Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:27:21 GMT

از مناطق تاریخی و دیدنی آسیای شرقی بدانید

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۴۱۳۵

از مناطق تاریخی و دیدنی آسیای شرقی بدانید

پارک ملی ژانگی دانکسیا، کوهستانی رنگارنگ در چین

معمولا اکثر مردم گمان می کنند که در کشور چین فقط کارخانه و معدن وجود دارد و کشوری فقط برای کار است اما اینگونه نیست کشور چین پر از جاذبه های گردشگری خاص است که هیچ جای دنیا یافت نمی شود. جاذبه های مثل کوه های رنگارنگ، دهکده های تاریخی در دل جنگل و هزار جاذبه ی دیگر که این کشور را مورد علاقه ی گردشگران کرده بنابراین با تور چین سفر کنید و از دیدن جاذبه های این کشور لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله درباره ی یکی از جاذبه های این کشور صحبت می کنیم.

آشنایی کامل با پارک ملی ژانگی دانکسیا

پارک ملی ژانگی دانکسیا به کوهستان رنگارنگ در کشور چین مشهور است. کوهای رنگارنگ نوک تیز با تپه های گرد که شبیه به یک جعبه ی مداد رنگی می باشند. این کوه ها دارای انواع رنگ های سرد و گرم هستند. این کوهستان در سال ۲۰۱۰ به پارک ملی ژانگی دانکسیا معروف شده  و در یونسکو ثبت شده است. هر ساله گردشگران زیادی با تور چین به این پارک می آیند.

همانگونه که اطلاع دارید این کوه های رنگی یک پدیده ی طبیعی و زمین شناسی است و به خاطر این رنگ ها در سطح جهان معروف شده است. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگومه کوه ها به این رنگ درآمده اند؟ در ادامه توضیح داده می شود. حتما با تور چین به این مکان بروید تا از نزدیک مشاهده این پدیده طبیعی شوید.

کوهستان رنگین کمان              

این کوهستان در ابتدا مورد توجه افراد کمی بود اما بعد از ثبت یونسکو، جهانی شد و سالانه گردشگران زیادی با تور چین به این کشور می آیند تا این کوهستان را از نزدیک ببینند.

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا چطور به وجود آمدند؟

کوه های رنگی ژانگی دانکسیا، درواقع ماسه سنگ های کرتاسه و لای‌سنگ (سیلتستون) هستند که در کشور چین پیش از به وجود آمدن کوه های هیمالیا تشکیل شده اند. ماسه و گل و لای با آهن و مواد معدنی مخلوط شده اند و موجب ایجاد این رنگ ها در آنها شده است. این کوه های رنگی ابتدا صفحه ای تخت بودند که از برخورد زمین‌ساختی هند و زمین‌ساختی اوراسیا به وجود آمده اند که حدودا ۵۵ میلیون سال برخورد داشتند مانند تصادف دو ماشینی که از روبه رو بهم می خورند و کاپوت ماشین جمع شده به سمت بالا می رود، این کوه ها نیز از صفحه ی تخت و افقی به این کوه های رنگارنگ تبدیل شده اند که امروزه نظر هزاران گردشگری که با تور چین به این مکان می آید را به خود جلب کرده است.

کوهستان ژانگی دانکسیا

علت به وجود آمدن رنگ های این کوه چه بود؟حال که با چگونگی به وجود آمدن این کوه ها آشنا شدید می خواهیم شما را با چگونگی ایجاد رنگ ها در این کوه ها سخن بگوییم. از رسوب آب های زیر زمینی که در بین دانه های ماسه سنگ‌ها حرکت می کنند و باعث ذخیره سازی مواد معدنی درآنها می شوند. این رسوب شیمیایی به دلیل از بین بردن حفره ها با گذشت زمان آنها را مثل سیمان می کنند.

دلیل قرمز بودن آن اکسیده شدن عنصر آهن از طریق تاثیرات هوایی، همراه با آب و اکسیژن است که در آن زیبایی به وجود اورده است. اگر با تور چین سفر کنید از نزدیک تما این ها را می توانید ببینید و لمس کنید.

