Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه حضور در مراسم سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از مرکز ملی رسیدگی به شکایات این سازمان بازدید کرد.
بنابراین گزارش، سهولت دسترسی مردمی به سازمان بازرسی کل کشور، سرعت دادن و کاهش زمان در رسیدگی به شکایات، از جمله اهداف ایجاد مرکز رسیدگی به شکایات مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهروندان از طریق سامانه اینترنتی  https://shekayat.bazresi.ir/  و تلفن سراسری ۱۳۶ و همچنین با مراجعه به این مرکز می توانند شکایت خود نسبت به عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی را اعلام کنند تا به این موضوع رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور ریاست قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد رحمانیان، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در اولین نشست تخصصی و هم اندیشی رابطان آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور با تقدیر از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» موضوعاتی را پیرامون این امر مطرح کرد.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت آموزش و تقویت توان علمی تمامی اجزا و ارکان سازمان گفت: امروزه برتری در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… از آن کسی است که از منظر علمی و پژوهشی قوی و قدرتمند باشد بر این اساس هیچ راهی نداریم جز اینکه در حوزه علمی قوی‌تر از قبل باشیم؛ چراکه این موضوع از مطالبات مقام معظم رهبری است و در قوانین مختلف به آن اشاره شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یکی از الزامات قدرت را تقویت بنیه پژوهشی و علمی دانست و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون این موضوع، الزامات قانونی در این حوزه را تشریح کرد.

وی با بیان این موضوع که رویکرد سازمان بازرسی کل کشور در دوران تحول و تعالی علم محور و علم پایه است، اظهار کرد: طی چند مدت اخیر بازرسی‌های کلان تعریف شده در سازمان بازرسی بر مبنای نظام مسائل کشور بوده که صاحب نظران درون و برون سازمانی چندین هزار ساعت بر روی آن کار کارشناسی کردند و این امر در سال جاری نیز دنبال و تقویت می‌شود.

رحمانیان یکی از ملزومات کشف سو جریان را بهره‌گیری از دانش لازم دانست و اظهار کرد: زمانی یک بازرس خوب گزارش بازرسی می‌نویسد که گزارش آن مبتنی بر اندیشه‌های علمی بوده و از مبانی علمی قوی برخوردار باشد بر همین اساس باید علم و دانش خود را مداوم به روز رسانی کرد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم رابطان آموزشی اشاره کرد و بر لزوم ارتقا جایگاه مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد این سازمان به عنوان یک مرکز پژوهشی منطقه‌ای تاکید کرد.

وی با اشاره به احصای قوانین مرتبط با شعار سال از جمله قوانین اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون رفع موانع تولید، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور، قانون جهش تولید مسکن و قوانین مرتبط با حمایت از کارآفرینان، اقتصاد دیجیتال و… و همچنین تکالیف قانونی دستگاه‌ها در این رابطه، گفت: باید بررسی شود که آیا قوانین مرتبط اجرا شده یا خیر و در صورتی که ترک فعل یا استنکافی از سوی مدیران صورت گرفته نسبت به تهیه گزارش اختصاصی و در نهایت ارسال به مراجع ذی‌صلاح اقدام شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یکی از وظایف مهم این سازمان برای تحقق شعار سال را نظارت بر حسن جریان امور دانست و تاکید کرد؛ باید از این طریق از ایجاد رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود و موضوعات مرتبط با شفافیت شناسایی و حذف بستر و گلوگاه‌های فسادزا به صورت جدی دنبال شود.

رحمانیان از رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد این سازمان خواست پیرامون موضوعات اساسی و کاربردی که مشکل جامعه از منظر نظارتی است اقدام تحقیقاتی و پژوهشی کنند و به منظور ارتقا عملکرد و خلاقیت، ابتکار آموزش‌های کاربردی و انجام مطالعات تطبیقی، تقویت و فعال کردن هیأت‌های اندیشه ورز، انجام تعاملات مناسب با مجامع علمی، دانشگاهی و حوزوی و احصای شاخصه‌های موقعیت‌های فسادزا و معرفی به بازرسان اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد امین کیخای فرزانه رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست موضوعاتی را پیرامون اهمیت نقش آموزش و پژوهش مطرح کرد.

کد خبر 6081174

دیگر خبرها

  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • به درخواست های 68 نفر در ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری گلستان رسیدگی شد
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت