Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان سیدحکمت‎ الله موسوی بااشاره به ظرفیت گردشگری استان خوزستان اظهار داشت :سال گذشته نیز چهار میلیون و ۵۱۲ هزار گردشگر داخلی و ۱۸۸هزار و ۷۸۳ نفر گردشگر خارجی از آثار تاریخی و باستانی خوزستان دیدن کردند.

وی ادامه داد : از ۱۸ فروردین‎ماه تا ۲۵ اسفندماه پارسال ۷۶هزار و ۶۴۳گردشگر داخلی و ۱۰هزار و  ۹۵۶ گردشگر خارجی در تأسیسات اقامتی استان اقامت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود : در ۶ ماه نخست سال جاری، هشت فقره مجوز برای اقامتگاه‎های بوم‎گردی "پاپیلا" و "قلعه ‎سرد" در شهرستان ایذه، هتل‎های "زراس" در ایذه و "بزرگ اندیمشک" در شهرستان اندیمشک، مرکز تفریحی و سرگرمی "زیتون سبز" و "عمارت امیران نو" در شهرستان اهواز، بین راهی "عماد شوش" در شهرستان شوش، و مجتمع گردشگری "لامردون‎ایل" در شهرستان مسجدسلیمان صادر شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان کرد: در سال ۱۳۹۷نیز  ۶فقره مجوز در حوزه گردشگری برای اقامتگاه بوم‎گردی "لامردون" در شهرستان گتوند، اقامت‎گاه سنتی "دورانتاش" در شوش، هتل "سومیا" در اهواز، هتل "فرهیختگان بختیاری" در مسجدسلیمان، کشتی شنارو "سوزیانا" در اهواز و بین‎راهی "آذرخش" در هفتکل صادر شد.

وی ادامه داد : از سال گذشته تاکنون به ۱۲۷ طرح گردشگری و صنایع دستی مبلغ بیش از ۲۴۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده که با انجام این طرح‎ها، برای ۴۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا ۲۸ اثر باستانی و تاریخی چغازنبیل ،سازه‌های آبی شوشتر (مجموعه آبشارها، آسیابها، پلها و سدهای باستانی) ، قلعه سلاسل (شوشتر)، کاخ آپادانا (شوش)، بند میزان (شوشتر)، پل بند لشکر (شوشتر)، مسجد جامع شوشتر، آرامگاه دانیال نبی (شوش)، قلعه شوش، برج کلاه فرنگی شوشتر (شوشتر)، پل بند شادروان (شوشتر)، آرامگاه یعقوب لیث، معبد بردنشانده (مسجدسلیمان)، صفه سر مسجد (مسجدسلیمان)، پل قدیم (دزفول) (با ۱۷ قرن سابقه)، الیماییس، ارجان (بهبهان)، تپهٔ چغا در گتوند، آتشگاه مسجدسلیمان، شیرهای سنگی بختیاری، شهر باستانی ایذه (آیاپیر، آنزان، انشان، مالمیر)، منطقه باستانی کول فرح (ایذه)، منطقه باستانی اشکفت سلمان (ایذه)، کلیسای ارامنه (آبادان)، مسجد رنگونی‌ها (آبادان)، موزه آبادان، سینما تاج آبادان و خانه بچاری (آبادان) جزو آثار تاریخی و باستانی خوزستان است که ثبت ملی می باشند .

۷۱۶۵/۶۰۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آثار باستانی میراث فرهنگی خوزستان اقامتگاه بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا

محمد فرزاد میرزایی قلعه، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۰ میلیون مسافر از مناطق آزاد بازدید داشته‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این آمار از تردد خودروهایی با پلاک غیربومی وارد شده به مناطق به دست آمده است.

وی گفت: مناطق آزاد محصور هستند و پلاک خوان داریم به همین دلیل پلاک‌های غیربومی قابل شمارش هستند. ما ۳۰ میلیون خودروی غیر بومی را در میانگین آمار جهانی که ۳ هست ضرب کردیم به علاوه آماری که از فرودگاه‌ها و بنادر گرفته‌ایم و در نهایت آمار حدوداً ۶۰ میلیونی به دست آمد.

میرزایی قلعه افزود: با توجه به زیرساخت‌های صورت گرفته و حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات گردشگری در مناطق آزاد کشور، امیدواریم در سال ۱۴۰۳، حوزه گردشگری با رشد ۳۰ درصدی همراه باشد، از همین رو در مناسبات بودجه ریزی گردشگری مناطق، به طور میانگین برای اولین بار با رشد ۲۷ درصدی بودجه جاری و رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی مواجه خواهیم شد.

وی به اراده دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد برای جذب گردشگران خارجی در قالب شب اقامت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ کل مناطق آزاد میزبان ۲.۸۵۰.۰۰۰ مسافر خارجی در مقصد بوده‌اند. شاخص ما برای به دست آوردن این آمار، اقامت بوده است سال گذشته حدوداً ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار گردشگر خارجی در مناطق اقامت کرده‌اند که امیدواریم این عدد را در انتهای اسفند ۱۴۰۳ به ۳.۵۰۰.۰۰۰ نفر برسانیم، البته برای انجام این مهم، همکاری تمام دستگاه‌ها به خصوص وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در اولویت خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف در نظر داریم از بلاگرها و اینفلوئنسرهای خارجی نیز برای معرفی مناطق آزاد ایران استفاده کنیم، ضمن اینکه با سلیمانیه عراق، عمان، افغانستان و سایر کشورها وارد مذاکره شده‌ایم تا شرکت‌های گردشگری آنها وارد ایران شوند. در این صورت آمار ما از ۳.۵ میلیون گردشگر بیشتر هم خواهد شد.

کد خبر 6084796 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور
  • ظرفیت پست برق فوق توزیع شوشتر افزایش یافت
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • اعلام نفرات برتر مسابقات پرس سینه خوزستان
  • حال و روز ناخوش زیرسازی معابر در روستای مال سیدی ایذه + فیلم