معمولا اکسید آهن به شکل قرمز تیره ظاهر می شود، اما زمان هایی هم وجود دارد که به رنگ های دیگر تبدیل می شود. به عنوان نمونه از اکسید شدن لیمونیت یا گوتیت شما رنگ قهوه ای یا زرد را مشاهده می کنید. رنگ سیاه موجود در کوه بخاطر مگنتیت است. رنگ زرد فلزی آن بخاطر وجود سولفید آهن به وسیله گوگرد است. به خاطر وجود کلریت یا سیلیکات آهن رنگ سبز در این کوه ها تولید شده. این چند نمونه فقط تعداد مختصری بود اگر با تور چین به این پارک بیایید از دیدن این همه رنگ بر روی کوه ها حیرت زده می شود.

مالدیو

اگر می خواهید تور مالدیو را خریداری کرده و سفری رویایی را تجربه کنید؛ در عین حال نمی خواهید این سفر هزینه های زیادی برای شما داشته باشد با ما همراه باشید تا در این مقاله نکات کلیدی سفر مالدیو با هزینه ی کم را برای شما شرح دهیم.

اقامت: به جاهای محلی بروید

به افرادی که می خواهند هزینه ی کمتری در خصوص اقامت خود پرداخت کنند توصیه می شود در جزایر مسکونی محلی اقامت داشته باشند. این مهمانخانه ها که حدود ۵سال پیش با اجازه ی دولت مالدیو تاسیس شدند، جایگزین خوبی برای استراحتگاه های گران قیمت می باشند. با این کار هم تور مالدیو را تجربه کرده و هم درگیر هزینه های اضافی نمی شوید.

حمل و نقل: از کشتی های محلی استفاده کنید

رفت و آمد در مالدیو اگر از طریق هتل شما صورت بگیرد هزینه های زیادی را برایتان در بر خواهد داشت. هزینه های اضافی از جمله مواردی است که افراد را از تور مالدیو منصرف می کند. شما می توانید کشتی های محلی را جایگزین چیزهای دیگر کرده و صدها دلار در هزینه ی خود صرفه جویی کنید.

برای مثال این کشتی ها از جزیره تا فرودگاه به ماله هزینه ای حدود یک دلار برای هر نفر دریافت می کنند. این کشتی ها قیمت کمی دارند ولی باید نسبت به روز و ساعت کار آن ها آگاه باشید. برای رفتن به جزایر محلی این کشتی ها اغلب به صورت تک به تک می باشند. زمان های حرکت نیز گاهی اوقات نامناسب است. اما در نهایت صرفه جویی در این همه هزینه ارزش انتظار را دارد. اگر می خواهید تور مالدیو ارزان را تجربه کنید باید این نکات را رعایت کنید.

اما اگر عجله دارید و می خواهید قایق موتوری بگیرید:

کشتی محلی گزینه ی ایده آلی برای هزینه ی کمتر تور مالدیو می باشد اما اگر به دلیل زمان بندی نامناسب نتوانستید از آن ها استفاده کنید، قایق های موتوری نیز برای مسافران در دسترس می باشد. شما از طریق قایق موتوری تنها در ظرف سی دقیقه به مقصد مافوشی خواهید رسید. هزینه ی آن برای هرنفر مبلغی بالغ بر چهل دلار خواهد بود. با پیدا کردن یک شخص که دارای قایق موتوری می باشد، شماره تماسی در اختیار داشته باشید تا از آن به بعد هماهنگی لازم را برای تردد خود انجام دهید.

غذا

یکی از دغدغه های مسافران هنگام سفر تهیه غذا می باشد. با توجه به موقعیت و منطقه ی تفریحی کشور مقصد قیمت غذاها گاهی اوقات بیشتر از انتظاراتمان خواهد بود. تور مالدیو نیز مستثنی از این قضیه نیست. شما مانند قایق و کشتی محلی نیز می توانید از غذاهای سرو شده در منطقه ی محلی استفاده کنید.

این غذاها بسیار خوشمزه بوده و هزینه ی زیادی برایتان نخواهد  داشت. بیشتر غذاهای مالدیوی برگرفته از غذاهای دریایی می باشد. حتی می توانید از ماهی تن نیز استفاده کنید. ادویه های متنوعی در غذاها استفاده می شود که طعم و بوی خاصی را به آن ها می دهد.

نکته ی آخر

اگر از آن دسته مسافرانی هستید که سفر لوکس را ترجیح داده و موارد ذکر شده از نظرتان دارای اهمیت چندانی نمی باشد  می توانید هنگام رزرو تور مالدیو مواردی مانند گردش های شهری، تجربه ی غواصی، استفاده از جزایر تفریحی و ... را درنظر بگیرید.

