Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:23:43 GMT

ساوجی‌ها به ۸ باب کتابخانه جدید نیاز دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۴۳۹۰

ساوجی‌ها به ۸ باب کتابخانه جدید نیاز دارند

«محمد اشرفیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به رشد جمعیت و توسعه شهر ساخت هشت باب کتابخانه عمومی در شهرک علوی، شهرک امیر کبیر، خیابان مطهری، منطقه سپاه، خیابان طالقانی، بهزیستی،قائم و حاج بلوک مورد نیاز است.
وی اظهار داشت: اکنون چهار باب کتابخانه در سطح شهر ساوه، ۲ باب در شهرهای غرق آباد و نوبران و یک باب در روستای «ستق» و ۲ کتابخانه مشارکتی نیز در زندان و مهمانسرای شهید ناصری (محل سکونت اتباع افغانستان) مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشرفیان بیان کرد زیربنای فضای کتابخانه ای در شهرستان ساوه حدود یک هزار و ۸۰۰ مترمربع است که تا سال ۱۴۰۴ باید به ۲۱ هزار مترمربع افزایش یابد.
وی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان شهرستان ساوه، خواهان همکاری هر چه بیشتر آنها در توسعه فضاهای کتابخانه ای به کتابخانه مرکزی ساوه شد و گفت: با توجه به رشد روزافزون نیازهای جامعه و افزایش سطح دانش و تکنولوژی، ایجاد یک کتابخانه مرکزی مدرن و مجهز مورد نیاز است که می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سرانه فضای کتابخوانی داشته باشد.
به گفته این مسئول، ۱۰ هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه عضویت دارند که ۶۵ درصد اعضای آن را بانوان تشکیل می دهند.
وی در پایان از خیران درخواست کرد که در ساخت و تجهیز کتابخانه های جدید این شهرستان مشارکت داشته باشند.

شهرستان ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می رود.

۹۹۲۱/۶۵۳۹/۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی کتاب کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

رضا کریمی، معاون توسعه کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ارائه مشخصات کلی کتابخانه‌های سیار استان، گفت : در استان، سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود، داریم.

وی منابع کتابخانه شهدای گمنام را ۴ هزار و ۸۷ نسخه اعلام کرد و گفت: کتابخانه سیار شهدای گمنام ۵۵۰ نفر عضو با کارت عضویت فعال دارد که براساس برنامه زمانبندی شده به هشت روستای شهرستان خدمات ارائه می‌دهد.

معاون توسعه کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کتابخانه شهدای بازی‌دراز با ۴ هزار و ۴۱۱ نسخه کتاب و نشریه و ۵۳۹ نفر عضو به هشت روستا و عشایر مستقر در حومه شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه پیک دانایی جوانرود ۲ هزار و ۸۳ نسخع منابع دارد، افزود: این کتابخانه با ۱۶۹ عضو فعال به ۵ روستا خدمات ارائه می‌دهد که فعلا به دلیل استعفای کتابدار آن تا زمان جذب نیروی جدید، فعالیتی ندارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد