Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ همزمان با بیست و یکمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، چهارمین گردهمایی مدیران اجرایی شعب سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی امروز چهارشنبه، ۱۷ مهرماه، در سالن همایش‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با حضور سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی این نهاد و علیرضا زجاجی، مدیر کل حوزه ریاست دفتر مرکزی جهادانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی در نخستین روز این گردهمایی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی درباره ضرورت یادگیری گفت‌وگو، کار شاخص سازمان دانشجویان بوده است، اظهار کرد: این فرهنگ‌سازی در قالب مسابقات مناظره دانشجویان هر سال بهتر شده و به مسیر خود ادامه داده و جدی‌تر دنبال شده است.
وی ادامه داد: مسابقات مناظره کار خوبی بود که آغاز شد و باید توسعه پیدا کند. مطلوب است که از همه جناح‌های سیاسی با دیدگاه‌های مختلف برای حضور در مناظره‌ها دعوت شود.
کار مطلوب برای سازمان دانشجویان؛ آشنا کردن دانشجویان با فعالیت‌های  مجموعه جهاددانشگاهی به منظور هدایت شغلی و مسیر کاری آینده دانشجویان و نیز ایجاد علاقه‌مندی در میان دانشجویان برای همکاری و حضور در جهاددانشگاهی است طیبی با تأکید بر لزوم فعالیت سازمان دانشجویان در جهت آشنا کردن دانشجویان و جوانان دانشگاهی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی، افزود: کار مهمی که هم برای دانشجویان خوب است، هم برای جهاددانشگاهی، آشنا کردن دانشجویان با فعالیت‌های خود مجموعه جهاددانشگاهی به منظور هدایت شغلی و هدایت مسیر کاری آینده دانشجویان و نیز ایجاد علاقه‌مندی در میان دانشجویان برای همکاری و حضور در جهاددانشگاهی است. خود دانشجویان هم برای بازدید از دستاورد‌ها و فعالیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی استقبال می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی سازمان مهمی است، گفت: به تمام معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی گفته‌ام که اگر قرار باشد ما تنها یک اسم در جهاد داشته باشیم و بقیه ذیل آن قرار گیرند، این نام سازمان دانشجویان است. تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه می‌تواند ذیل این نام قرار گیرد.
مهدی کاظمی خالد، رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، در بخشی از این گردهمایی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان اظهار کرد: سازمان دانشجویان از مهرماه سال ۷۷ تأسیس شد، این سازمان دارای ۳۶ شعبه در سراسر کشور است و پنج واحد دانشگاهی از جمله دانشگاه‌های شریف، تربیت مدرس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و علم و فرهنگ، بدون شعبه هستند. واحد‌های هنر، خراسان شمالی و البزر نیز درخواست تأسیس شعبه را داشته‌اند، همچنین ۲۴ واحد شعب ما دارای شورای شعبه هستند.
وی با اشاره به وضعیت کانون‌های شعب سازمان دانشجویان در سال جاری ادامه داد: ۱۲۰ گروه دانشجویی در سراسر کشور داریم که زنجان با ۱۲ کانون دارای بیشترین تعداد کانون دانشجویی در کشور است. واحد‌های سمنان، فارس، کردستان، گلستان، تهران، سیستان و بلوچستان، علم و صنعت و بوشهر فاقد کانون هستند. کانون‌های دانشجویی برحسب فعالیت خود در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگ و اندیشه، گفت‌وگو و مناظره، محیط زیست، کتاب و کتابخوانی، ورزش و سلامت، نوآوری و اشتغال، گردشگری، دینی و قرآنی، محرومیت‌زدایی و ادبی - هنری فعالیت می‌کنند.   کاظمی درباره فرایند عضوگیری سازمان دانشجویان در سال ۹۸، چنین گفت: در سال ۹۸ از میان ورودی‌های جدید دانشگاه تعداد پنج هزار عضوگیری انجام شد که این تعداد از حدود ۱۰ شعبه در مجموع کل کشور بوده است. خراسان رضوی با ۱۳۷ هزار عضو در رأس واحد‌ها قرار دارد. قم، بوشهر و کردستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به برنامه‌های گردهمایی دو روزه اعضای سازمان دانشجویان، افزود: طی این دو روز بحث‌هایی پیرامون تشکیلات سازمان دانشجویان خواهیم داشت. در گردهمایی قبلی پیشنهاد شده بود که جشنواره‌ای رقابتی میان کانون‌های دانشجویی سازمان راه بیاندازیم که در این گردهمایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
کاظمی گفت: سامانه طراحی شده عضوگیری و راهبری اعضا و کانون‌های سازمان دانشجویان فردا در روز پایانی گردهمایی رونمایی و کارگاهی نیز با موضوع شخصیت‌شناسی برای اعضای حاضر در گردهمایی برگزار می‌شود. اختتامیه گردهمایی فردا ۱۸ مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد برگزار می‌شود.
در ادامه این مراسم، جلسه با پرسش و پاسخ میان اعضای شعب سازمان دانشجویان و رئیس جهاددانشگاهی ادامه یافت.   در این گردهمایی دو روزه که تا فردا ۱۸ مهرماه، ادامه دارد، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان سخنرانی خواهند داشت. همچنین مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالگرد تأسیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، ارائه گزارش از ساختار و تشکیلات دانشجویی جهاددانشگاهی، کارگاه آموزشی شخصیت‌شناسی، هم‌اندیشی فعالیت‌های دانشجویی، معرفی برنامه سالانه گزارش‌گیری معاونت فرهنگی، معرفی سامانه عضوگیری سدا، معرفی تجربه‌های موفق شعب سازمان دانشجویان سازمان‌ها و مراکز فرهنگی، نشست با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و تقدیر از شعب برتر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد برنامه‌های دیگر این گردهمایی است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه جهاددانشگاهی سازمان دانشجویان طیبی گردهمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروهی از دانشجویان و نمایندگان کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با اعضای شورای اسلامی شهر اراک دیدار و گفت‌وگو کردند. این نشست در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف شورای شهر و نقش آن در مدیریت شهری و همچنین همفکری و تعامل بیشتر بین دانشگاه و شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد.

در این جلسه که به همت حوزه فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین دانشگاه و شورای شهر در زمینه‌های مختلف، ازجمله حمایت و ارتقاب فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه و توسعه علمی و فرهنگی شهر اراک، تأکید کردند و دبیران کانون‌های دانشجویی و جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی دانشگاه، توضیحات جامعی درباره کانون دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه دادند.

پیمان عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سید وحید میرنظامی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی و علی‌اصغر غفاری رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اراک با استقبال از این نشست با پاسخ به برخی از مطالبات و ارائه راهکار بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرده و تعامل دانشگاه و شورای شهر را به‌ویژه استفاده از ظرفیت فعالین دانشجویی را برای مدیریت شهری مفید و پر اثر ارزیابی کردند.

در پایان جلسه دانشجویان از صحن علنی شورای اسلامی بازدید کرده و عین القضاتی توضیحاتی را درباره قوانین، نقش اعضا و نحوه رأی‌گیری شورای شهر توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک