Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که به مناسبت روز جهانی تخم مرغ گفت: میزان تولید تخم مرغ استان در سال ۱۰ هزار تن است و این درحالی است که نیاز سالانه استان به این ماده مهم غذایی ۱۴ میلیون تن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر تعداد ۲۷ واحد مرغداری صنعتی در استان اردبیل فعال هستند که ظرفیت تولید آن‌ها ۶۸۳ هزار قطعه می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳ واحد مرغ تخمگذار در استان اردبیل فعال است که سالانه ظرفیت تولید ۳۴۰ هزار قطعه را دارند.

اژدری افزود: برخلاف تصور بعضی از مردم مصرف تخم مرغ نه تنها باعث افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی و فشار خون نمی‌شود بلکه تغذیه با تخم مرغ نسبت LDL:HDL که مهمترین شاخص برای تعیین احتمال خطر بیماری‌های قلبی است را تغییر بسیار کمی می‌دهد و در نتیجه بر روی احتمال بروز بیماری‌های قلبی- عروقی اثری ندارد، بلکه باعث کاهش پاسخ‌های التهابی در بدن، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش ابتلا به آلزایمر و همچنین کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

او اظهار کرد: عواملی که باعث افزایش فشار خون در بعضی از افراد می‌شود به علت مصرف تخم مرغ همراه با روغن‌های اشباع شده بخصوص روغن‌های حیوانی است که لازم است مردم تخم مرغ را همراه با سبزیجات و به صورت آب پز و بدون استفاده از روغن‌های اشباع شده (جامد) و در صورت لزوم از روغن‌های غیراشباع (مایع) استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: تمامی تحقیق‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف تخم مرغ باعث سلامتی، افزایش طول عمر و جلوگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۲۷ واحد مرغداری صنعتی در استان اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار شکلات تلخ شد

کاکائو نزدیک به ۱۰ هزار دلار آمریکا در هر تن در نیویورک افزایش یافت زیرا کمبود جهانی بازار را متلاطم کرده و قیمت شکلات را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، قیمت‌های آتی امسال بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد خود رسیده است زیرا محصولات ضعیف در تولیدکنندگان کلیدی آفریقای غربی جهان را در مسیر سومین کسری عرضه سالانه متوالی قرار داده است.

این افزایش قیمت‌ها را در بسیاری از ماه‌های گذشته به سمت محدوده‌های بیش از حد خرید سوق داده است، اگرچه کاکائو همچنان به افزایش خود ادامه داده است.

اکنون تمرکز روی محصول آتی آفریقای غربی است که کمتر از دو برداشت سالانه است و بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود که در این فصل کاهش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • رژیم غذایی فستینگ ریسک این بیماری خطرناک را افزایش می‌دهد
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • بازار شکلات تلخ شد
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارتد؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود