Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ ارسلان زارع  استاندار گیلان در ستاد توسعه شهرستان شفت با اشاره بر لزوم برنامه ریزی برای برون رفت از مشکلات و محرومیت های شهرستان شفت اظهار کرد: خوشبختانه در گام‌های نخست مدیران شهرستانی همگام با مدیران استان تلاش‌های خوبی برای شناسایی و اصلاح آسیب‌ها و مشکلات متناسب با نیازمندی های شهرستان به انجام رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمینی این استان در مراحل نهایی تصویب قرار دارد، گفت: بر اساس همین سند اولیه، سند توسعه شهرستان شفت تهیه شده که متناسب با نیازها ،ظرفیت‌ سنجی های لازم صورت گرفته که مهمترین این ظرفیت‌ها کشاورزی و گردشگری و صنعت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد تولید برنج، گل و گیاه و دامپروری و همچنین بخش های مختلف صنعتی در سند توسعه شهرستان شفت مورد توجه قرار گرفته است.

 زارع با تأکید بر لزوم تهیه برنامه جامع گردشگری شهرستان شفت، بیان کرد: دولت به شاخص‌های تعیین شده برای توسعه یافتگی توجه ویژه‌ای دارد ، لذا ضروری است که همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام دهند.

وی اظهار داشت : لازم است تا در سایه برنامه ریزی متمرکز، مراکز راکد شناسایی و از ظرفیت آن در بخشی دیگر از فعالیت های توسعه محور در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین انتظارات ما از دستگاههای اجرایی و بانک‌های عامل این است که سبب بسته شدن هیج واحد تولیدی نشوند، اظهار کرد: باید برنامه فراگیر در راستای اشتغال زایی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در سهرستانها اجرا شود.

دکتر زارع عنوان کرد: توسعه صنایع پاک همسو با محیط‌ زیست که موجب توسعه استان گیلان و شهرستان شفت شود ،از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار گیلان از همه مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا به صورت مستمر به شهرستان شفت سرکشی کنند و در اجرای پروژه ها و طرح هایی که با فعالیت های آن دستگاه همسو است، همکاری های لازم را انجام دهند.

وی خواستار فعال شدن واحدهای نیمه‌فعال و راکد شهرستان شفت شد و تصریح کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت برنامه های پیشنهادی جهت فعال شدن واحدهای راکد شهرستان شفت را ارائه دهد.

ستاد استانی هماهنگی توسعه شهرستان شفت به عنوان شهرستان پایلوت استان در طرح ۳۱شهرستان منتخب کشور ستادی است که با دستور وزارت کشور با هدف محرومیت زدایی از این مناطق در اواخر سال ۹۷ تشکیل و در سطح ملی برنامه های آن پیگیری می شود .فعالیت های ستاد استان گیلان هم از تیرماه امسال با دستور دکتر زارع و ابلاغ برای اعضا و دبیر ان تشکیل شده  و تاکنون پیگیری های مختلفی در سطح استان و ملی برای جذب سرمایه گذاری ها و رفع مشکلات در اجرای پروژه های زیر ساختی این شهرستان داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی سازمان صنعت معدن و تجارت شاخص فرهنگی و اجتماعی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود

محسن حویزه در نشست شورای رفع موانع تولید شرکت های تابعه شهرستان که با حضور معاونین فرمانداری، جانشین دادستان شوش، روسای برخی ادارات، مدیران عامل برخی شرکت های شهرستان شوش ،کمک به رفع موانع چرخه تولید در واحدهای صنعتی شوش را مهمترین ماموریت دستگاه های متولی تولید و اشتغال در این شهرستان دانست و گفت: حفظ و تقویت چرخه تولید در شرکت های مستقر در شوش باید به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

او می‌گوید: ماموریت اصلی همه دستگاه های زیرساختی شوش کمک به تولید، برداشتن موانع و همچنین پیگیری تسهیل گری برای پرداخت دیون واحدهای تولیدی شوش است.

حویزه با تاکید بر اینکه کارگر، اشتغال و چرخه تولید خط قرمز مدیریت این شهرستان است ادامه داد: مطالبه دستگاه های خدمت رسان از شرکت ها نباید به گونه ای پیگیری شود که به تولید و اشتغال در این شهرستان آسیب وارد کند.

 فرماندار شوش می گوید: قوانین پیرامون سیاست گذاری و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی به طور کامل شفاف و صریح است و رعایت این قوانین توسط همه شرکت های خصوصی و دولتی مورد انتظار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام دستگاه ها به جای سنگ اندازی باید به دنبال تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی در این شهرستان باشند گفت: بسیاری از مسایل مبتلا به واحدهای تولیدی با نگاه مسوولانه قابل گره گشایی در داخل شهرستان است و نباید مسایل کوچک منجر به اختلال در چرخه تولید در شوش شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • توسعه فعالیت های تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر عامل جهش تولید است
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود