردانی که هنرمندان این عرصه است.

کد خبر 6082742

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی
  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • نقش موثر هنر در انتقال اندیشه شهدا به نسل آینده + عکس
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد