Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:21:17 GMT

ارتباط تلفنی ۳۰ روستای نیشابور قطع شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۵۱۸۶

ارتباط تلفنی ۳۰ روستای نیشابور قطع شد

محمود شهرآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ارتباط حدود سه هزار شماره تلفن ثابت قطع شده که بیشتر در بخش زبرخان و مرکزی این شهرستان است.

وی اظهار داشت: بیش از یک هزار کیلومتر شبکه هوایی مخابرات با کابل مسی در نیشابور وجود دارد که در معرض سرقت می باشد و از ابتدای امسال نیز هشت نفر در ارتباط با سرقت کابل های تلفن دستگیر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: فیبر نوری از کابل مسی ارزانتر است و برای توسعه های جدید از فیبرنوری استفاده می کنیم ولی تجهیزات فیبر نوری گرانتر بوده و وصل مجدد هر فیبر نوری قطع شده بیش از ۵۰ میلیون ریال هزینه دارد.
شهرآبادی ادامه داد: در مسیرهایی که امکان حفاری باشد از فیبر نوری و در غیر این صورت از تجهیزات رادیو آنتن استفاده می شود که البته کیفیت آن از فیبر نوری کمتر است.
هشت نقطه کور مخابراتی در شهر نیشابور وجود دارد

رئیس شرکت مخابرات نیشابور افزود: هشت نقطه کور مخابراتی در این شهر وجود دارد که به منظور رفع این مشکل با شرکت‌های ایرانسل و رایتل برای استفاده مشترک از دکل های آنتن آنها توافق‌هایی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: ضریب نفوذ و پوشش تلفن همراه در نیشابور افزایش قابل توجهی داشته و در زمان سفر وزیر ارتباطات به این شهر مقرر شد ۱۲ آنتن تلفن همراه از محل اعتبارات دولتی در نیشابور نصب و راه‌اندازی شود.
وی گفت: شرکت "های وب" مجری نصب و راه‌اندازی تجهیزات اینترنت در ۳۱۲ روستای نیشابور شده و در این راستا ۱۸ آنتن با توان پوشش تا شعاع ۲۰ کیلومتری تا پایان امسال نصب و راه‌اندازی می شود.
شهرآبادی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ هزار سیم کارت فعال همراه اول و ۱۶۵ هزار تلفن ثابت منصوبه در نیشابور وجود دارد که از این تعداد تلفن ثابت ۱۵۵ هزار خط فعال است و پس از مشهد بیشترین حجم اینترنت مورد استفاده در خراسان رضوی متعلق به نیشابور است.
وی ادامه داد: در بخش اینترنت مخابرات حدود ۲۵ هزار و در حوزه شرکتهای خصوصی حدود ۱۷ هزار پورت فعال در نیشابور وجود دارد و در بخش سرویس اینترنت بر بستر فیبر نوری برای مشترکین خانگی ۱۰۰ مشترک فعال وجود دارد و حدود ۲۰۰ مورد در حال واگذاری است و طی یک ماه اخیر پهنای باند ارتباطی اینترنت نیشابور با مشهد نیز افزایش یافته است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۹۸۶۹ / ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور خراسان رضوی شرکت مخابرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا زارع، در جمع خبرنگاران با اشاره به نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه فیبر نوری در استان یزد گفت: تا پایان شهریور ماه امسال بالغ بر ۲۲ هزار خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری خانگی (FTTH) قرار خواهند گرفت.


وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مخابرات در خصوص طرح توسعه فیبر نوری (نجما) در استان، تا پایان شهریورماه، ۲۲ هزار و ۳۴۴ خانوار در شهر‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مهریز، میبد، شاهدیه و یزد تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.


وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح تا پایان شش ماهه‌ی نخست سال جاری، هشت هزار و ۶۲۰ مشترک اینترنت پرسرعت نیز بر بستر فیبرنوری با پهنای باند بالای ۵۰ Mb/s به این طرح متصل شوند.


مدیر مخابرات یزد گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۲ مشترک تلفن ثابت بر بستر فیبرنوری و تعداد چهار هزار و ۳۶۱ مشترک اینترنت پرسرعت (تانوما) در سطح استان دایر شده است.

دیگر خبرها

  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان