Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر سودان تاکید کرد: کمک‌ کشورهای برادر در حل مشکلات اقتصادی سودان سهم به سزایی داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان تصریح کرد، سفر اخیرش به ریاض و ابوظبی در چارچوب روابط تاریخی متمایز با "کشورهای برادر" و با هدف بررسی راه‌های توسعه این روابط و نتیجه تفاهم‌های حاصل شده، صورت گرفت که به پیشبرد بسیاری از پرونده‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمدوک در ادامه افزود: کمک‌هایی که سودان به دست آورد به طور چشمگیری در حل مشکلات مالی این کشور و و واردات مواد ضروری مانند سوخت، گندم، دارو و کود سهیم بوده است.

این مسئول سودانی نسبت به ارتقای سطح این روابط با سرمایه‌گذاری‌های کشورهای دوست سودان که دارای عناصر و امکانات بسیاری هستند، ابراز امیدواری کرد. حمدوک در ادامه گفت: می‌خواهیم فضایی برای جذب سرمایه‌گذاری در سودان ایجاد کنیم و قوانین کافی را برای کسب اعتماد و اطمینان برای سرمایه‌گذاران وضع خواهیم کرد. ما تشکیل مجدد گروه مسئول سرمایه‌گذاری را آغاز کرده‌ایم که همان شورای سرمایه‌گذاری و رقابتی است.

حمدوک گفت: سودان به سرمایه‌گذاری‌ در بخش کشاورزی و زیرساخت‌ها نیاز دارد و دولت سودان تلاش بسیاری دارد که اقتصاد این کشور را بهبود ببخشد.

وی ادامه داد:‌ در صورتی که سودان از منابع کشور به خوبی استفاده کند و کشورهای عربی نیز در راستای حمایت از ما سرمایه‌گذاری کنند، امکان دارد که سودان به یک منبع غذایی برای کشورهای عربی و آفریقایی تبدیل شود.

نخست‌وزیر سودان با اشاره به روند صلح در کشورش گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت توقف جنگ و تحقق صلح است و جنبش‌های مسلح به عنوان جناح اصلی در انقلاب سهیم هستند و دولت سودان از هیچ تلاشی در راه برداشتن موانع برای دستیابی به صلح دریغ نمی‌کند.

حمدوک درخصوص حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریست تصریح کرد: این امر کلید حل تمامی مشکلات است و پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی کمتر از یک سال موانع از سر راه سودان برداشته شود.

نخست‌وزیر سودان درباره نحوه تعامل با میراث نظام سابق، گفت: ما عصای سحرآمیز برای حل ۳۰ سال فساد نظام سابق در اختیار نداریم. ما قصد داریم میراث و دارایی نظام قدیم را تفکیک کنیم. عدالت انتقالی یک خواسته واقعی، اصیل و عادلانه انقلاب است و تا رسیدن به این هدف خیالمان آسوده نخواهد شد.

وی تاکید کرد: حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم کلید حل تمامی پرونده‌های دیگر از جمله مشکلات اقتصادی، صلح، پرداخت بدهی‌ها و جذب سرمایه‌گذاری در سودان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نخست وزیر سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است