با تهیه ی بلیط Day Passes می توانید اقامت هشت ساعته که شامل حمل و نقل از فرودگاه به استراحتگاه و صرف ناهار می باشد را تجربه کنید. با مراجعه به سایت سام سیر می توانید انتخاب گسترده ای در زمینه ی تور مالدیو داشته باشید. اگر می خواهید به طور واقعی در هزینه های تور مالدیو خود صرفه جویی داشته باشید توصیه می شود مطالب ذکر شده را در طول سفر خود رعایت کنید.

برنامه سفر به بالی در ۴ روز

معمولا بیشتر تورهایی که برای اندونزی به خصوص تور بالی برنامه ریزی می شوند، مدت زمان تعیین شده ۴ روز و ۳ شب می باشد.

روز اول – بازدید از روستای یوبود و آتشفشان کینتامانی

روز دوم – به دیدن دلفین ها در سواحی شمالی بالی بروید

روز سوم – دیدن مزارع برنج جاتیلووی و غروب خورشید در تانا لوت

روز چهارم – بازگشت به خانه

روز اول – بازدید از روستای یوبود و آتشفشان کینتامانی

با تور بالی در روز دوم به این روستای زیبا می روید و بعد از تماشای نمایشی که مردم بالی برگزار می کنند (موضوع نمایش جنگ بین خدا و شیطان است) به بازدید از روستای سلوک  که در همان نزدیکی است می روید. در این مکان می توانید صنایع دستی بخرید. بعد از بازدید از آنجا به عبادتگاه باتوآن می روید که در آنجا از تماشای چشمه های مقدس به نام تیرتا در سیرینگ  سیر نمی شوید.

روز دوم – به دیدن دلفین ها در سواحل شمالی بالی بروید

با تور بالی در روز سوم به ساحل شمالی لاوینا می روید. برای این گردش حتما یک دست لباس اضافی با خود داشته باشید. سعس کنید شب قبل خوب استراحت کرده باشید زیرا که برای دیدن دلفین ها باید ساعت ۳ صبح به سمت ساحل لاوینا بروید و سوار قایق ها شوید. بعد از تماشای دلفین ها، به طرف چشمه های آبگرم بانجار می روید و وازد آن می شوید. بعد به تماشای آبشار گیت می روید. در همان کنار آبشار رستوران بسیار خوبی وجود دارد که در آنجا ناهار را میل می کنید. بعد از ناهار به طرف عبادتگاه یولون دانو براتان می روید و از دریاچه ی آن نیز بازدید می کنید و سپس به هتل باز می گردید.

روز سوم –  دیدن مزارع برنج جاتیلووی و غروب خورشید در تانا لوت

 با تور بالی در روز سوم به مناطق زیر می روید:

· عبادتگاه تامان آیون در منگوی (دریاچه ای پر از ماهی)

· جنگل کوچکی که عبادتگاه الاس کداتون و میمون های بازیگوش در آن وجود دارند.

· بزرگرترین منطقه مزارع برنج بالی در جاتیلووی

· صرف ناهار در رستوران های اطارف مزارع

· و در پایان تماشای غروب دل انگیز در تانا لوت

روز چهارم – بازگشت به خانه

در تور بالی روز پنجم به آماده شدن برای بازگشت به خانه برنامه ریزی شده البته اگر پرواز در بعد از ظهر باشد افراد می توانند صبح را صرف خهرید سوغاتی در بازار ها بگذرانند البته حواسشان به ساعت نیز باشد که از پرواز جا نمانند.

کد خبر 4742087

منبع: مهر

کلیدواژه: چین مالدیو اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران ایلام گرگان قزوین گردشگری خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد شیراز نیروی انتظامی استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (دوشنبه) ـ با ورود سامانه بارشی جدید به کشور ـ در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته‌کوه البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، در امتداد رشته‌کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهار محال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

چهارشنبه ـ علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد ـ به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

پنجشنبه مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد، شمال و نیمه شرقی فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

جمعه در برخی مناطق جنوب شرق، برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش روی می‌دهد.

از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود.

طی ۵ روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

در ضمن، دوشنبه و سه‌شنبه غرب خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 846217 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • رودخانه نوا در سن پترزبورگ روسیه
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • بارش‌های بهاری و رگباری از فردا ۳ اردیبهشت در فارس